Gå til innhold

Lørdag morgen - here we go again...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Herregud for en gjeng jeg har vært i slekt med...

Nå er det i full gang igjen.

Nå har onkel funnet ut at han skal engasjere seg. Så nå vil han og kona og bestefar gjerne komme hit for å treffe ungene. Men på "nøytral" grunn og ikke hos meg så faren også får se dem.

Jeg sendte en sms og sa at når det at ungene inviterer bestefar på en kopp kaffe for å vise ham kattungen sin og gi ham en gave trigger uttrykk som "nøytral grunn" og ses på som en krigserklæring, så er nok ikke tiden moden, så de kan ryke og reise og ha en knakende fin dag - ett helt annet sted.

Samt at det eneste som skulle til for at far skulle få treffe ungene var at han hadde lovet dem å ikke kjefte og å ikke snakke om ferien. Det gadd han ikke å love, så da gidder de ikke se ham. Og når det ikke ytes mer så kan det ikke kreves mer heller.

Så nå gir vi beng i hele gjengen og gutta reiser ut og fisker med morfar isteden. Og jeg - jeg skal ha en deilig løpetur i skogen og svette ut litt.

Men - tidligere har mindre enn dette tatt fra meg nattesøvnen og følelsen av å være trygg i eget hus - men i natt har jeg sovet som en stein etter at jeg la meg. Noe er endret på både meg og ungene, og det har gjort oss godt hele gjengen.

Og i kveld skal vi kose oss sammen, bare vi fire.

Med Valnøtts fremdragende lavkarbopizza og brus og minst to kapitler av Narnia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper alt løser seg snart for dere. Har ikke fått med meg bakgrunnshistorien, men lest litt de siste dagene og det må være knalltøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fornuftig at du ikke lar deg presse i dag. Men vanskelig sak, om hvordan det skal gjøres fremover. Håper du kan få god hjelp fra familirådgivning eller barnevern, dersom du ikke får det skaff deg advokat. Synes det er et krav at barn skal ha det bra uansett hvem de er hos, og det kravet virker ikke oppfylt akkurat nå, og da må barna tas på alvor.

Bra at du har funnet styrken i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fornuftig at du ikke lar deg presse i dag. Men vanskelig sak, om hvordan det skal gjøres fremover. Håper du kan få god hjelp fra familirådgivning eller barnevern, dersom du ikke får det skaff deg advokat. Synes det er et krav at barn skal ha det bra uansett hvem de er hos, og det kravet virker ikke oppfylt akkurat nå, og da må barna tas på alvor.

Bra at du har funnet styrken i deg!

P.S: Mener ikke at du ikke har vært sterk før. Men kjenner selv til det punktet fra redsel til styrke og det er godt å komme dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det visst skjedd ting mens jeg har vært på hytta ser jeg !

Synes du "sto han av" fint jeg.

-og pusekattunger er jo nydelige, både som terapi og underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Har ikke svart på så mange av dine innlegg, Valnøtt, men jeg leser det meste du skriver, og følger med på dere!

Vil bare si at jeg ønsker deg alle gode krefter og alt godt mot for deg selv og barna dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser dine innlegg forstår jeg at de fleste av oss ikke har noe å klage over! Føler med deg, og håper barna hadde en knakende fin båttur med morfar i går. Og at du fikk løpt av deg mange tanker og funnet fram til noen nye fine i går! :-) Godt du har familie som støtter deg, for selv om du virker utrolig sterk trengs det støtte! Håper dere får en flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Har ikke vært på nett før nå...

Synes du har vært flink, og tøff - og beundrer som vanlig ryggraden din som holder alt dette :)

Håper dagen i dag har vært bedre enn dagen i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Har ikke vært på nett før nå...

Synes du har vært flink, og tøff - og beundrer som vanlig ryggraden din som holder alt dette :)

Håper dagen i dag har vært bedre enn dagen i går!

Takk :-)

Jeg har jo ikke noe valg - får jo ikke skrudd av dette tøvet heller.

I dag har det vært en fin dag - ikke en lyd fra noen. Bare et hyggelig besøk, en ny sjokoladekakeoppskrift uten karbohydrater nesten som ble vellykket, og nå en lang, sløv ettermiddag på sofaen. Unger i dag ser altfor lite på tv, så jeg gjør det jeg kan for å rette på dette i dag... (Nytter ikke å finne på noe ute når været er som det er så vi har innilget oss en hundre prosent upedagogisk kveld med tv, tv og tv hele gjengen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at dere får være i fred fra gjengen med høkkerter. Det høres slitsomt ut å være dere for tiden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Takk :-)

Jeg har jo ikke noe valg - får jo ikke skrudd av dette tøvet heller.

I dag har det vært en fin dag - ikke en lyd fra noen. Bare et hyggelig besøk, en ny sjokoladekakeoppskrift uten karbohydrater nesten som ble vellykket, og nå en lang, sløv ettermiddag på sofaen. Unger i dag ser altfor lite på tv, så jeg gjør det jeg kan for å rette på dette i dag... (Nytter ikke å finne på noe ute når været er som det er så vi har innilget oss en hundre prosent upedagogisk kveld med tv, tv og tv hele gjengen.)

