Gå til innhold

Det er en fordel å være vakker:-)

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Nei, man kan ikke komme ifra at det er en fordel å være 4 mnd og smellvakker:-)

Jenta mi har en liten betennelse på tåa, så vi stakk innom legesenteret i sta. Der var det fullstendig kaos! Jeg hadde glemt at det var ferietid, og at det var kun èn lege der det vanligvis er tre! Men da jentene i luka hadde dikket og dullet litt med jenta mi, forsvant de inn til legen og tisket og hvisket litt... Deretter kom de ut i luka og ba oss komme inn bakveien. Vi kom rett inn til legen, enda venterommet var fullt!

Selvfølgelig var vi glade for dette, og jeg skjønner at de lar babyer gå foran sytete, gamle kjærringer, men det er ikke til å komme ifra at det er urettferdig! Det var jo ikke absolutt akutt! Jeg hadde håpet å få komme inn til en hastetime seinere på dagen, men ville ikke blitt overrasket om vi hadde måttet vente til i morgen, eller overimorgen for den saks skyld!

Men så er hun jo så vakker da, og da er det jo ingen sak:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

15

• Lillemus

4

• Glimtipper

4

• cathlin

3

Gjest godt at barn settes først.

Hos oss har alltid små barn kommet inn til legen før køen på venterommet. Og det er uansett om det er hastesak eller ei.

Synes ikke det er urettferdig i det hele tatt. Små barn er viktigst i ethvert tilfelle! Opplever også at vår 10 åring blir prioritert både hos fastlege og på legevakta.!

Hurra for sunn fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hos oss har alltid små barn kommet inn til legen før køen på venterommet. Og det er uansett om det er hastesak eller ei.

Synes ikke det er urettferdig i det hele tatt. Små barn er viktigst i ethvert tilfelle! Opplever også at vår 10 åring blir prioritert både hos fastlege og på legevakta.!

Hurra for sunn fornuft!

Slik er det hos oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- kanskje den egentlige grunnen var at de ville skåne de ventende pasientene for evt. babyskrik ;-)

*Humrer* Hysj da, må ikke si sånt til en stolt førstegangsmor vet du. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- nei... kunne bare ikke dy meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rafens

Hehe,- kanskje den egentlige grunnen var at de ville skåne de ventende pasientene for evt. babyskrik ;-)

Hehe, nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Nei, det er en selvfølge :-)

Jeg skal være veldig syk før jeg ikke synes det er greit at en så liten baby går før meg i køen hos legen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe skriking der nei! Jenta mi er så snill atter... Bare smiler og ler hun:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi:-) Men jenta mi skriker faktisk ikke mye:-) Jeg er så heldig at jeg har fått ei skikkelig blid og go lita tulle, som synes det meste og de fleste er verdt et stort, deilig glis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hi hi:-) Men jenta mi skriker faktisk ikke mye:-) Jeg er så heldig at jeg har fått ei skikkelig blid og go lita tulle, som synes det meste og de fleste er verdt et stort, deilig glis!

Du er skikkelig forelska om dagen, skjønner jeg :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig forelska om dagen, skjønner jeg :-)))

Jepp:-) Og det er lov når man har baby!

Synes jeg hører flere av de som klager over at de ikke kan leve det livet de er vant til, at de får så lite søvn osv... Velger å se de positive tingene først jeg, og nyte denne deilige tiden som går så alt for fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jepp:-) Og det er lov når man har baby!

Synes jeg hører flere av de som klager over at de ikke kan leve det livet de er vant til, at de får så lite søvn osv... Velger å se de positive tingene først jeg, og nyte denne deilige tiden som går så alt for fort:-)

Det er bra :)

Jeg husker selv hvordan det var å ha baby. Spesielt med den første var jeg helt i hundre. Husker jeg ringte mamma for hvert eneste nye framskritt. Mamma var så klok at hun ikke nevnte at det kanskje var litt på kanten å ringe for å skryte av at babyen hadde rapa høyest av alle ungene på barselgruppa osv ;-)

Jeg var dønn forelska alle tre gangene :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker selv hvordan det var å ha baby. Spesielt med den første var jeg helt i hundre. Husker jeg ringte mamma for hvert eneste nye framskritt. Mamma var så klok at hun ikke nevnte at det kanskje var litt på kanten å ringe for å skryte av at babyen hadde rapa høyest av alle ungene på barselgruppa osv ;-)

Så man blir det med de neste også? Hmm, ikke rart om eldstemann blir litt sjalu...

