Gjest Valnøtt Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det kan godt være at de er skuffet ikke sant? Kan godt være dette var en førstereaksjon som de nå angrer på? De er bare mennesker de også og hadde sikkert gledet seg til å treffe barna. Det kan godt være at de nå har tenkt gjennom situasjonen og funnet ut at de vil forsøke nærme seg deg og derfor foreslo dette møtet? Svarte på alt sammen i deltråden over jeg :-) De ville altså ikke treffe meg, men ta med seg ungene uten meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Nei, nå tror jeg du misforsto helt her. De ville ikke møte _meg_ og ungene. De ville komme hit og hente barna og ta dem med et sted jeg ikke skulle vite om hvor faren til ungene skulle være. Utgangspunktet for at ungene droppet bursdagen var fordi faren ikke ville love dem å holde fred. Slekten har ikke noe ønske om å treffe meg eller høre min side av noe som helst. De har sikkert fått en versjon hvor min eksmann prøver å stå igjen med den æren han kan prøve å forklare - og det skjønner jeg jo godt. Menneskelig det. Og jeg hadde ikke hatt noe problem med å treffe barnas familie hverken her eller der. Derfor tilbød jeg meg også å komme hvorsomhelst med dem. Men ungene ville ikke leveres noe sted uten meg, og det synes jeg er helt greit. De vil ha noen avklaringer ift faren sin før de treffer ham igjen og det skjønner jeg. Og disse folka ville da ta ungene med - alene - et sted jeg ikke visste hvor var for at de skulle treffe faren enten de ville eller ikke. Det er ikke greit for meg. Du ville nok heller ikke sendt dine unger avgårde mot sin vilje på noe de sterkt ønsket å ikke delta i? Jeg synes onkel og tante og farfar kunne truffet barna på en kort visitt jeg. Jeg ville tatt en rolle i bakgrunnen og konsentrert meg om å hente kaffe og kake, og ungene ville følt seg på trygg grunn og hatt en hyggelig opplevelse med farens familie. Ok, de hadde kanskje syntes det var rart. Men en liten time kunne de jo forsøkt. Menmen - de ville ikke det. Det er jo greit det. Ungene ville ikke være med dem noe sted, det må også være greit. Og ja - valg er et mye bedre ord. Jeg syntes det hørtes ut som om jeg var så utspekulert med metodene mine. Jeg er nok litt lett å såre angående akkurat dette, men det bør man kanskje kunne skjønne også. :-) Ok, da misforsto jeg. Det kan godt være at din x-familie har et helt annet inntrykk av sin sønn og bror enn det du har og derfor ikke skjønner noenting av hva du vil. Kanskje de synes du er ei heks mot sønnen deres . Kanskje de synes du er ei heks mot barna dine som holder dem hjemme? Det er nok sterke følelser i sving også på den andre siden og det er mulig de ser en annen mann enn det du ser. Sett i lys av det er det kanskje litt for mye forlangt og forvente at de skal sitte hjemme hos deg og spise hjemmelaget syltetøy. Det klart jeg ikke ville sendt ungene om de var redde og ikke ville.Og ihvertfall ikke om det heller ikke var mulig å få x-svigerfamilien i tale slik at de kunne betrygge dere. Hele situasjonen høres fastløst ut og her trengs familierådgivning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ok, da misforsto jeg. Det kan godt være at din x-familie har et helt annet inntrykk av sin sønn og bror enn det du har og derfor ikke skjønner noenting av hva du vil. Kanskje de synes du er ei heks mot sønnen deres . Kanskje de synes du er ei heks mot barna dine som holder dem hjemme? Det er nok sterke følelser i sving også på den andre siden og det er mulig de ser en annen mann enn det du ser. Sett i lys av det er det kanskje litt for mye forlangt og forvente at de skal sitte hjemme hos deg og spise hjemmelaget syltetøy. Det klart jeg ikke ville sendt ungene om de var redde og ikke ville.Og ihvertfall ikke om det heller ikke var mulig å få x-svigerfamilien i tale slik at de kunne betrygge dere. Hele situasjonen høres fastløst ut og her trengs familierådgivning. Du bør kjøpe siste nummer av ukebladet Ute og inne, og i tillegg føle deg stolt! Det bladet sakser nemlig debatter fra DOL, noen ganger lager de a la virkelighetshistorier ut av dem. Husker du innlegget om kjæresten som skulle i familieselskap med eksen? Flere av oss er sitert på trykk, og fra ditt innlegg har de uthevet en setning som står som en innfalsvinkel/ingress til hele historien. Det var noe om at forholdet bør ha vart en viss tid før man har rett til å føle seg fornærmet. Husker du det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du bør kjøpe siste nummer av ukebladet Ute og inne, og i tillegg føle deg stolt! Det bladet sakser nemlig debatter fra DOL, noen ganger lager de a la virkelighetshistorier ut av