Gå til innhold

Hvordan unngå svigers på sydenferie

Gjest ikke svigermors drøm

Anbefalte innlegg

Gjest ikke svigermors drøm

Saken er:

Vi vurderer sydentur for oss fem i familien neste sommer. Vi vet svigers vil ønske å være med på deler eller hele turen.

Vi ønsker ikke å ha dem med, da det har vært en familiekonflikt i det siste som har ført oss litt fra hverandre. De kommer med små stikk hele tida, som gjør at det er ubehagelig å være sammen med dem over lang tid.

I tillegg har de andre ønsker for reiser enn det vi har. De er mer slike som vil reise rundt og oppleve ting, og ønsker å ha oss med, og vi er mer strandmennesker, iallefall jeg. Tidligere turer har endt med at jeg sitter igjen med barna mens mannen min blir med med eldstemann. Det var ikke slik vi egentlig så for oss turen.

Det er ikke lett å si det som det er, for de blir veldig fort såre og vonbråtne om vi skulle si at vi ikke ønsker å ha dem med.

Hvordan kan vi unngå å ha de med, uten å såre dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Dere forteller ikke at dere har bestilt tur før like før. Da kommer dere med en hvit løgn om at dere kasta dere på en rimelig tur sånn helt plutselig osv....

Lyving er ikke pent, men her gjør dere det for å unngå å såre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Togli, dere sier rett og slett ikke noe om det før den dagen dere drar. :o) Hvis de spør og maser så svar litt svevende at dere vurderer campingtur i Sverige eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Du sier at dere ikke har planlagt noe, får se hva det blir. Venter til du ser at det ikke er flere ledige plasser igjen på turen - så venter dere to måneder til - minst - så sier dere at dere vurderer syden, men det blir kanskje bare en hoppe-på tur. (Sånn at dere kan si det til ungene og de kan begynne å glede seg) Så drar dere uten å ha røpet med en mine at dette har dere planlagt hele veien. Nøyaktig hvor dere drar sier dere ikke før dere er hjemme igjen. Det holder å si "Kreta" eller "Gran Canaria" når de spør hvor.

Og er de ufine nok til å spørre nøyaktig fordi de vil bli med så sier dere husker ikke akkurat hva det heter, men vi skal uansett reise alene i år for vi vil feriere bare vi sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det lov å være ærlig, men samtidig diplomatisk.

Si det til dem at etter en lang vinter og vår føler dere at dere trenger litt "familietid" alene, fordi dere føler at ungene deres trenger litt kvalitetstid sammen med mor og far, og at det i år er ders ønsker som bestemmer hva dere skal finne på.

Så kan du kanskje heller foreslå en langhelg til en eller annen storby litt senere på sommeren, sammen med dem. F.eks. skal Praha være et flott sted, mye å se og oppleve, samtidig som det gir gode shoppingmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammamiaaa

Si at dere ønsker å reise alene for å pleie forholdet, både dere som kjærester og familien, at de heller kan være med en annen gang (lygerkors bak ryggen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...