Nå er det liksom bare baby og meg i denne verden, også får pappa lov å titte innom en gang i blandt:-) Men nå er pappa på ferie med sin eldste datter, så baby og jeg har bortskjemte dager for oss selv!

Det kan sikkert bli litt mye for andre å høre på noen ganger, men jeg tror og håper at alle er like tussete når de får den første i hvert fall! Og jeg mener som sagt at det er lov å skryte konstant av en liten baby:-) Når ungen blir tenåring, skal man kanskje moderere det litt... Men ikke slutte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Så man blir det med de neste også? Hmm, ikke rart om eldstemann blir litt sjalu...

Nå er det liksom bare baby og meg i denne verden, også får pappa lov å titte innom en gang i blandt:-) Men nå er pappa på ferie med sin eldste datter, så baby og jeg har bortskjemte dager for oss selv!

Det kan sikkert bli litt mye for andre å høre på noen ganger, men jeg tror og håper at alle er like tussete når de får den første i hvert fall! Og jeg mener som sagt at det er lov å skryte konstant av en liten baby:-) Når ungen blir tenåring, skal man kanskje moderere det litt... Men ikke slutte!

Joda, du blir heldigvis like forelska neste gang du får baby også ;) Jeg var en smule bekymra for dette når jeg venta andremann. Kunne liksom ikke forestille meg at det gikk an å bli like glad i en ny baby ;) Joda, no problem :)

Det er klart at det kan bli litt sjalusi, men her er det mye man kan gjøre for å unngå problemer! Men det skal du få slippe å høre nå. Det tar nok litt tid før du er klar for nummer to? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mamma var så klok at hun ikke nevnte at det kanskje var litt på kanten å ringe for å skryte av at babyen hadde rapa høyest av alle ungene på barselgruppa osv ;-)''

*Rister av latter* Kjæresten min tror jeg ler av ham, men jeg klarer bare ikke å forklare ham hva jeg ler av!!! Du er jo helt vill i fletta Togli!!! *Latterbrøl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du blir heldigvis like forelska neste gang du får baby også ;) Jeg var en smule bekymra for dette når jeg venta andremann. Kunne liksom ikke forestille meg at det gikk an å bli like glad i en ny baby ;) Joda, no problem :)

Det er klart at det kan bli litt sjalusi, men her er det mye man kan gjøre for å unngå problemer! Men det skal du få slippe å høre nå. Det tar nok litt tid før du er klar for nummer to? :)

Njæææ, husker jeg tenkte at "dette kan jeg gjøre igjen", sånn ca. to timer etter fødselen:-) Og hadde man hatt noen garanti for at nr to blir like snill og grei som nr 1, så kunne jeg godt kastet meg uti det med èn gang jeg:-)

Men så synes jeg også at hun fortjener å få ha mamma for seg selv en stund, det er privilegiet nr 1 skal ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Mamma var så klok at hun ikke nevnte at det kanskje var litt på kanten å ringe for å skryte av at babyen hadde rapa høyest av alle ungene på barselgruppa osv ;-)''

*Rister av latter* Kjæresten min tror jeg ler av ham, men jeg klarer bare ikke å forklare ham hva jeg ler av!!! Du er jo helt vill i fletta Togli!!! *Latterbrøl*

Joda, jeg slår til noen ganger ;-P

Den ungen rapa egentlig himla høyt, veldig ofte (det var nesten som hun skjønte at vi var døve!). En gang satt vi på utekafe på Dombås. Det var masse turister osv der og vi satt midt i folkemengden.

Jeg forsøkte å amme diskret under genseren (var redd for mulige franske ammefiendtlige turister etc..). Når jeg var ferdig tok pappaen babyen over skuldra for å få henne til å rape. Plutselig rapa hun så jeg nesten tror de hørte det til Otta.

Folk sperra opp øynene (de som satt nær oss hoppa nesten i stolene) og snudde seg mot oss, alle som en!!

Gubben og jeg satt der med et fårete smil og lurte på om vi hadde satt til verden en Mensa-unge ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Njæææ, husker jeg tenkte at "dette kan jeg gjøre igjen", sånn ca. to timer etter fødselen:-) Og hadde man hatt noen garanti for at nr to blir like snill og grei som nr 1, så kunne jeg godt kastet meg uti det med èn gang jeg:-)

Men så synes jeg også at hun fortjener å få ha mamma for seg selv en stund, det er privilegiet nr 1 skal ha!

Jeg tror jeg brukte nesten to år på å føle at jeg var klar for andremann. Det var veldig intenst i starten, men så hadde vi et barn med endel kolikksmerter osv., så det var slitsomme tak innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...