Gjest bøljane blå Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg har litt blanda følelser for dette. Ungene er på ferie, og der kjøres det motorbåt. Ene barnet mitt på 10 har vært med i båten der en 15-åring har hatt ansvaret, og 13-åringen min har fått full opplæring i å kjøre alene. Det brukes redningsvest, og båten har en stoppsikring om noe skulle skje. Likevel... Er jeg hysterisk, eller er dette på kanten.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvis 15-åringen er båtvant og moden så er det ikke noe problem. Likeså er det da bare fornuftig at 13-åringen har lært skikkelig hvordan han bruker motoren? Hva om noe skulle skje med 15-åringen eller den voksne som styrer båten og 13-åringen ikke ante hvordan motoren skulle brukes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest still sailor Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Forutsatt at båten og motoren ikke er større enn at dette er innenfor loven, er dette helt trygt og bra. Kjørte selv båt med liten påhenger, 3 HK, helt alene fra jeg var 8. Det lærte jeg mye av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg synes dette høres fornuftig ut. Guttene våre er 6 og 8 år, og er under opplæring på å drifte motorbåt. De kjører ikke alene, men med voksne. Pappa'n er overstyrmann, og litt over gjennomsnittet interessert i båtliv. ) Så lenge redningsvest er på, og mobil er med, og de ikke drar langt utpå med båten, er det ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bøljane blå Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1216889655' post='3923994] Jeg synes dette høres fornuftig ut. Guttene våre er 6 og 8 år, og er under opplæring på å drifte motorbåt. De kjører ikke alene, men med voksne. Pappa'n er overstyrmann, og litt over gjennomsnittet interessert i båtliv. ) Så lenge redningsvest er på, og mobil er med, og de ikke drar langt utpå med båten, er det ok. Ok, så da er det altså jeg som er skeptisk pga manglende opplæring som barn. Takk for svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bøljane blå Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Forutsatt at båten og motoren ikke er større enn at dette er innenfor loven, er dette helt trygt og bra. Kjørte selv båt med liten påhenger, 3 HK, helt alene fra jeg var 8. Det lærte jeg mye av. Takk for svar. Betryggende å vite at dette er greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bøljane blå Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvis 15-åringen er båtvant og moden så er det ikke noe problem. Likeså er det da bare fornuftig at 13-åringen har lært skikkelig hvordan han bruker motoren? Hva om noe skulle skje med 15-åringen eller den voksne som styrer båten og 13-åringen ikke ante hvordan motoren skulle brukes? Du har så rett, så rett ) Jeg er roligere nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Takk for svar. Betryggende å vite at dette er greit. Vet du hvor stor motor det er? Hvis de leker seg med en 25 HK motor, så er det ikke så greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.