Gjest Under utdannelse som husmor ;) Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ikke lenge siden poden på åtte fikk nytt rom, og det holdt seg pent en stund, men nå har det grodd fullstendig over. Han har en sånn Ikea hylle med åtte rom i. Og det står tusenvis av ting der. Har vi funnet kjekke bokser til en type leker en gang, kan du være sikker på at han har funnet ut at de lekene skal en annen plass, også er det kaos igjen. På skrivepulten står det 4 sparebøsser i tillegg til mye annet. Den ene sparebøssen er en globus og fin å ha, den andre er den han er mest glad i, den tredje er en kul sak vi har kjøpt på et museum, og den fjerde er en tinnbil fra barnedåpen. Ikke lett å kvitte seg med noen av de? Og jeg tror jeg aldri kommer til å gi ting igjen i barndåp. Hva skal man egentlig med en tinnbilsparebøsse ettersom årene går? Jeg er sjeleglad at jeg ikke har en fra min barndom også. Synes den blir i veien egentlig..... Hjelpes hvordan løser dere tingenes tyranni når det gjelder barnas rom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du trenger ikke nødvendigvis kaste, men man kan jo rydde vekk? Alt behøver ikke stå framme Bortsett fra det, så elsker jeg å kvitte meg med saker og ting. Enten gi bort eller kaste i søpla. Jeg er ikke veldig glad i ting og tillegger de ikke sentimentale verdier. Men der er vi jo veldig forskjellige 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ah, velkjent problem... Jeg pleier å kaste litt rask etter at han har sovna om kvelden. Da går kindereggfigurene, McDonaldsskrot og ødelagte ting rett i søpla. Sjelden at han i det hele tatt merker at de er borte. Jeg orker ikke å sortere hver dag. Jeg orker bare ikke! Det er drittkjedelig å sortere små figurer og leker. Jeg lar det gro ned helt til jeg merker at det er så rotete at han ikke lenger trives der inne og begynner å dra med seg leker ned i stua. Da er det dags for storopprydding som han er med på selv, og så leker han som en helt på rommet i et par ukers tid igjen. Sånn gjør jeg det, men jeg er ikke supermamma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Under utdannelse som husmor ;) Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du trenger ikke nødvendigvis kaste, men man kan jo rydde vekk? Alt behøver ikke stå framme Bortsett fra det, så elsker jeg å kvitte meg med saker og ting. Enten gi bort eller kaste i søpla. Jeg er ikke veldig glad i ting og tillegger de ikke sentimentale verdier. Men der er vi jo veldig forskjellige Sette bort ja...Kvisten er full, så er ikke så begeistret for det lenger Men det er jo klart det er lettere for poden å sette bort istenfor å kaste, så kan jeg kaste det som er skrap senere. Men sparebøssa som er dåpsgave hadde du ikke syntes det var ille å kaste den?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sette bort ja...Kvisten er full, så er ikke så begeistret for det lenger Men det er jo klart det er lettere for poden å sette bort istenfor å kaste, så kan jeg kaste det som er skrap senere. Men sparebøssa som er dåpsgave hadde du ikke syntes det var ille å kaste den?! Jeg er så lite sentimental i forhold til slikt at jeg ikke hadde noen dåp eller navnedag for guttungen, og dermed unngikk vi det gavestyret. Det er ille nok med bursdager og julaften Jeg er bare ikke glad i ting. Forlovelsesringen (forlovelsen ble brutt) vet jeg ikke hvor befinner seg og jeg har vel mistet det meste av andre gaver opp igjennom årene. Nei, takke meg til en god bok som jeg kan gi videre Er det noe jeg vil ta vare på, så gir jeg det til mamma. Så har hun det, om jeg noen gang vil se det igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Sette bort ja...Kvisten er full, så er ikke så begeistret for det lenger Men det er jo klart det er lettere for poden å sette bort istenfor å kaste, så kan jeg kaste det som er skrap senere. Men sparebøssa som er dåpsgave hadde du ikke syntes det var ille å kaste den?! Poden her har også div. sparebøsser i sølvplett fra dåpen, men for å være helt ærlig så er det kun bilsparebøssa han har igjen. ) Både anda i sølvplett og dåpsattestholderen (!) i samme har visst "forsvunnet" på mystisk vis... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Og jeg har en liten and fra min dåp, den er jeg kjempe glad i :0) Snuppen må gi bort en ting/leke hver dag i desember. Som belønning får han kalendergave. Dermed lærer han at man må gi for å få, og at ikke alle barn er like heldige som han. Best av alt, jeg blir kvitt MINST 24 ting! (Han gir som rgel bort et par ting hver dag) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Og jeg har en liten and fra min dåp, den er jeg kjempe glad i :0) Snuppen må gi bort en ting/leke hver dag i desember. Som belønning får han kalendergave. Dermed lærer han at man må gi for å få, og at ikke alle barn er like heldige som han. Best av alt, jeg blir kvitt MINST 24 ting! (Han gir som rgel bort et par ting hver dag) Oi, så smart! Det skal jaggu jeg innføre etterhvert også! Foreløpig er hun bare 4,5 mnd, og har ikke engang 24 leker:-) Funker det på gubben også? Skulle gjerne blitt kvitt noen golfkøller, et par pokaler fra 80-tallet, et lagbilde fra 14årslaget i fotball osv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Oi, så smart! Det skal jaggu jeg innføre etterhvert også! Foreløpig er hun bare 4,5 mnd, og har ikke engang 24 leker:-) Funker det på gubben også? Skulle gjerne blitt kvitt noen golfkøller, et par pokaler fra 80-tallet, et lagbilde fra 14årslaget i fotball osv! *LOL* Du får lage en spennende kalender til han da! ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J.R.-07 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg er så lite sentimental i forhold til slikt at jeg ikke hadde noen dåp eller navnedag for guttungen, og dermed unngikk vi det gavestyret. Det er ille nok med bursdager og julaften Jeg er bare ikke glad i ting. Forlovelsesringen (forlovelsen ble brutt) vet jeg ikke hvor befinner seg og jeg har vel mistet det meste av andre gaver opp igjennom årene. Nei, takke meg til en god bok som jeg kan gi videre Er det noe jeg vil ta vare på, så gir jeg det til mamma. Så har hun det, om jeg noen gang vil se det igjen... Godt at det finnes flere som meg. For mye ting er for meg bare kaos. Er så lite glad i ting at jeg ikke feirer bursdager en gang, i tillfelle jeg får ting:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Oi, så smart! Det skal jaggu jeg innføre etterhvert også! Foreløpig er hun bare 4,5 mnd, og har ikke engang 24 leker:-) Funker det på gubben også? Skulle gjerne blitt kvitt noen golfkøller, et par pokaler fra 80-tallet, et lagbilde fra 14årslaget i fotball osv! Haha - ser for meg en utvikling her hvor noen slenger med en svigermor de ikke har bruk for osv osv ;-))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Haha - ser for meg en utvikling her hvor noen slenger med en svigermor de ikke har bruk for osv osv ;-))) Oi, der sier du noe! Må finne en skikkelig god kalenderpakke den dagen da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.