Gå til innhold

Litt feber - være inne?

Åsemor

Anbefalte innlegg

Minstejenta (snart 1 år) har litt feber. Hun er ikke SYK-syk, liksom. Litt sliten, sover litt mer, litt mer kosete...

Er det sånn at jeg som "god mor" bør holde henne inne, da? Hadde jo ikke sendt henne i barnehagen akkurat, da... Men det er fellesferie, helg, VARMT og sol, og jeg kunne tenkt meg en tur på stranda i morgen.

Lite erfaren med syke barn, så er ikke helt inne i "regler" for sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nikkot

Bare dra ut med henne, hun har sikkert ikke feber, så små barn har enda ikke "stabilisert" sin kroppstemperatur, så det kan bare hende at hun har høyere temperatur nå i denne varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Om almentilstanden ellers er bra, er det ingen grunn til å holde henne unna frisk luft og fine sommeraktiviteter. Men sol og feber er kanskje ikke en god kombinasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dra ut med henne, hun har sikkert ikke feber, så små barn har enda ikke "stabilisert" sin kroppstemperatur, så det kan bare hende at hun har høyere temperatur nå i denne varmen.

Joda, hun har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lea Lett

Når man er i dårlig form (slapp og sliten + feber) er det ikke stas å være ute i 30-35 grader. Du får se an formen i morgen. God bedring, forresten.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i dårlig form (slapp og sliten + feber) er det ikke stas å være ute i 30-35 grader. Du får se an formen i morgen. God bedring, forresten.:-)

Men er det stas å være inne i 30 grader, da? Det er jo ikke sånn at det er spesielt kjølig i stua her midt på dagen heller, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Så lenge hun bare har lettere feber tror jeg ikke hun vil lide noen nød av å være på stranda. Det er jo så deilig luft der. Ikke sånn trykkende som der er i solveggen.

Hvis hun var sutrete ville ikke turen blitt noe hyggelig for dere, og da ville det nok være best hjemme.

Jeg ville sett på allmentilstand framfor feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lea Lett

Men er det stas å være inne i 30 grader, da? Det er jo ikke sånn at det er spesielt kjølig i stua her midt på dagen heller, liksom.

Tenkte du kanskje hadde en vifte på et rom i skyggen.

Jeg ville nok i første omgang valgt en slik løsning.

Mulig du kan legge noen kalde omslag på hodet til barnet? På den måten vil feberen fortere gå ned, og barnet vil føle seg mer vel. Kald drikke er også viktig, og særlig når barnet har feber i tillegg til varmen. Feber gjør at barnet svetter mer enn normalt, så det mister derfor mer væske enn det ville gjort til vanlig. Sterk varme gjør det ekstra ille.

Men se an formen i morgen. Kanskje er feberen borte til da? Hvis du drar på stranden så er det nok lurt å ha med en parasoll eller finne et skyggefult sted. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du kanskje hadde en vifte på et rom i skyggen.

Jeg ville nok i første omgang valgt en slik løsning.

Mulig du kan legge noen kalde omslag på hodet til barnet? På den måten vil feberen fortere gå ned, og barnet vil føle seg mer vel. Kald drikke er også viktig, og særlig når barnet har feber i tillegg til varmen. Feber gjør at barnet svetter mer enn normalt, så det mister derfor mer væske enn det ville gjort til vanlig. Sterk varme gjør det ekstra ille.

Men se an formen i morgen. Kanskje er feberen borte til da? Hvis du drar på stranden så er det nok lurt å ha med en parasoll eller finne et skyggefult sted. :-)

Jepp, men det gjør vi uansett feber eller ikke.

Ser an til i morgen. 38,5 nå 00.30, men hun er tøysete og ler, så jeg begynner å lure på om nikkot har rett allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Bare hold henne i skyggen og unngå trekk. Ha på henne en lett solhatt og noen lette klær. Gi henne masse drikke nå i varmen, spesielt siden hun har feber. Tenker det skal gå bra ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...