Gå til innhold

Det er en fordel å være vakker:-)

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Jeg tror jeg brukte nesten to år på å føle at jeg var klar for andremann. Det var veldig intenst i starten, men så hadde vi et barn med endel kolikksmerter osv., så det var slitsomme tak innimellom ;)

Jeg _visste_ at nr 2 skulle komme etter 2 år- da jeg lå der med min førstefødte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

15

• Lillemus

4

• Glimtipper

4

• cathlin

3

Gjest togli

Jeg _visste_ at nr 2 skulle komme etter 2 år- da jeg lå der med min førstefødte...

Jøss :)

Det eneste jeg visste var at jeg ville ha tre barn med ca tre år imellom. Mulig derfor jeg egentlig ikke tenkte tanken på nummer to før nr en var fylt to år ;)

Jeg fikk også beskjed om å drøye det å bli gravid igjen pga at bekkenet mitt ikke var særlig godt. Hadde ikke fiksa et svangerskap til på rappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo livet er helt klart lettere for de vakre. En drøy halvmeter lang skjønnhet hadde nok vunnet om så selveste Angelina satt på venterommet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden at babyer og unger kommer foran voksne hos legen eller på hastetimer.

Men syns ikke utseende skulle spille noen rolle her. Var det virkelig utseende eller fordi hun bare er 4 mnd?

Jeg syns det er drøyt å kalle folk sytete gamle kjerringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Behandle alle med lik respekt

Greit du er stolt av jenta di, og greit at småbarn skal gå føre voksne, men spar deg for å skriver slike ting som "sytete gamle kjerringer"

Det er nok jammen ikke enkelt til enhver tid å være gammel heller, være seg en er født mann eller kvinne.

Det kommer en dag som du er gammel, har vondt her og der, og føler deg generellt oversett og overkjørt, da kan det nok hende du unner små barn å gå forand deg i køen, men at du selvsakt ønsker å bli behandlet som et verdig menneske og med respekt.

Og bare så det er sakt, jeg mener helt ærlig talt at gamle damer oftere gir meg en god, varm følelse innombords enn det babyer gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jøss :)

Det eneste jeg visste var at jeg ville ha tre barn med ca tre år imellom. Mulig derfor jeg egentlig ikke tenkte tanken på nummer to før nr en var fylt to år ;)

Jeg fikk også beskjed om å drøye det å bli gravid igjen pga at bekkenet mitt ikke var særlig godt. Hadde ikke fiksa et svangerskap til på rappen...

Elsket å være gravid.

Og fødselne var store opplevelser.

Stortrivdes med amming og som småbarnsmor.

Men er nå glad det er over..Dvs alt til sin tid. Ferdig med småbarnsperioden og nyter neste fase i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Elsket å være gravid.

Og fødselne var store opplevelser.

Stortrivdes med amming og som småbarnsmor.

Men er nå glad det er over..Dvs alt til sin tid. Ferdig med småbarnsperioden og nyter neste fase i livet.

Dette kunne vært skrevet av meg ;)

Jeg hadde gladelig gjennomgått en graviditet, fødsel og babyperiode på nytt, men skjønner at nok er nok ;)

Det er også kjempedeilig at minstemor nå er 4 år gammel og en ny epoke i livet er påbegynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært skrevet av meg ;)

Jeg hadde gladelig gjennomgått en graviditet, fødsel og babyperiode på nytt, men skjønner at nok er nok ;)

Det er også kjempedeilig at minstemor nå er 4 år gammel og en ny epoke i livet er påbegynt :)

Jeg er sjeleglad for at mine er såpass store (straks 8 og 10 år) og forholdsvis "selvgående" og kunne slett ikke tenkt meg å starte på nytt!

Jeg kan riktignok bli supermjuk om hjertet når jeg ser småttiser, men jeg misunner ikke foreldrene når jeg hører 3-åringer som hyler på butikken eller ser mødre med 3 ville småunger som vil i hver sin retning... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er sjeleglad for at mine er såpass store (straks 8 og 10 år) og forholdsvis "selvgående" og kunne slett ikke tenkt meg å starte på nytt!

Jeg kan riktignok bli supermjuk om hjertet når jeg ser småttiser, men jeg misunner ikke foreldrene når jeg hører 3-åringer som hyler på butikken eller ser mødre med 3 ville småunger som vil i hver sin retning... ;o)

Nei, alt til sin tid ;)

Det er rart hvor lett vi klarer å tilpasse oss den livssituasjonen vi er i her og nå, uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man blir det med de neste også? Hmm, ikke rart om eldstemann blir litt sjalu...

Nå er det liksom bare baby og meg i denne verden, også får pappa lov å titte innom en gang i blandt:-) Men nå er pappa på ferie med sin eldste datter, så baby og jeg har bortskjemte dager for oss selv!