Høres veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gi bestefar,onkel og tante en sjangse. Ikke la dette gå for langt. Ikke tving dem til å bli så desperate at de henter frem sine verste sider. Husk at barna dine har godt av å ha familie som er glade i dem rundt seg, men ikke familie som kriger med hverandre. Onkel, tante og bestefar er sikkert glade i barna de også og det er nok derfor de engasjerer seg.

Du sa tidligere at barna dine gledet seg til 80-årsdagen og jeg synes de skulle fått lov til å dra dit. X-mannen din gjør dem ingenting så lenge en hel familie passer på dem.

Jeg tror ikke metodene du nå bruker er de riktige for barna dine, men nå skal det sies at jeg er usikker så lenge jeg verken kjenner deg eller x-svigerfamilien.

Det ser ut som jeg er den eneste på hele dol som mener dette og at du får støtte fra alle andre.

Selv er jeg nok ganske skeptiske til metodene dine.

Det er greit at du er usikker på faren, men jeg tror jeg ville forsøkt å samarbeide litt med resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiltredes

Jeg synes du skal gi bestefar,onkel og tante en sjangse. Ikke la dette gå for langt. Ikke tving dem til å bli så desperate at de henter frem sine verste sider. Husk at barna dine har godt av å ha familie som er glade i dem rundt seg, men ikke familie som kriger med hverandre. Onkel, tante og bestefar er sikkert glade i barna de også og det er nok derfor de engasjerer seg.

Du sa tidligere at barna dine gledet seg til 80-årsdagen og jeg synes de skulle fått lov til å dra dit. X-mannen din gjør dem ingenting så lenge en hel familie passer på dem.

Jeg tror ikke metodene du nå bruker er de riktige for barna dine, men nå skal det sies at jeg er usikker så lenge jeg verken kjenner deg eller x-svigerfamilien.

Det ser ut som jeg er den eneste på hele dol som mener dette og at du får støtte fra alle andre.

Det er greit at du er usikker på faren, men jeg tror jeg ville forsøkt å samarbeide litt med resten av familien.

Skriver virkelig under på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Jeg inviterte tante, onkel og farfar på besøk. Nettopp for å ivareta det du sier. De forlangte å få ta med seg barna vekk fra meg for at de skulle treffe faren. Bakgrunnen for at de ikke ville dra i åttiårslaget var at de ba faren om han kunne love at han ikke skulle krangle og ikke bråke med dem om ferien. Det nektet han, så da ville de ikke dra.

Jeg tilbød meg å ta med barna på besøk til onkel og tante for å treffe farfar og gi ham gaven sin, det ville de ikke. De forlangte å få ta med seg barna et sted jeg ikke skulle vite hvor var.

Det var selvsagt ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilje30

Jeg tror kanskje valnøtt og ungene har vært utsatt for nok jeg. Familien støtter en voldelig, sønn, bror, svoger som er svært voldelig, isteden for å høre på valnøtt og guttene. I deres øyne er det valnøtt som er gal, for eksmannen er god til å prate for seg så ingen tror at det er noe galt med han. Ingen får voldsalarm for moro skyld. I tillegg opptrer far truende mot barna, det bør ikke være akseptabelt. Jeg er enig i guttene bør ha en god kontakt med farssida, men da må det misbrukes til å tvinge barna til kontakt med faren.

Det er trist å se hvor svakt barna i voldelige familier står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilje30

Jeg tror kanskje valnøtt og ungene har vært utsatt for nok jeg. Familien støtter en voldelig, sønn, bror, svoger som er svært voldelig, isteden for å høre på valnøtt og guttene. I deres øyne er det valnøtt som er gal, for eksmannen er god til å prate for seg så ingen tror at det er noe galt med han. Ingen får voldsalarm for moro skyld. I tillegg opptrer far truende mot barna, det bør ikke være akseptabelt. Jeg er enig i guttene bør ha en god kontakt med farssida, men da må det misbrukes til å tvinge barna til kontakt med faren.

Det er trist å se hvor svakt barna i voldelige familier står.

''Jeg er enig i guttene bør ha en god kontakt med farssida, men da må det misbrukes til å tvinge barna til kontakt med faren''.

