Gjest øreskylling next? Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Pleier dere å fjerne ørevoks hos babyer? Jeg har hørt man skal være forsiktig og i tilfelle kun bruke enden av en klut som man fukter og tørker ytterst i øregangen... Evnt bruke de ørepinnene som er beregnet for babyer, de når ikke så langt inn... Så jeg har og vært forsiktig... Men nå er jeg litt bekymret. Det virker som babyen min ikke hører så godt som vanlig, jeg sier BØ høyt til henne og hun reagerer ikke engang! Hun prater mindre enn vanlig og... Men jeg tror hun må høre da, for hun skvetter til om hun holder på å sovne og hører en brå lyd... Men jeg har kikket inn i ørene og det ser ut som det er masse ørevoks langt inne! Tror dere hun trenger øreskylling - og gjør de de på så små? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Ta henne med på helsestasjonen og spør. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ørevoks ja fysj Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Ørevoks som er langt inni må du ikke prøve å fjerne selv da det kan føre til at voksen dyttes lenger inn i øret, da blir problemet bare verre og til slutt har du en stor klump utenpå trommehinnen som hindrer henne i å høre. Jeg jobbet på legekontor en gang og skulle øreskylle en eldre mann, husker jeg måtte rope til han for at han skulle høre, jeg skylte ørene hans og ut kom to digre mørke klumper fysj, jeg holdt på å brekke meg hehe Jeg sa noe lavt til kona hans, plutselig svarte han og hørte så godt som han aldri før har hørt SÅ ørevoks kan gjøre at en blir temmelig "døv" ja... Du får be helsesøster ta en titt inni øret til babyen. Tror de foretar øreskyllinger på helsestasjon. Øreskylling er mye bedre enn å prøve å fjerne ørevoksen med ørepinner i alle fall. PS! Om du skal øreskylle er et tips å ha bomullsdott med olje i øret et par netter i forveien, det gjør det lettere å skylle ut voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Drypp ørene hennes med olje tre kvelder på rad. Den neste dagen tar du henne med på legekontoret og ber dem om å skylle ørene hennes med vannsprøyte. Det var slik vi gjorde det når den ene datteren vår hadde mye ørevoks som baby. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest øreskylling next? Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Drypp ørene hennes med olje tre kvelder på rad. Den neste dagen tar du henne med på legekontoret og ber dem om å skylle ørene hennes med vannsprøyte. Det var slik vi gjorde det når den ene datteren vår hadde mye ørevoks som baby. Hvor mye olje og hvordan "drypper" jeg oljen i? Jeg kan ikke skylle selv da, har en engangssprøyte jeg pleier å gi evnt. medisin eller sukkervann med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvor mye olje og hvordan "drypper" jeg oljen i? Jeg kan ikke skylle selv da, har en engangssprøyte jeg pleier å gi evnt. medisin eller sukkervann med... Sprøyta de bruker hos legen er _mye_ større enn den lille du gir tran med. ) Drypp et par dråper temperert matolje i øret med en pipette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvor mye olje og hvordan "drypper" jeg oljen i? Jeg kan ikke skylle selv da, har en engangssprøyte jeg pleier å gi evnt. medisin eller sukkervann med... Vi fylte en teskje med olje og dryppet når babyen lå på den ene siden. Det blir litt grisete, så ha en klut for hånden. Du kan f.eks. dryppe når babyen ammes. Ikke snu babyen for å dryppe det andre øret før det går en liten stund (viktig at oljen får renne godt inn i øret). Det er godt mulig du kan skylle selv, men jeg tror en vanlig sprøyte får for lite trykk. Så vidt jeg husker brukte de en større sprøyte på legekontoret. Et voksent familiemedlem pleier å gjøre dette på seg selv og han bruker en "ballonglignende" sak som man får kjøpt på apoteket(?). Det funker visst veldig bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest øreskylling next? Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Drypp ørene hennes med olje tre kvelder på rad. Den neste dagen tar du henne med på legekontoret og ber dem om å skylle ørene hennes med vannsprøyte. Det var slik vi gjorde det når den ene datteren vår hadde mye ørevoks som baby. Hvordan reagerte babyen din på øreskyllingen? Gren hun mye? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvordan reagerte babyen din på øreskyllingen? Gren hun mye? Nei, hun bate skvatt litt og titta forundra på meg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.