Det kan sikkert bli litt mye for andre å høre på noen ganger, men jeg tror og håper at alle er like tussete når de får den første i hvert fall! Og jeg mener som sagt at det er lov å skryte konstant av en liten baby:-) Når ungen blir tenåring, skal man kanskje moderere det litt... Men ikke slutte!

Jeg var ikke riktig så tussete og fikk mer enn nok av babysnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit du er stolt av jenta di, og greit at småbarn skal gå føre voksne, men spar deg for å skriver slike ting som "sytete gamle kjerringer"

Det er nok jammen ikke enkelt til enhver tid å være gammel heller, være seg en er født mann eller kvinne.

Det kommer en dag som du er gammel, har vondt her og der, og føler deg generellt oversett og overkjørt, da kan det nok hende du unner små barn å gå forand deg i køen, men at du selvsakt ønsker å bli behandlet som et verdig menneske og med respekt.

Og bare så det er sakt, jeg mener helt ærlig talt at gamle damer oftere gir meg en god, varm følelse innombords enn det babyer gjør.

"Sytete gamle kjærringer" var selvfølgelig ikke ment om alle eldre damer! Kjenner mange trivelige eldre mennesker jeg, men så kjenner jeg til en del sytete gamle kjærringer også...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden at babyer og unger kommer foran voksne hos legen eller på hastetimer.

Men syns ikke utseende skulle spille noen rolle her. Var det virkelig utseende eller fordi hun bare er 4 mnd?

Jeg syns det er drøyt å kalle folk sytete gamle kjerringer.

Om det var det at hun er vakker eller det at hun er 4 mnd går da ut på ett! Har aldri sett en 4 mnd gammel baby som ikke har vært vakker...! Så det var ikke det at jenta mi er vakrere enn andre babyer. Selvfølgelig er hun det i mine øyne, men helt sikkert ikke i andres...

Jeg synes ikke det er drøyt å kalle sytete gamle kjærringer for sytete gamle kjærringer...! Det finnes selvfølgelig like mange flotte eldre mennesker som unge mennesker, men på venterommet hos legen er det høy konsentrasjon av nettopp sytete gamle kjærringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var det at hun er vakker eller det at hun er 4 mnd går da ut på ett! Har aldri sett en 4 mnd gammel baby som ikke har vært vakker...! Så det var ikke det at jenta mi er vakrere enn andre babyer. Selvfølgelig er hun det i mine øyne, men helt sikkert ikke i andres...

Jeg synes ikke det er drøyt å kalle sytete gamle kjærringer for sytete gamle kjærringer...! Det finnes selvfølgelig like mange flotte eldre mennesker som unge mennesker, men på venterommet hos legen er det høy konsentrasjon av nettopp sytete gamle kjærringer...

...og hysteriske førstegangsmødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og hysteriske førstegangsmødre.

He he, faktisk ikke så mange, men jeg skal ikke vri meg unna den nei:-) Men dette var ingenting, var andre boller da jeg dukket opp på legevakten med maskaraen på haka og skremte alle vekk fra luka! Joda, hysteri hører med!

Men så tåler jeg å høre det også da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del av dem som sitter der er jo syke, så kanskje ikke så rart at det er der du finner de mest sprudlende menneskene?

Jeg reagerer også negativt på at du omtaler andre mennesker på den måten, og synes (muligens som følge av det) at dere ikke skulle vært sluppet foran i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på om noen blir sluppet foran i køen pga utseende eller om det er fordi det er barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del av dem som sitter der er jo syke, så kanskje ikke så rart at det er der du finner de mest sprudlende menneskene?

Jeg reagerer også negativt på at du omtaler andre mennesker på den måten, og synes (muligens som følge av det) at dere ikke skulle vært sluppet foran i køen.

Men så gjaldt det jo selvfølgelig ikke alle heller da! Og nei, jeg er heller ikke enig i at barn nødvendigvis skal gå foran i køen - dersom det ikke er en hastesak selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på om noen blir sluppet foran i køen pga utseende eller om det er fordi det er barn.

Ja, selvfølgelig! Men jeg regner da med at folk skjønner hva jeg mente med innlegget, dersom man ikke er ute etter å finne noe å krangle for:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo livet er helt klart lettere for de vakre. En drøy halvmeter lang skjønnhet hadde nok vunnet om så selveste Angelina satt på venterommet ;)

Akkurat det tviler jeg litt på,spesielt hvis det er en mann som får bestemme. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig! Men jeg regner da med at folk skjønner hva jeg mente med innlegget, dersom man ikke er ute etter å finne noe å krangle for:-)

Regner med du skjønner hva jeg mener også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...