da må det ikke misbrukes, skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Men jeg setter stor pris på at du sier det du mener, selv om jeg må innrømme at det svir når du bruker ord som "metodene mine". Jeg føler ikke at jeg har "metoder", men at jeg forsøker å tenke på hva som er best for ungene uavhengig av mine egne ønsker, behov, redsler, håp osv. Ungene skal gå foran. Derfor var jeg feks villig til å kjøre over førti mil på lørdag og sitte en hel kveld i bilen mens ungene var i bursdag - nettopp fordi de skulle få en hyggelig dag med farsslekten sin. Selvom den samme slekten ikke ønsker en relasjon til meg. Det hadde ikke gjort noe, jeg vil derimot at de respekterer ungene slik situasjonen er akkurat nå. Det var tross alt bare et løfte fra far om å holde husfreden en eneste dag gutta ba om - og ikke fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg setter stor pris på at du sier det du mener, selv om jeg må innrømme at det svir når du bruker ord som "metodene mine". Jeg føler ikke at jeg har "metoder", men at jeg forsøker å tenke på hva som er best for ungene uavhengig av mine egne ønsker, behov, redsler, håp osv. Ungene skal gå foran. Derfor var jeg feks villig til å kjøre over førti mil på lørdag og sitte en hel kveld i bilen mens ungene var i bursdag - nettopp fordi de skulle få en hyggelig dag med farsslekten sin. Selvom den samme slekten ikke ønsker en relasjon til meg. Det hadde ikke gjort noe, jeg vil derimot at de respekterer ungene slik situasjonen er akkurat nå. Det var tross alt bare et løfte fra far om å holde husfreden en eneste dag gutta ba om - og ikke fikk.

Du har en tendens til å ta svarene mine opp i verste mening.

Bytt gjerne ordet metode ut med et ord du føler passer bedre.

Blir det ok hvis jeg sier at jeg er usikker på om valgene (isteden for metodene) dine er riktige?

Det er godt mulig at det ikke var et så dumt forslag av x-svigerfamilien å møtes på nøytral grunn. Du får mulighet til å høre hva de har å si. Du får mulighet til å si hva du er redd for. Dere kan forsøke å diskutere dere frem til en løsning på problemene alle sammen.

Men jeg forstår at du er redd for å møte dem alene og jeg synes derfor at det kan være lurt at faren din er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte tante, onkel og farfar på besøk. Nettopp for å ivareta det du sier. De forlangte å få ta med seg barna vekk fra meg for at de skulle treffe faren. Bakgrunnen for at de ikke ville dra i åttiårslaget var at de ba faren om han kunne love at han ikke skulle krangle og ikke bråke med dem om ferien. Det nektet han, så da ville de ikke dra.

Jeg tilbød meg å ta med barna på besøk til onkel og tante for å treffe farfar og gi ham gaven sin, det ville de ikke. De forlangte å få ta med seg barna et sted jeg ikke skulle vite hvor var.

Det var selvsagt ikke aktuelt.

Det kan godt være at de er skuffet ikke sant?

Kan godt være dette var en førstereaksjon som de nå angrer på? De er bare mennesker de også og hadde sikkert gledet seg til å treffe barna.

Det kan godt være at de nå har tenkt gjennom situasjonen og funnet ut at de vil forsøke nærme seg deg og derfor foreslo dette møtet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Du har en tendens til å ta svarene mine opp i verste mening.

Bytt gjerne ordet metode ut med et ord du føler passer bedre.

Blir det ok hvis jeg sier at jeg er usikker på om valgene (isteden for metodene) dine er riktige?

Det er godt mulig at det ikke var et så dumt forslag av x-svigerfamilien å møtes på nøytral grunn. Du får mulighet til å høre hva de har å si. Du får mulighet til å si hva du er redd for. Dere kan forsøke å diskutere dere frem til en løsning på problemene alle sammen.

Men jeg forstår at du er redd for å møte dem alene og jeg synes derfor at det kan være lurt at faren din er med.

Nei, nå tror jeg du misforsto helt her.

De ville ikke møte _meg_ og ungene. De ville komme hit og hente barna og ta dem med et sted jeg ikke skulle vite om hvor faren til ungene skulle være.

Utgangspunktet for at ungene droppet bursdagen var fordi faren ikke ville love dem å holde fred.

Slekten har ikke noe ønske om å treffe meg eller høre min side av noe som helst. De har sikkert fått en versjon hvor min eksmann prøver å stå igjen med den æren han kan prøve å forklare - og det skjønner jeg jo godt. Menneskelig det.

Og jeg hadde ikke hatt noe problem med å treffe barnas familie hverken her eller der. Derfor tilbød jeg meg også å komme hvorsomhelst med dem. Men ungene ville ikke leveres noe sted uten meg, og det synes jeg er helt greit. De vil ha noen avklaringer ift faren sin før de treffer ham igjen og det skjønner jeg. Og disse folka ville da ta ungene med - alene - et sted jeg ikke visste hvor var for at de skulle treffe faren enten de ville eller ikke.

Det er ikke greit for meg. Du ville nok heller ikke sendt dine unger avgårde mot sin vilje på noe de sterkt ønsket å ikke delta i?

Jeg synes onkel og tante og farfar kunne truffet barna på en kort visitt jeg. Jeg ville tatt en rolle i bakgrunnen og konsentrert meg om å hente kaffe og kake, og ungene ville følt seg på trygg grunn og hatt en hyggelig opplevelse med farens familie.

Ok, de hadde kanskje syntes det var rart. Men en liten time kunne de jo forsøkt.

Menmen - de ville ikke det. Det er jo greit det. Ungene ville ikke være med dem noe sted, det må også være greit.

Og ja - valg er et mye bedre ord. Jeg syntes det hørtes ut som om jeg var så utspekulert med metodene mine. Jeg er nok litt lett å såre angående akkurat dette, men det bør man kanskje kunne skjønne også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...