Åsemor Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Minstejenta (snart 1 år) har litt feber. Hun er ikke SYK-syk, liksom. Litt sliten, sover litt mer, litt mer kosete... Er det sånn at jeg som "god mor" bør holde henne inne, da? Hadde jo ikke sendt henne i barnehagen akkurat, da... Men det er fellesferie, helg, VARMT og sol, og jeg kunne tenkt meg en tur på stranda i morgen. Lite erfaren med syke barn, så er ikke helt inne i "regler" for sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikkot Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Bare dra ut med henne, hun har sikkert ikke feber, så små barn har enda ikke "stabilisert" sin kroppstemperatur, så det kan bare hende at hun har høyere temperatur nå i denne varmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Om almentilstanden ellers er bra, er det ingen grunn til å holde henne unna frisk luft og fine sommeraktiviteter. Men sol og feber er kanskje ikke en god kombinasjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Bare dra ut med henne, hun har sikkert ikke feber, så små barn har enda ikke "stabilisert" sin kroppstemperatur, så det kan bare hende at hun har høyere temperatur nå i denne varmen. Joda, hun har feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Når man er i dårlig form (slapp og sliten + feber) er det ikke stas å være ute i 30-35 grader. Du får se an formen i morgen. God bedring, forresten.:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Når man er i dårlig form (slapp og sliten + feber) er det ikke stas å være ute i 30-35 grader. Du får se an formen i morgen. God bedring, forresten.:-) Men er det stas å være inne i 30 grader, da? Det er jo ikke sånn at det er spesielt kjølig i stua her midt på dagen heller, liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Så lenge hun bare har lettere feber tror jeg ikke hun vil lide noen nød av å være på stranda. Det er jo så deilig luft der. Ikke sånn trykkende som der er i solveggen. Hvis hun var sutrete ville ikke turen blitt noe hyggelig for dere, og da ville det nok være best hjemme. Jeg ville sett på allmentilstand framfor feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Men er det stas å være inne i 30 grader, da? Det er jo ikke sånn at det er spesielt kjølig i stua her midt på dagen heller, liksom. Tenkte du kanskje hadde en vifte på et rom i skyggen. Jeg ville nok i første omgang valgt en slik løsning. Mulig du kan legge noen kalde omslag på hodet til barnet? På den måten vil feberen fortere gå ned, og barnet vil føle seg mer vel. Kald drikke er også viktig, og særlig når barnet har feber i tillegg til varmen. Feber gjør at barnet svetter mer enn normalt, så det mister derfor mer væske enn det ville gjort til vanlig. Sterk varme gjør det ekstra ille. Men se an formen i morgen. Kanskje er feberen borte til da? Hvis du drar på stranden så er det nok lurt å ha med en parasoll eller finne et skyggefult sted. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Tenkte du kanskje hadde en vifte på et rom i skyggen. Jeg ville nok i første omgang valgt en slik løsning. Mulig du kan legge noen kalde omslag på hodet til barnet? På den måten vil feberen fortere gå ned, og barnet vil føle seg mer vel. Kald drikke er også viktig, og særlig når barnet har feber i tillegg til varmen. Feber gjør at barnet svetter mer enn normalt, så det mister derfor mer væske enn det ville gjort til vanlig. Sterk varme gjør det ekstra ille. Men se an formen i morgen. Kanskje er feberen borte til da? Hvis du drar på stranden så er det nok lurt å ha med en parasoll eller finne et skyggefult sted. :-) Jepp, men det gjør vi uansett feber eller ikke. Ser an til i morgen. 38,5 nå 00.30, men hun er tøysete og ler, så jeg begynner å lure på om nikkot har rett allikevel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Ha feber i solsteiken? Au-au. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Bare hold henne i skyggen og unngå trekk. Ha på henne en lett solhatt og noen lette klær. Gi henne masse drikke nå i varmen, spesielt siden hun har feber. Tenker det skal gå bra ute :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.