Gå til innhold

Da er kvelden over - alt vel så langt!

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Pjuh - det ble en lang kveld i dag. Men nå er den over og det har vært rolig noen timer nå.

Først - sitter med klump i halsen etter innleggene deres i kveld. Takk!

Eksen har vært rundt hos de han kjenner i nabolaget og bedt dem om å hjelpe ham å ta med barna. Det var en av dem som ringte meg og sa fra. Han har latet som om han ikke vet at han ikke skal ha dem, og at jeg ikke er helt god - as usual.

Telefonene her har ringt og ringt. Broren til eksen var freidig nok til å ringe etter tur på telefonene til ungene også. De gadd ikke svare onkel i dag - det får vente det han har på hjertet. Til slutt hadde onkel ringt en nabo for å be han sjekke om vi var hjemme "for han skulle komme og hente ungene i morgen, det har han en avtale med meg om".

Yeah, right... Her skal det f*** ikke leveres ut en eneste unge nei! Og ungene har blitt enda mer sikre på å avvise faren sin - så dette var jo skikkelig smart.

En av mine aller nærmeste venninner har sittet her i hele kveld, sammen med meg og fatter'n.Vi har spist kylling og jordbær, og pannekaker med blåbær til ungene. Kattungen har vært et naturlig midtpunkt - nå ligger han på puta til storebror og sover. Alt i alt har det vært en hyggelig kveld. Jeg merker at den isnende redselen for eksen har veket plassen for et sinne jeg ikke trodde jeg eide. Og sinne er innmari mye bedre kjenner jeg.

Men det aller viktigste er at kvelden faktisk var riktig hyggelig. Gode samtaler, behagelig stemning, ikke noe stress. Enda situasjonen rundt var som den var. Det betyr nok at eksen mister grepet på oss hele gjengen, og det er godt og på tide.

Jenter og gutter der ute - det går bedre tror jeg. Kommer det en onkel her i morgen og tror han skal hente unger så skal jeg forklare ham veien hjem igjen - detaljert.

Og syltetøyet farfar skulle ha fått ble rost veldig, så der gikk han nok glipp av noe. Jeg skal jo ned i vekt, så jeg tok ikke sjansen på å smake :-)

Godnatta alle sammen. Valnøtt er klar for senga. Store klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Det er godt du har noen som stiller opp, og at dere kom dere velberget gjennom fredagskvelden. Den naboen som ringte for å fortelle om at eksen prøvde å få hjelp til å hente ungene...... Kjenner den naboen til forhistorien. Virker som en god nabo, og er antakelig en som stiller opp og hjelper deg om det blir nødvendig.

At du er mer sint enn redd høres sunt ut. Ungene setter nok pris på det du gjør for dem nå.

Det at ungene sorterer ut hvem de gidder å svare på telefonene sine er flott synes jeg. Slik det stormer nå, forstår de nok hva farens slektninger er ute etter. Og det at de føler seg sikrere på å avvise faren sin nå, har nok med at de endelig føler at de blir tatt på alvor.

Og du...Så fremt du ikke har ferie eller noe slikt selv nå... Hva med å enten kontakte lege for å bli sykmeldt en periode med utgangspunkt i familiesituasjonen, eller søke omsorgspermisjon fra jobben? Jeg ville ikke latt ungene være alene ett sekund slik ståa er nå. Og når det hele er over burde dere unne dere selv en god opplevelse(ferietur eller noe...laangt unna alt)...

---,--'-@ og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en klippe for ungene dine, Valnøtt! De kommer til å takke deg for dette når de blir voksne. :o)

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt å høre at det gikk bra.

Og enda bedre å høre at frykten har veket for sinnet!!

Du er sterk og tøff, Valnøtt. Jeg beundrer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det er godt du har noen som stiller opp, og at dere kom dere velberget gjennom fredagskvelden. Den naboen som ringte for å fortelle om at eksen prøvde å få hjelp til å hente ungene...... Kjenner den naboen til forhistorien. Virker som en god nabo, og er antakelig en som stiller opp og hjelper deg om det blir nødvendig.

At du er mer sint enn redd høres sunt ut. Ungene setter nok pris på det du gjør for dem nå.

Det at ungene sorterer ut hvem de gidder å svare på telefonene sine er flott synes jeg. Slik det stormer nå, forstår de nok hva farens slektninger er ute etter. Og det at de føler seg sikrere på å avvise faren sin nå, har nok med at de endelig føler at de blir tatt på alvor.

Og du...Så fremt du ikke har ferie eller noe slikt selv nå... Hva med å enten kontakte lege for å bli sykmeldt en periode med utgangspunkt i familiesituasjonen, eller søke omsorgspermisjon fra jobben? Jeg ville ikke latt ungene være alene ett sekund slik ståa er nå. Og når det hele er over burde dere unne dere selv en god opplevelse(ferietur eller noe...laangt unna alt)...

---,--'-@ og klem fra

Ja, han som ringte er en av meget få som kjenner deler av historien så langt. Utviklingen de siste ukene var han ikke lar over, men jeg fortalte kort hva det dreide seg om og han skulle gi klar beskjed om hva han mente. Han er en fantastisk nabo som har stilt opp enormt for både meg og ungene.

