Gjest babysitter ;-) Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Lurer litt på ang. sitting, når klarer babyen å sitte oppreist selv? Har hørt at de ikke skal sitte i sittestilling før de klarer å sitte selv? Eller er dette kun om de skal sitte i lengre tid? Babyen min er 4 mnd, jeg lar henne av og til sitte litt i fanget mitt når vi leser bok, er dette feil? Bilstolen da, der må hun jo sitte på et vis, og det har hun gjort siden fødselen, er dette feil da? Den bør vel være i sitteposisjon for å gi riktig beskyttelse? Det er en BeSafe Izisleep... eller burde den vært i liggestilling da hun var så liten? Når bør jeg kjøpe høystol? Er jo bare et par mnd til hun skal spise ordentlig mat, tror dere hun kan sitte da? Eller bør hun sitte i fanget mitt eller på en vippestol i starten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg snakket med en fysioterapeut om dette, og hun sa følgende: Sitte på fanget, i bilsete, eller vippestol er helt ok, så lenge ryggen har støtte. De bør ikke sitte uten støtte, altså stable dem opp i sofaen med puter for eksempel, før de er stabile nok til å sitte selv! Dette ville skje rundt 6 mnd sa hun. Da er det visstnok ikke direkte skadelig å la dem sitte hur lenge som helst, men det hun sa var ulempen ved å la dem sitte for mye, var at det skapte "rumpeakere". Disse barna lærer ikke å krabbe og gå like lett som andre... De kan godt sitte i vognen, i en stol eller lignende, men ikke la dem sitte og leke, for da mister de muligheten til å lære å krabbe osv! Altså ligge så mye som mulig, til de lærer å sette seg opp selv! Det skjer visstnok rundt 8 - 9 mnd alder... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babysitter;-) Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg snakket med en fysioterapeut om dette, og hun sa følgende: Sitte på fanget, i bilsete, eller vippestol er helt ok, så lenge ryggen har støtte. De bør ikke sitte uten støtte, altså stable dem opp i sofaen med puter for eksempel, før de er stabile nok til å sitte selv! Dette ville skje rundt 6 mnd sa hun. Da er det visstnok ikke direkte skadelig å la dem sitte hur lenge som helst, men det hun sa var ulempen ved å la dem sitte for mye, var at det skapte "rumpeakere". Disse barna lærer ikke å krabbe og gå like lett som andre... De kan godt sitte i vognen, i en stol eller lignende, men ikke la dem sitte og leke, for da mister de muligheten til å lære å krabbe osv! Altså ligge så mye som mulig, til de lærer å sette seg opp selv! Det skjer visstnok rundt 8 - 9 mnd alder... Takk for bra svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Begge mine har satt seg opp selv ved 8 mnd alder, ca. Har aldri "satt de" på gulvet før det, sånn jeg ser andre gjør. De har fått sitte masse på fanget, helt fra de er bittesmå. Da er det støtte rundt, og de trenger ikke å bruke feil muskler for å holde seg oppe. Du kan ikke kjøre med izi sleep i liggeposisjon, så vidt jeg vet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.