linko Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Vi venter vårt tredje barn, har jente 9 år og gutt 6 år fra før. Ved forrige fødsel fikk storesøster en "storesøstergave" da lillebror ble født, men hun var jo ca 3 år. Fødselen denne gangen skjer omtrent samtidig som mellombror skal begynne i 1. klasse, så jeg er redd for at endel av skolestart-oppmerksomheten forsvinner denne gangen. Lurer derfor på om de skal få "søskengave"??? Men, så synes jeg egentlig de er for store til dette, og jeg aner virkelig ikke hva jeg evt. skal kjøpe. De ønsker seg dvd-spiller i bilen, med dette sparer de til selv og jeg vil ikke ødelegge gleden ved å spart til dette selv. Er det "nok" at det har vært med å kjøpe inn smokker, noen klær etc til babyen samt være med å re opp i babyseng og vogn etterhvert (og noen andre slike småting), eller bør de få en søskengave? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg synes ikke så store "trenger" søskengave dersom det ikke er noe spesielt de trenger. Da blir det litt bortkastet. Men jeg ville brukt de mye til forbredelser som du skriver. Hvis de ønsker så kan jo de rydde, vaske klær, handle inn bleier, re opp seng osv. Pass på at det blir nok oppmerksomhet rundt skolestart. Gi den nyfødte det den trenger, men sørg for nok tid til de andre og. Be om hjelp fra andre om det er det som må til. Kanskje noen kan trille en time på den nyfødt mens du er sammen med de to andre f.eks. La babyen sove i et annet rom når den sover av og til (dagtid), så er det lettere å holde fokus på de to andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stor stas Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg var ca. 4 da jeg fikk en lillesøster, bestemoren min passet meg ,husker jeg fikk en liten tavle og en solhatt Jeg syntes det var kjempestas og det tok vekk litt av sjalusien på at det kom en ny en i hus. Siden det er skolestart, gi en liten ting til skolen da, f.eks. nytt penal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg var ca. 4 da jeg fikk en lillesøster, bestemoren min passet meg ,husker jeg fikk en liten tavle og en solhatt Jeg syntes det var kjempestas og det tok vekk litt av sjalusien på at det kom en ny en i hus. Siden det er skolestart, gi en liten ting til skolen da, f.eks. nytt penal. Takk for tipset, kanskje jeg rett og slett skal kjøpe en nytt "skoleantrekk" til 9-åringen og noen skolesaker til 6-åringen - det er vel ting de uansett ville ha fått, men klart de kan få det som en gave... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en film? Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Dvd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Istedenfor en ting synes jeg kanskje de burde få en opplevelse for sjalusi vil de sikkert føle på selv om de er store. Kanskje "søskengaven" kunne være egentid med mor eller far for søsknene hvor babyen ikke var med og de fikk velge film på kino, konsert, tur, isbar, tid alene bare.....tror de trenger det.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.