Gå til innhold

Knallrød kul på babytåa

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Frøet på 4,5 mnd har fått en kul på tåa! Hun har hatt den flere uker, og vi fulgte med på den lenge. Da den ikke forandret seg, glemte vi hele greia igjen, men i dag er plutselig nesten hele tåa knallrød!

Det ser ut slik det gjør hvis neglen gror inn i huden liksom, men her kan jeg ta min egen negl under hennes hele veien! Så da må det evt være en liten flis som han kommet på avveie... Kulen er ikke diger, men tåa er altså veldig rød. Hun gråter ikke når jeg tar/klemmer forsiktig på det, men får en bekymringsrynke i panna! Jeg pirket litt på det med neglen, men hun gråt fortsatt ikke, så hun kan ikke ha så veldig vondt...

Hva gjør jeg med dette? Er det noe som går seg til av seg selv, eller skal jeg gjøre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en grei kandidat til en tur til legen synes jeg. Bedre med en tur for mye enn en for lite.

Så jeg er ikke helt hysterisk hvis jeg ringer? Hmm, i morgen har jeg bilen, da kan jeg jo stikke bortom legesenteret og be legesektretærene i luka titte... De kan sikkert se om jeg bør få en time eller ei! Kan jo si jeg var i nærheten:-) He he...

Har holdt ann i dag, men sokken har vært av en gang i timen! Har fulgt nøye med, og synes ikke det er like knallrødt lenger... Men glor man lenge nok på noe og håper sterkt nok, så blir det jo gjerne sånn!

Vel, da har jeg støtte når det gjelder å kontakte lege i morgen i hvert fall... Da skylder jeg på Valnøtt hvis han synes jeg er helt teit;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ha blitt stukket av noe?

Nei... For det første har hun hatt kulen og litt hovenhet i flere uker som sagt, og det taler liksom ikke for et stikk! For det andre kan jeg ikke se noe som kan tyde på det i det hele tatt! Så det har jeg egentlig utelukket... Men takk for tipset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Så jeg er ikke helt hysterisk hvis jeg ringer? Hmm, i morgen har jeg bilen, da kan jeg jo stikke bortom legesenteret og be legesektretærene i luka titte... De kan sikkert se om jeg bør få en time eller ei! Kan jo si jeg var i nærheten:-) He he...

Har holdt ann i dag, men sokken har vært av en gang i timen! Har fulgt nøye med, og synes ikke det er like knallrødt lenger... Men glor man lenge nok på noe og håper sterkt nok, så blir det jo gjerne sånn!

Vel, da har jeg støtte når det gjelder å kontakte lege i morgen i hvert fall... Da skylder jeg på Valnøtt hvis han synes jeg er helt teit;-)

Det er ingen leger som hever på øyenbrynet engang av en førstegangsmamma som kommer innom en tur en gang det kanskje ikke var helt påkrevd. Nesten heller tvert om.

Og en liten betennelse kan nok godt få en titt, kanskje han kan gi henne en salve eller noe som fikser det. Små, deilige babyer skal ikke ha vonde labber :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen leger som hever på øyenbrynet engang av en førstegangsmamma som kommer innom en tur en gang det kanskje ikke var helt påkrevd. Nesten heller tvert om.

Og en liten betennelse kan nok godt få en titt, kanskje han kan gi henne en salve eller noe som fikser det. Små, deilige babyer skal ikke ha vonde labber :-)

Nei det har du jaggu rett i:-) Og det er ikke riktig at bittelille tåa skal ha au på fordi mamma synes det er litt vemmelig å oppsøke legen! Nei, first thing tomorrow! Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingen leger som hever på øyenbrynet engang av en førstegangsmamma som kommer innom en tur en gang det kanskje ikke var helt påkrevd. Nesten heller tvert om.''

Vi var på legevakten med poden en gang da han stupte av tripptrappen sin og kløyvde leppa. En vennlig lege sa at det var ikke noe som het å komme unødvendig til lege med småbarn. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk resept på Fucidin betennelsesdempende salve, og beskjed om å vaske tåa med grønnsåpe to ganger om dagen! Og du hadde rett... Han hevet ikke et øyenbryn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Vi fikk resept på Fucidin betennelsesdempende salve, og beskjed om å vaske tåa med grønnsåpe to ganger om dagen! Og du hadde rett... Han hevet ikke et øyenbryn:-)

Der kan du se :-)

Da er tåa snart fin igjen.

Det er litt uvant i starten, men når man har en baby i huset, og særlig den første, så gjør man seg plutselig stadige ærend innom steder man aldri før har brukt noe særlig. Typisk legevakten og apoteker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...