Gå til innhold

Argh. Spilling i ferien

Gjest møkkaspill. Men morro er det jo lell

Anbefalte innlegg

Gjest møkkaspill. Men morro er det jo lell

Nå har det sklidd helt ut her, sjuåringen sover for lite og spiller for mye på DS og data. Mitt ansvar, min feil, men nå må jeg gjøre noe med det.

I dag tok jeg DS'en og sa at det blir spillepause til kvelden. Det var altså en sånn alo og gråting i "timesvis" (vel, det var sikkert ikke timesvis da, med det virket sånn). "Du vil bare ikke at jeg skal ha det noe hyggelig!" "Det er ikke noe annet som er gøy!" "Det eneste jeg vil gjøre er å ha DSen min!" osv osv.

Jeg tenker at jeg nå må rett og slett ta et grep, det blir spilletid en time morgen og ettermiddag/kveld, og ferdig med det. Vi voksne begynner ferien nå, så da får vi ta spetakkelet som kommer. Hittil har jeg jobbet, og alle kompisene er på ferie, så jeg skjønner jo at han gjerne spiller istedet for å kjede seg alene, og jeg skjønner også at mannen i huset syns det er vanskelig å aktivisere ham hele tiden, og at det er lett å ty til spillet for å få litt "fred".

Hvor lenge tror dere det blir helvete i huset? Har han blitt helt spillegal kan det vel ødelegge hele ferien...

Har helt dårlig samvittighet nå, hadde ikke trodd det skulle bli så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Men det er ferie, da er det meningen ting skal skli litt ut, være sent oppe, spise for mye grillmat, spille for mange spill (for den som liker sånt!) poenget er.. man skal kose seg.

Ja, jeg skjønner selvsagt poenget ditt, men det er sumarferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suzann1365381182

Du får ta han med på noe som er gøy. Kan skjønne han kjeder seg om det ikke skjer noe spesielt i ferien. Utenom det må du sette grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Dårlig samvittighet skal du iallefall ikke ha! Litt grenser behøves selv om det er ferie ;)

Her spør ungene om de får spille data (DS har de brukt lite i ferien) og jeg vurderer ut fra hva de har gjort den dagen. Har de vært mye ute, sett lite TV etc., så får de kanskje spille en god stund. Har de sittet foran TV'n lenge, så blir det mindre data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke superstreng på spilling, sikkert fordi ungene mine ikker her kjempehekta på det ennå. Men jeg syns at selv om det er sommer og sol, så er det ikke alltid lett for en 7-åring å aktivisere seg selv når han er den eneste hjemme. En ting er hvis du eller pappaen er ute med ham og kan finne på noe, men hvis han skal aktivisere seg sjøl, så syns ikke jeg det er så farlig om han spiller relativt mye. Han kan jo sitte ute og spille? Alternativt hvis han leser greit, så kan han jo lese? Donald pocket osv. Men han sitter like fullt stille som når han spiller.

Ville vært strengere var det skoledager eller hvis han hadde kamerater hjemme han kunne finne på noe med.

Vi hadde med ps på ferie, og alle fire ungene visste at den varment til bruk på regnværsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...