Jeg har ikke ferie nå, tvert imot - jobber en del ekstra. Men jeg har hjemmekontor og det har kjæresten også, så disse gutta er ikke alene ett minutt engang. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten det hjemmekontoret... :-)

Jeg har mye i livet som fungerer veldig bra også. Blant annet jobber jeg for et firma som har tatt enorme hensyn til situasjonen min hele veien. Og noen nære, gode venner :-)

Og dol :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Du er en klippe for ungene dine, Valnøtt! De kommer til å takke deg for dette når de blir voksne. :o)

*Klem*

Takk :-)

Klem tilbake også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Så utrolig godt å høre at det gikk bra.

Og enda bedre å høre at frykten har veket for sinnet!!

Du er sterk og tøff, Valnøtt. Jeg beundrer deg!

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Ja, han som ringte er en av meget få som kjenner deler av historien så langt. Utviklingen de siste ukene var han ikke lar over, men jeg fortalte kort hva det dreide seg om og han skulle gi klar beskjed om hva han mente. Han er en fantastisk nabo som har stilt opp enormt for både meg og ungene.

Jeg har ikke ferie nå, tvert imot - jobber en del ekstra. Men jeg har hjemmekontor og det har kjæresten også, så disse gutta er ikke alene ett minutt engang. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten det hjemmekontoret... :-)

Jeg har mye i livet som fungerer veldig bra også. Blant annet jobber jeg for et firma som har tatt enorme hensyn til situasjonen min hele veien. Og noen nære, gode venner :-)

Og dol :-)

Det var da godt å høre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Godt å høre at det gikk bra! Jeg ble skikkelig bekymra når du ikke ga lyd fra deg senere igår kveld. Holdt nesten på å ringe purken, men tenkte det kanskje var litt drastisk ;-P

Lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Godt å høre at det gikk bra! Jeg ble skikkelig bekymra når du ikke ga lyd fra deg senere igår kveld. Holdt nesten på å ringe purken, men tenkte det kanskje var litt drastisk ;-P

Lykke til:))

Haha - jeg ser for meg telefonsamtalen - "Dette er togli, det er en dame jeg kjenner på web som har trøbbel, hun trenger hjelp. Hun bor til vanlig på foreldre-småbarnsforum, men nå finner jeg henne ikke. Kan dere se om hun er allright? Hun heter Valnøtt..." :-DDD

Men seriøst - takk for alle som bryr seg :-)

Jeg angret litt på at jeg la inn det innlegget om at det var i gang med masse leven da jeg så at det ble såpass sent før jeg ble alene i heimen og fikk sagt fra at det hadde roet seg til slutt. Ihvertfall frem til neste morgen. Var litt stressa da jeg satt og ventet på a fatter'n skulle komme mens jeg visste at eksen kjørte rundt og lette etter hjelp til å hente ungene. Ante ikke om han planla å hente dem med tvang eller hva som var på gang.

Nå har jeg ikke hørt noe siden faren ringte etter ungene i går. Han snakket et par setninger med minsten, storebror ville ikke så han slapp.

Så jeg er naiv jeg - og regner med at da blir det fred og ro en stund. Ihvertfall til neste bolk skulle begynt om fjorten dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporty mamma

Bøyer meg i støvet!! Har lest noe av innleggene og har fått en viss forståelse av situasjonen du og barna er i. Jeg må bare si at du er steintøff og ett utrolig forbilde for barna dine!! Dette går bare en vei og det er fremover :-) Du må ha en utrolig styrke! Står på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Haha - jeg ser for meg telefonsamtalen - "Dette er togli, det er en dame jeg kjenner på web som har trøbbel, hun trenger hjelp. Hun bor til vanlig på foreldre-småbarnsforum, men nå finner jeg henne ikke. Kan dere se om hun er allright? Hun heter Valnøtt..." :-DDD

Men seriøst - takk for alle som bryr seg :-)

Jeg angret litt på at jeg la inn det innlegget om at det var i gang med masse leven da jeg så at det ble såpass sent før jeg ble alene i heimen og fikk sagt fra at det hadde roet seg til slutt. Ihvertfall frem til neste morgen. Var litt stressa da jeg satt og ventet på a fatter'n skulle komme mens jeg visste at eksen kjørte rundt og lette etter hjelp til å hente ungene. Ante ikke om han planla å hente dem med tvang eller hva som var på gang.

Nå har jeg ikke hørt noe siden faren ringte etter ungene i går. Han snakket et par setninger med minsten, storebror ville ikke så han slapp.

Så jeg er naiv jeg - og regner med at da blir det fred og ro en stund. Ihvertfall til neste bolk skulle begynt om fjorten dager.

Ja, jeg grubla litt på hva jeg skulle si til politiet ;-P

Håper dere får ro en tid framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ja, jeg grubla litt på hva jeg skulle si til politiet ;-P

Håper dere får ro en tid framover :)

Det går nok bra.

Jeg er sterkere etter dette kjenner jeg. Det hjelper godt at ungene har satt foten ned - da kan jeg jobbe slik jeg tror man må for å forsøke å komme til en slags løsning med faren deres som kan være trygg for dem - etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det går nok bra.

Jeg er sterkere etter dette kjenner jeg. Det hjelper godt at ungene har satt foten ned - da kan jeg jobbe slik jeg tror man må for å forsøke å komme til en slags løsning med faren deres som kan være trygg for dem - etterhvert.

Det høres ut som du setter deg kloke mål. Vi har jo etterhvert sett at du er ei skikkelig målbevisst dame som får det som du vil, så dette lover godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...