Gå til innhold

Lindring ved vannkopper?

Gjest bellissimoo

Anbefalte innlegg

Gjest bellissimoo

Vår skjønne blomst har fått vannkopper. Hva kan jeg gjøre for å lindre dette? Har hørt noe om bad med noe oppi?

Har hvitvask til å smøre på og eurax-krem. Men vil gjerne ha andre lindrende tips. Hvor mange dager kommer hun til å klø?

Jeg har ikke hatt det, får det vel snart . noen tips i den forbindelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Det sies det skal klø.

Jeg fikk det som voksen. Unngikk å klø på det- og det klødde ikke.

Fikk det som voksen- og lå ei uke. Ungene løp rundt med sine vannkopper- og var i fin form.

Hadde hvitvask til ungene som jeg smurte når de ga uttrykk for at det "trengtes". Virket bra- på kløen enten den var fysisk eller psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det ikke er potetmel eller bakepulver man kan ha i badevannet for å lindre? Sjekk på nettet. :o)

Om du selv får det så vær forberedt på at du får det 10 ganger verre enn ungen! Mine to hadde vannkopper sammen, hadde feber en kveld og var litt tufse dagen etter, siden hadde de bare koppene som klødde litt. Så fikk pappan det... Han var dausjuk i flere dager og hadde flere kopper enn jeg kunne telle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjernetrimmern

Eurax-krem anbefales ikke til blomster, da bladene har lette for å bli brune.

Et meget godt råd er en Aderma Cytelium spray som du kjøper på apoteket, den skal være helt suveren på vannkopper...den lindrer kløe og er avkjølende.

Samtidig er den også helt suveren på meget røde og såre rumper...glad jeg fikk tips om denne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Kun den ene av mine fikk høy feber og masse kløe. Jeg kjøpte en spray med noe klødempende på apoteket. I tillegg fikk hun dusje når det klødde som verst, også midt på natta. Spray, dusj og omsorg hjelper litt på :) Jeg tror det verste var over etter 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, vær forberedt på at du kan bli ganske syk...

Jeg fikk det som 9-åring, følte meg så å si helt fin, bare litt kløende prikker... Pappa hadde ikke hatt det, ble smittet (han var da 38) og var innleggelse nær... Han ble utrolig dårlig, det sitter som spikret i hodet mitt enda... Bare sånn at du ikke tenker at det går fint fordi ungene får det ganske lett, og planlegger ting og tang, mener jeg ;)

Mot kløen har du fått flere gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvitvask skal vel lindre ganske bra, så jeg er usikker på om det er noe mer som fungerer enn det..

Men, huff... du har ikke hatt det? Vær forberedt på at du kan bli ganske så syk. Når hører man jo helst om de voksne som blir veldig syke, så det er lov å håpe at du slipper lett unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Lurer på om det ikke er potetmel eller bakepulver man kan ha i badevannet for å lindre? Sjekk på nettet. :o)

Om du selv får det så vær forberedt på at du får det 10 ganger verre enn ungen! Mine to hadde vannkopper sammen, hadde feber en kveld og var litt tufse dagen etter, siden hadde de bare koppene som klødde litt. Så fikk pappan det... Han var dausjuk i flere dager og hadde flere kopper enn jeg kunne telle!

Det er potetmel! Tror nok et bakepulverbad fort kunne ha resultert i uønsket effekt. Smørje av potetmel og vann rett på sårene er også et råd. Det kan jo bli litt søl, men hva forsøker man ikke om natta for å få lindra kløen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er potetmel! Tror nok et bakepulverbad fort kunne ha resultert i uønsket effekt. Smørje av potetmel og vann rett på sårene er også et råd. Det kan jo bli litt søl, men hva forsøker man ikke om natta for å få lindra kløen.

Søk på nettet viser at både potetmel, bakepulver og natron i badevannet kan lindre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Søk på nettet viser at både potetmel, bakepulver og natron i badevannet kan lindre. :o)

Ok - gir meg :) Tror allikevel ikke jeg ville ha putta ungen min i så surt vann med sår hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zyrtectablett

Zyrtec !!!!!

Min venninne som er legesekretær ga barna sine 1/2 Zyrtec (allergitablett) på kvelden før de skulle legge seg, hun hadde tre barn samtidig med vannkopper. Barna sov så godt natten lang. Hun nevnte dette for legen hun jobber for og det var ingen fare å gi barna dette, så det fortsatte hun med i hele kløperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...