janeymor Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 7 åringen her i huset elsker Olsenbanden junior og spesiellt filmen "Sølvgruvens hemmelighet". Nå har jeg skjønt det slik at det faktisk er mulig å besøke denne gruven som er i filmen. Noen som har vært der? Norsk bergverksmuseum heter det visst. Noen som vil dele erfaringer og er dette noe for en 7 åring? Vi har ei jente på 2, men hun og jeg kan godt finne på noe annet mens far og sønn evt er inne i gruven. Hvor lang er turen til Kongsberg fra Oslo? Takknemmelig for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har vært i sølvgruvene en gang, og det var veldig spennende. Jeg var ung voksen den gangen, men det var flere barn med på omvisningen. Vil tro at en 7-åring vil synes det er spennende også. Litt usikker på hvor langt det er fra Oslo til Kongsberg, men vil anta en rundt 1-1,5 time med bil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Payperview Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapItems=Trafikkmelding&route=a_10000013285%3Ba_10000412441 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er en time å kjøre fra Oslo til Kongsberg. Jeg har vært i gruvene mange ganger, både med barn og voksne. Hadde med jentungen da hun var 4,5, - da syntes hun det var litt skummelt. Storebroren som da var 7 syntes bare det var spennende. (og dette var tilogmed før filmen kom) Ta med varmt tøy , det er bare 4-6 grader i gruvene. De har en guidet tur som er spesielt beregnet på ungene, også har de en "annerledes tur " kl 18 hver dag som skal være litt skummel. Gruvene med omvisning ligger i Saggrenda litt utenfor byen. bergverksmuseet ligger i selve byen. http://www.bvm.museum.no/default.aspx?path={8295054C-190A-495B-A895-C46E14311D7D} 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bellissimoo Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Sikkert spennende for 7-åringen, men finn for all del på noe annet for 2 åringen. Vi gjorde feilen å ta med vår 3 åring ned - utrolig skummelt. Helt mørkt på veien ned og mye lyd. Turen varte ganske lenge og det var skikkelig kjipt. God tur til 7-åringen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.