dem. Husker du innlegget om kjæresten som skulle i familieselskap med eksen? Flere av oss er sitert på trykk, og fra ditt innlegg har de uthevet en setning som står som en innfalsvinkel/ingress til hele historien. Det var noe om at forholdet bør ha vart en viss tid før man har rett til å føle seg fornærmet. Husker du det? Det demrer litt, men jeg greier ikke huske eksakt hvilket innlegg det var og hva jeg skrev, men jøss jeg må jo kjøpe det bladet nå ja:-) Ligger innlegget under samliv og husker du ca hvor lenge det er siden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det demrer litt, men jeg greier ikke huske eksakt hvilket innlegg det var og hva jeg skrev, men jøss jeg må jo kjøpe det bladet nå ja:-) Ligger innlegget under samliv og husker du ca hvor lenge det er siden? Ja, det var på samliv, og det er noen uker siden. Hjelp, han skal på tur med eksen, eller noe sånt. Kjæresten til hun som skrev skulle i 50-års dag, og eksen hans var også invitert, men ikke hun. De var ikke samboere, og forholdet var forholdsvis nytt, husker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ok, da misforsto jeg. Det kan godt være at din x-familie har et helt annet inntrykk av sin sønn og bror enn det du har og derfor ikke skjønner noenting av hva du vil. Kanskje de synes du er ei heks mot sønnen deres . Kanskje de synes du er ei heks mot barna dine som holder dem hjemme? Det er nok sterke følelser i sving også på den andre siden og det er mulig de ser en annen mann enn det du ser. Sett i lys av det er det kanskje litt for mye forlangt og forvente at de skal sitte hjemme hos deg og spise hjemmelaget syltetøy. Det klart jeg ikke ville sendt ungene om de var redde og ikke ville.Og ihvertfall ikke om det heller ikke var mulig å få x-svigerfamilien i tale slik at de kunne betrygge dere. Hele situasjonen høres fastløst ut og her trengs familierådgivning. ''Det kan godt være at din x-familie har et helt annet inntrykk av sin sønn og bror enn det du har og derfor ikke skjønner noenting av hva du vil. Kanskje de synes du er ei heks mot sønnen deres . Kanskje de synes du er ei heks mot barna dine som holder dem hjemme? Det er nok sterke følelser i sving også på den andre siden og det er mulig de ser en annen mann enn det du ser. '' Ingen tvil om dette. Jeg har bare ikke følt at det vil være riktig av meg å liksom ringe dem og si hør her - mannen dere tror dere kjenner er ikke sånn... Eksmannen min trenger noen å forholde seg til han også - om ikke annet så for ungene mine sin skyld. Så så lenge jeg trodde han var snill med ungene har jeg latt disse folka tenke hva de vil om meg. Det spiller ikke så stor rolle så lenge ungene har hatt det bra tenkte jeg. Time til familierådgivning er bestilt - og jeg har hatt bistand fra fam. rådgivning nesten fra dag én. Nettopp for å sikre så godt jeg kan at jeg ikke lar mine meninger om eksen influere hans forhold til ungene sine. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å være så ryddig som det overhodet er mulig. Hvis familien til eksen er interessert i dialog har de en stående invitasjon. Hvis de vil se ungene har de det samme. Og mer kan jeg nesten ikke få gjort hvis de ikke vil. Ikke som jeg kommer på ihvertfall. Men alle innspill er verdifulle for meg. Spseielt hvis jeg har noe å lære som kan bli nyttig for ungene, så de er hjertelig velkomne om de svir eller ikke så er jeg dypt taknemlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det demrer litt, men jeg greier ikke huske eksakt hvilket innlegg det var og hva jeg skrev, men jøss jeg må jo kjøpe det bladet nå ja:-) Ligger innlegget under samliv og husker du ca hvor lenge det er siden? Det er skrevet 14.05.08 av Sorgfri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 ''Det kan godt være at din x-familie har et helt annet inntrykk av sin sønn og bror enn det du har og derfor ikke skjønner noenting av hva du vil. Kanskje de synes du er ei heks mot sønnen deres . Kanskje de synes du er ei heks mot barna dine som holder dem hjemme? Det er nok sterke følelser i sving også på den andre siden og det er mulig de ser en annen mann enn det du ser. '' Ingen tvil om dette. Jeg har bare ikke følt at det vil være riktig av meg å liksom ringe dem og si hør her - mannen dere tror dere kjenner er ikke sånn... Eksmannen min trenger noen å forholde seg til han også - om ikke annet så for ungene mine sin skyld. Så så lenge jeg trodde han var snill med ungene har jeg latt disse folka tenke hva de vil om meg. Det spiller ikke så stor rolle så lenge ungene har hatt det bra tenkte jeg. Time til familierådgivning er bestilt - og jeg har hatt bistand fra fam. rådgivning nesten fra dag én. Nettopp for å sikre så godt jeg kan at jeg ikke lar mine meninger om eksen influere hans forhold til ungene sine. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å være så ryddig som det overhodet er mulig. Hvis familien til eksen er interessert i dialog har de en stående invitasjon. Hvis de vil se ungene har de det samme. Og mer kan jeg nesten ikke få gjort hvis de ikke vil. Ikke som jeg kommer på ihvertfall. Men alle innspill er verdifulle for meg. Spseielt hvis jeg har noe å lære som kan bli nyttig for ungene, så de er hjertelig velkomne om de svir eller ikke så er jeg dypt taknemlig. Jeg ønsker jo ikke at de skal svi de svarene jeg gir deg. Jeg forsøker bare å si hvordan de kan se det hele. Det vil ikke si at jeg ser deg slik. Men som sagt så misforsto jeg det første innlegget og jeg skjønner nå at du føler du ikke har annet valg og det har du sikkert ikke heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det er skrevet 14.05.08 av Sorgfri. Takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 ''Det kan godt være at din x-familie har et helt annet inntrykk av sin sønn og bror enn det du har og derfor ikke skjønner noenting av hva du vil. Kanskje de synes du er ei heks mot sønnen deres . Kanskje de synes du er ei heks mot barna dine som holder dem hjemme? Det er nok sterke følelser i sving også på den andre siden og det er mulig de ser en annen mann enn det du ser. '' Ingen tvil om dette. Jeg har bare ikke følt at det vil være riktig av meg å liksom ringe dem og si hør her - mannen dere tror dere kjenner er ikke sånn... Eksmannen min trenger noen å forholde seg til han også - om ikke annet så for ungene mine sin skyld. Så så lenge jeg trodde han var snill med ungene har jeg latt disse folka tenke hva de vil om meg. Det spiller ikke så stor rolle så lenge ungene har hatt det bra tenkte jeg. Time til familierådgivning er bestilt - og jeg har hatt bistand fra fam. rådgivning nesten fra dag én. Nettopp for å sikre så godt jeg kan at jeg ikke lar mine meninger om eksen influere hans forhold til ungene sine. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å være så ryddig som det overhodet er mulig. Hvis familien til eksen er interessert i dialog har de en stående invitasjon. Hvis de vil se ungene har de det samme. Og mer kan jeg nesten ikke få gjort hvis de ikke vil. Ikke som jeg kommer på ihvertfall. Men alle innspill er verdifulle for meg. Spseielt hvis jeg har noe å lære som kan bli nyttig for ungene, så de er hjertelig velkomne om de svir eller ikke så er jeg dypt taknemlig. Ville bare legge til en ting - det er her inne på dol jeg har gitt uttrykk for mine meninger og følelser om eksen. I rl holder jeg dette for meg selv. Nettopp fordi ungene mine skal få utvikle forholdet sitt til sin far på en uavhengig måte og gjøre seg sine egne erfaringer og observasjoner. Av den grunn har det nok tatt en del lenger tid før det kom for en dag hvordan de har hatt det på samvær, og de har dermed kanskje opplevd vonde situasjoner som kunne vært stoppet. Likevel tror jeg det har vært en riktig måte for at de skal få gjøre sin egen prossess og selv se og føle og tenke gjennom ting uten å på forhånd sitte med kunnskap om mine tanker og meninger. Så jeg har uttrykket mitt raseri og hysteri på dere her inne, og presset hjertet tilbake ned gjennom halsen og latt det være ute i verden. Dermed er det nok ikke så rart om mange her inne sitter med et inntrykk av at jeg har rast mot eksen hele veien, siden dette har vært arenaen for de følelsene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg ønsker jo ikke at de skal svi de svarene jeg gir deg. Jeg forsøker bare å si hvordan de kan se det hele. Det vil ikke si at jeg ser deg slik. Men som sagt så misforsto jeg det første innlegget og jeg skjønner nå at du føler du ikke har annet valg og det har du sikkert ikke heller. Jeg er glad du sier det du mener :-) Det kan jeg lære noe av, om ikke annet så å uttrykke meg bedre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det er skrevet 14.05.08 av Sorgfri. "Du må nesten rekke å få et ordentlig forhold til mannen før du har rett til å bli fornærmet" Er det denne setningen som er uthevet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg er glad du sier det du mener :-) Det kan jeg lære noe av, om ikke annet så å uttrykke meg bedre :-) Og jeg kan lære meg å lese bedre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Skriver virkelig under på denne! Viser til resten av diskusjonen hvis det er av interesse for deg. Og tar gjerne imot en konstruktiv tilbakemelding med råd om hva man kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.