Glimtipper Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Squishy skulle se pappaen noen dager når vi kommer hjem fra ferie. Det er nå avlyst fra farens side, fordi han skal jobbe. I stedet vil han ha sønnen i England, et samvær som skal starte dagen etter at vi ankommer vårt nye bosted der (vi flytter i august). Jeg synes ikke det er spesielt lurt og har i utgangspunktet sagt nei til det. For de som ikke vet forhistorien til dette, så kan jeg nevne raskt at Squishy har en del problemer og trenger trygghet og stabilitet. I tillegg har pappaen hans vært en ustabil omsorgsperson. Når vi ankommer England skal vi bo i hus med fire andre mennesker og jeg synes det viktigste er at han får slå seg til ro der, før vi i det hele tatt vurderer samvær eller besøk av pappaens familie. Jeg er selvfølgelig i tvil. Han vil ikke se pappaen på lange tider. Samtidig lider han ikke under det, slik situasjonen er nå. Det er stepappaen han savner. Jeg setter pris på inspill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tror det beste for barnet er å få tid til å bli kjent og slå seg til ro på det nye stedet før han ser pappaen. Slik jeg forstår det er ikke pappaen en så stor del av barnets liv at han alene skaper den tryggheten barnet trenger etter flyttingen. Ha barnet hos deg og bruk tid sammen så han får den tryggheten han trenger - så kan du etterhvert vurdere å "sende han" på besøk til pappaen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sola60 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Enig i cat det ikke er så lurt å sende ungen av gårde igjen dagen etter at dere flytter. La det gå minst et par uker, h*n må få tid til å roe seg og bli kjent, både med bolig og med folka. Og bare tenk hvor sliten både du og h*n kommer til å være! Spenning og nye inntrykk! Nei av hensyn til barnet må pappa vente. Han skal tross alt være den voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Synes du skal si nei til samvær rett etter flyttingen. Squishy trenger mest mulig trygghet og forutsigbarhet, og selve flyttingen vil være forvirrende nok i en overgangsfase. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Tror det beste for barnet er å få tid til å bli kjent og slå seg til ro på det nye stedet før han ser pappaen. Slik jeg forstår det er ikke pappaen en så stor del av barnets liv at han alene skaper den tryggheten barnet trenger etter flyttingen. Ha barnet hos deg og bruk tid sammen så han får den tryggheten han trenger - så kan du etterhvert vurdere å "sende han" på besøk til pappaen. Takk for svar. Og jeg er enig med deg. Jeg måtte bare forsikre meg om at jeg ikke var vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Enig i cat det ikke er så lurt å sende ungen av gårde igjen dagen etter at dere flytter. La det gå minst et par uker, h*n må få tid til å roe seg og bli kjent, både med bolig og med folka. Og bare tenk hvor sliten både du og h*n kommer til å være! Spenning og nye inntrykk! Nei av hensyn til barnet må pappa vente. Han skal tross alt være den voksne. Ja, du har helt rett. Og det var, i mine øyne, et lite modent forslag fra pappaen hans. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Synes du skal si nei til samvær rett etter flyttingen. Squishy trenger mest mulig trygghet og forutsigbarhet, og selve flyttingen vil være forvirrende nok i en overgangsfase. Helt enig, vi vurderer dette likt. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg er helt enig med de andre som svarer at du skal utsette samværet til dere har kommet i orden og ting har roet seg ned litt. Og da kan du kanskje foreslå at pappaen skal komme på besøk til dere, slik at han da er i sine vante og trygge omgivelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Du sier nei til det samværet! At han har avlyst et samvær er hans problem - å ta vare på tassen din er din oppgave. Rett etter flyttingen skal han være i ro lenge på ett sted og ha det fint, også kommer pappaen på et besøk etter noen uker og kan ha samvær igjen om en stund hvis han gidder å bygge opp relasjonen til ungen sin. Hvis ikke - synd for ham. Ditt barn trenger ro og forutsigbarhet. Han er altfor liten også til å farte så mye rundt samtidig med flyttingen. Og han har mye bedre av masse tid med stefar også - har dere fått til datalinjekos for dem? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg er helt enig med de andre som svarer at du skal utsette samværet til dere har kommet i orden og ting har roet seg ned litt. Og da kan du kanskje foreslå at pappaen skal komme på besøk til dere, slik at han da er i sine vante og trygge omgivelser. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Du sier nei til det samværet! At han har avlyst et samvær er hans problem - å ta vare på tassen din er din oppgave. Rett etter flyttingen skal han være i ro lenge på ett sted og ha det fint, også kommer pappaen på et besøk etter noen uker og kan ha samvær igjen om en stund hvis han gidder å bygge opp relasjonen til ungen sin. Hvis ikke - synd for ham. Ditt barn trenger ro og forutsigbarhet. Han er altfor liten også til å farte så mye rundt samtidig med flyttingen. Og han har mye bedre av masse tid med stefar også - har dere fått til datalinjekos for dem? :-) Enig med deg og takk for svar Ja, her ble det datamøte og det var gøy. Squishy likte det. Og nå virker det endelig som han har "glemt" litt og slått seg til ro med den nye situasjonen. Bare litt over en uke igjen til vi er alle samlet, heldigvis, så det gleder jeg meg til. Jeg skal snart begynne å snakke med lillemann om flyttingen, men må vente litt til. Nevner jeg ordet "fly", så er han helt i hundre og klarer ikke vente 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Enig med deg og takk for svar Ja, her ble det datamøte og det var gøy. Squishy likte det. Og nå virker det endelig som han har "glemt" litt og slått seg til ro med den nye situasjonen. Bare litt over en uke igjen til vi er alle samlet, heldigvis, så det gleder jeg meg til. Jeg skal snart begynne å snakke med lillemann om flyttingen, men må vente litt til. Nevner jeg ordet "fly", så er han helt i hundre og klarer ikke vente Dere er kjempeflinke til å ta vare på han synes jeg :-) Og jeg tipper at han ble sitt gamle jeg igjen etter at han fant stefar på nett og skjønte at han ikke var slukt av et sort hull? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Dere er kjempeflinke til å ta vare på han synes jeg :-) Og jeg tipper at han ble sitt gamle jeg igjen etter at han fant stefar på nett og skjønte at han ikke var slukt av et sort hull? :-) Vi dro i tillegg på besøk til familie en uke og han stortrivdes der. Jeg tror allikevel, som noen andre i tråden nevnte, at dette faktisk er trassalderen som inntreffer for fullt. Jeg tror faktisk det var litt motsatt av hva jeg trodde, at han følte seg litt ekstra trygg med bare meg i hus, og har sluppet løs viljen i store porsjoner Slik vår situasjon har vært, så er det faktisk en lettelse å se denne naturlige utviklingen. Han har skilt mye sterkere mellom hva jeg føler og mener og hva han selv føler og mener de siste ukene. Og det er jo ikke annet enn positivt, selv om det er litt mer slitsomt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Vi dro i tillegg på besøk til familie en uke og han stortrivdes der. Jeg tror allikevel, som noen andre i tråden nevnte, at dette faktisk er trassalderen som inntreffer for fullt. Jeg tror faktisk det var litt motsatt av hva jeg trodde, at han følte seg litt ekstra trygg med bare meg i hus, og har sluppet løs viljen i store porsjoner Slik vår situasjon har vært, så er det faktisk en lettelse å se denne naturlige utviklingen. Han har skilt mye sterkere mellom hva jeg føler og mener og hva han selv føler og mener de siste ukene. Og det er jo ikke annet enn positivt, selv om det er litt mer slitsomt Det der kjenner jeg igjen - gleden over at ungene for første gang kranglet med hverandre var stor her i huset. Endelig var det plass nok her til at det gikk an for dem å markere sine revirer :-) Det er greit med føyelige barn - men bedre med frie :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.