Gjest kveldstom? Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Føler jeg har for lite melk om kvelden, ammer på ene brystet først lenge, men så blir ikke vesla fornøyd og jeg gir andre puppen, men så blir den tydeligvis "tom", heldigvis har det kommet mer i den første puppen, slik må jeg holde på noen ganger før hun endelig blir fornøyd. På dagtid derimot har jeg for mye, da står spruten av seg selv og vesla griner fordi det kommer for mye og jeg må håndpumpe meg litt før hun får. Hvordan får jeg til jevnere produksjon? Burde jeg kanskje pumpe meg litt på dagtid og ha på flaske så jeg kan gi til kvelden? Er litt skeptisk til å begynne med flaske alt, babyen er kun 3 mnd gammel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Veldig mange har lite melk om kvelden. Det som kan hjelpe, er at du legger deg ned og hviler en times tid om ettermidagen (la mannen din gå en tur med babyen) pluss at du drikker ekstra mye vann både før og etter hviling. Du kan gjerne pumpe litt om formiddagen og gi flaske om kvelden - det gjør ikke noe om babyen av og til får flaske - da kan mannen din få glede av å gi ham melk :-) Men husk at jo mer babyen drikker rett fra deg, jo mer melk vil bli produsert, forutsatt at du drikker nok vann og får nok hvile! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kjenner igjen det du beskriver. Opplevd det for alle mine barn etter hvert som de ble større. Det er mest melka om morgenen, og du kan gjerne pumpe for å ha i"reserve" til kvelden.Jeg gjorde det for førstemann. Pumpet og ga utpumpet melk i etter amming rett før leggetid om kvelden (fra babyen var 3.5 mnd). For de neste barna droppet jeg det- selv om disse barna var større enn førstefødte. Godtok hyppig amming om kvelden. Og ga meg selv tid til å hvile om ettermiddagen - slik som prust også foreslo. Pumpet melk om formiddagen- men for å fryse ned til å lage grøt utav da babyen skulle begynne med grøt noen mnd senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kveldstom? Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Kjenner igjen det du beskriver. Opplevd det for alle mine barn etter hvert som de ble større. Det er mest melka om morgenen, og du kan gjerne pumpe for å ha i"reserve" til kvelden.Jeg gjorde det for førstemann. Pumpet og ga utpumpet melk i etter amming rett før leggetid om kvelden (fra babyen var 3.5 mnd). For de neste barna droppet jeg det- selv om disse barna var større enn førstefødte. Godtok hyppig amming om kvelden. Og ga meg selv tid til å hvile om ettermiddagen - slik som prust også foreslo. Pumpet melk om formiddagen- men for å fryse ned til å lage grøt utav da babyen skulle begynne med grøt noen mnd senere. Hvordan gjør jeg det liksom, jeg pumper meg tidlig på dag og har flaska i kjøleskapet, så må jeg ha den i vannbad til det blir riktig temperatur? Skal jeg da koke opp vannet og så ha flasken i - og hvor lenge skal den stå der? Hvordan vet jeg at det er rett temp? OG hvis jeg ammer babyen før jeg gir fra flasken, så kjølner jo melken enda mer ned....? Og hvis hun ikke drikker alt på flasken, da kan jeg vel ikke varme opp igjen senere? Mange spørsmål her, men jeg er helt grønn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hvordan gjør jeg det liksom, jeg pumper meg tidlig på dag og har flaska i kjøleskapet, så må jeg ha den i vannbad til det blir riktig temperatur? Skal jeg da koke opp vannet og så ha flasken i - og hvor lenge skal den stå der? Hvordan vet jeg at det er rett temp? OG hvis jeg ammer babyen før jeg gir fra flasken, så kjølner jo melken enda mer ned....? Og hvis hun ikke drikker alt på flasken, da kan jeg vel ikke varme opp igjen senere? Mange spørsmål her, men jeg er helt grønn... Du oppbevarer melka i fryser eller kjøleskap. Jeg valgte fryse den i poser (selv om det noen ganger bare var 10 ml). Tiner fort på vannbad i vaskekummen. Melka skal ikke ha oppkok. Om melka blir litt kjøligere pga at du ammer først, så er ikke det så farlig. Melk som du har oppvarmet en gang - og som babyen evt ikke vil ha- må du bare kaste. En ting til. Pumping er mindre effektivt enn amming. Så det du pumper ut gjenspeiler ikke hvor mye babyen faktisk kan få ut av puppen. Jeg pumpet noen gang ut 10 ml tilsammen fra begge bryst. Andre gang over 10 ganger mer. Ikke noe å bekymre seg om. Babyen er eksperten på å "lure puppen for melk". Ikke pumpa. Jeg opplevde også at babyen ofte tok melka jeg tilbød etter amming. Uansett hvor mye jeg hadde ammet før. Tenkte på det som dessert. (dessert tar man uansett hvor mett man er....) Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kveldstom? Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Du oppbevarer melka i fryser eller kjøleskap. Jeg valgte fryse den i poser (selv om det noen ganger bare var 10 ml). Tiner fort på vannbad i vaskekummen. Melka skal ikke ha oppkok. Om melka blir litt kjøligere pga at du ammer først, så er ikke det så farlig. Melk som du har oppvarmet en gang - og som babyen evt ikke vil ha- må du bare kaste. En ting til. Pumping er mindre effektivt enn amming. Så det du pumper ut gjenspeiler ikke hvor mye babyen faktisk kan få ut av puppen. Jeg pumpet noen gang ut 10 ml tilsammen fra begge bryst. Andre gang over 10 ganger mer. Ikke noe å bekymre seg om. Babyen er eksperten på å "lure puppen for melk". Ikke pumpa. Jeg opplevde også at babyen ofte tok melka jeg tilbød etter amming. Uansett hvor mye jeg hadde ammet før. Tenkte på det som dessert. (dessert tar man uansett hvor mett man er....) Lykke til. I går kveld hadde jeg plutselig veldig mye melk i puppen, spruten stod i haha Men det varierer vel dette kanskje. Kan det være pga babyen min tok en laaang lur på formiddagen`? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 I går kveld hadde jeg plutselig veldig mye melk i puppen, spruten stod i haha Men det varierer vel dette kanskje. Kan det være pga babyen min tok en laaang lur på formiddagen`? Ja, du vil merke at det kan variere. Kanskje har babyen hatt økedager, og derfor dier ofte? Så ble melkeproduksjonen i puppene økt... og plutselig sov babyen ... og så ble puppene melkesprengt pga den økte produksjonen som babyen har stimulert de til.?.. :-) Det der ordner seg. Priduksjonen følger etterspørsel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg hadde alltid minst melk på kvelden, men lot babyen ligge ved puppen så lenge/ofte hun ville. Det pleier å regulere seg selv og har du nok melk ellers på dagen ville jeg ikke bekymret meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.