Gjest bekymret mammmma Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er det vanlig at babyer babler mindre i perioder? Babyen min begynte egentlig tidlig både å smile og småbable, men siste tiden babler hun mindre syns jeg. Hun flirer om jeg kiler henne og sier av og til noen vokaler når hun ligger alene... men ikke lenger når jeg oppfordrer henne. Før kunne hun ligge på stellebordet og jeg lagde noen tullelyder, så bablet hun i vei.. virker som hun vokser og trives bra ennå da, smiler og gir god blikkontakt, men savner denne bablinga.. er det vanlig at det stopper opp i perioder? Kommer hun til å bable mer senere Jeg prater mye til henne... nå er hun ca. 4 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurvelita Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 jeg vet ikke om det er vanlig, men kan fortelle at da datteren min var rundt 4 mnd hadde hun en stille periode der hun virka mindre glad.. varte 1-2 uker tror jeg.. plutselig babla hun igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har dere sjekket at hun hører godt? Når dere skal sjekke dette, så hjelper det ikke å f.eks. trampe i gulvet e.l. Det lager vibrasjoner som døve merker svært godt. Stå f.eks. bak henne og lag plystrelyder, klappelyder etc. og se om hun reagerer på disse lydene. Døve babyer pleier å begynne å "skravle" først, men etterhvert så minker skravlingen, men dette pleier ikke å skje før litt senere enn 4 mnd (ved 8-9 mndsalder tror jeg?). Jeg tror nok egentlig dette bare er en "fase", så alt er sikkert okei 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mammmma Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har dere sjekket at hun hører godt? Når dere skal sjekke dette, så hjelper det ikke å f.eks. trampe i gulvet e.l. Det lager vibrasjoner som døve merker svært godt. Stå f.eks. bak henne og lag plystrelyder, klappelyder etc. og se om hun reagerer på disse lydene. Døve babyer pleier å begynne å "skravle" først, men etterhvert så minker skravlingen, men dette pleier ikke å skje før litt senere enn 4 mnd (ved 8-9 mndsalder tror jeg?). Jeg tror nok egentlig dette bare er en "fase", så alt er sikkert okei Hun ser på oss når vi prater og flirer når vi lager rare lyder, så jeg tror nok hun hører. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mammmma Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 jeg vet ikke om det er vanlig, men kan fortelle at da datteren min var rundt 4 mnd hadde hun en stille periode der hun virka mindre glad.. varte 1-2 uker tror jeg.. plutselig babla hun igjen... Kan det være pga hun begynner å få tenner? Merker hun sikler mer enn vanlig og vil ofte bite fingeren min fremfor å sutte på smokk eller pupp... og litt ekstra grinete på kveldene. Men virker ellers ganske fornøyd og flirer osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hun ser på oss når vi prater og flirer når vi lager rare lyder, så jeg tror nok hun hører. Ja, hun hører sikkert godt, men bare for å være 100 % sikker, så er det greit å sjekke det ut på andre måter. Vi som er døve ser ofte ganske intenst på folk når de prater (også babyer) og når man lager rare lyder, så ser man gjerne også rar ut ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mammma Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Ja, hun hører sikkert godt, men bare for å være 100 % sikker, så er det greit å sjekke det ut på andre måter. Vi som er døve ser ofte ganske intenst på folk når de prater (også babyer) og når man lager rare lyder, så ser man gjerne også rar ut ;-) Men hun skvetter om hun hører en brå lyd, trenger ikke være så brå heller. men f.eks hvis hun holder på å sovne og jeg kremter svakt eller mister noe på gulvet, da skvetter hun til og åpner øynene.... av og til våkner hun andre ganger sovner hun igjen.. så hun hører nå i alle fall mener nå jeg da. Kan hun ha mye ørevoks? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Men hun skvetter om hun hører en brå lyd, trenger ikke være så brå heller. men f.eks hvis hun holder på å sovne og jeg kremter svakt eller mister noe på gulvet, da skvetter hun til og åpner øynene.... av og til våkner hun andre ganger sovner hun igjen.. så hun hører nå i alle fall mener nå jeg da. Kan hun ha mye ørevoks? Ja, da virker det jo som hun hører. Det er klart ørevoks kan påvirke også, men siden det virker som hun hører bra, så trenger du nok ikke tenke på det heller. Jeg vil tro dette bare er en periode hun er gjennom, for det er typisk for små babyer at ting endrer seg etterhvert. Hvis du fortsatt er bekymret, så kan du jo evt henvende deg til helsestasjonen nå eller vente til neste kontroll. Alt er sikkert fint, men det er jo så mye vi foreldre bekymrer oss for 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mammmma Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Ja, da virker det jo som hun hører. Det er klart ørevoks kan påvirke også, men siden det virker som hun hører bra, så trenger du nok ikke tenke på det heller. Jeg vil tro dette bare er en periode hun er gjennom, for det er typisk for små babyer at ting endrer seg etterhvert. Hvis du fortsatt er bekymret, så kan du jo evt henvende deg til helsestasjonen nå eller vente til neste kontroll. Alt er sikkert fint, men det er jo så mye vi foreldre bekymrer oss for Ja, jeg savner bablingen hennes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 For å sjekke hørselen kan du sette barnet på fanget med ryggen mot deg. Ta så og gniss neglene, (hvis du forstår hva jeg mener da?) først på høyre side og se om h*n snur seg og så på venstre. Dette gjorde barnelegen med min,da jeg spurte om hun kanskje hadde dårlig hørsel. hun reagerte med en gang. og han konstanterte at hørselen var helt fin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.