Anonym 82 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Nå er det helt ulidelig varmt! Vil nødig klage, da jeg har ventet på varmt vær, men jeg trenger altså noen tips her... Jenta mi er 4,5 mnd gammel, og skal derfor ikke være i solen. Hun ligger i vognen enda, og der blir det kokhett, og det blir bare skrik, så trilling er uaktuellt! I bilen blir hun gjennomsvett på ryggen av setet, selv om vi har ac på Low. Men små turer går fint! Ute er det ALT for varmt for henne, også i skyggen! Hun blir knallrød og sutrete, og på fredag var vi i bursdagsselskap og satt i skyggen i 1,5 timer, og hun var likevel lett solbrent da vi kom hjem! Vi har akkurat skaffet oss markise på de største vinduene i stua, likevel blir det helt badstue her midt på dagen! Soverommet er det eneste rommet i huset som heldigvis kan bli noe i nærheten av svalt, men det er nok fort 27 - 28 grader der også, og hun sliter med å få sove! Jeg har henne i bare bleia og sokkere hele døgnet (sokker pga en salve på tåa som hun ikke skal ha i munnen). Så fort jeg får vasket og tørket tisselakenet, legger jeg det på lekematta hennes så hun kan ligge uten bleie også! Nabojenta har basseng ute, og vi har prøvd å duppe totten der, men det er kaldt og ekkelt! Vifte kan vi jo ikke bruke, da det blir trekk! I tillegg har hun eksem som blir mye værre nå i varmen... Det er ikke så fint å være bitteliten i kokvarmen stakkars! Så... Har noen av dere noen tips til hva vi kan finne på som er ok for henne også? Kjedelig å sitte inne hele dagene i dette deilige været, og jeg ser de litt større ungene bade i bassenget og hyle av fryd ute her! Vi trenger noen svale tips:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du kan bruke vifte. Trekk fra vifte er ikke farlig, men det kan være lurt å sette vifta slik at den beveger seg frem og tilbake, slik at hele kroppen får luftet seg. Ellers kan du jo ta en balje med vann ut i skyggen. Temperaturen på vannet kan godt være 35 grader, altså litt under kroppstemperatur. Noen minutter oppi der vil gjøre godt i varmen. Når hun ligger i vogna gå det an å kjøle henne litt ned med en "kjølebamse". Fås kjøpt på apoteket. Disse kan legges i kjøleskapet og blir da kalde og gode. Du må selvfølgelig passe på at bamsen ikke blir liggende rett mot huden hennes i mer enn noen få sekunder. Med klær mellom bamsen og huden kan den ligge litt lengre. Også går det jo an å gi kald drikke, men det spørs vel om hun vil ha noe som er kaldere enn 37 grader? Kommer ikke på flere tips i farten. Høres ut som du gjør det beste ut av situasjonen.:-) Husk ellers å smøre henne med høy solfaktor. Små barn blir solbrent selv i skyggen. Lykke til.:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hater varmen selv... Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Skjønner deg godt, sliter med varmen selv her. Stua blir kokvarm, så vi har ikke babyen ute der, og på verandaen er det også kokvarmt, selv i skyggen.... Heldigvis har vi kjellerstue, og der er det ganske lunt nå pga det er en veranda over som skygger for sola. I natt var hun ekstra svett, vi pleier vanligvis å sove på soverommet i 1. etg. Soverommet er på østsiden, det blir varmt der om morgenen når sola står opp, men svalt når sola går på sørsiden, men det pleier å bli hett nok, 25 grader er ikke en temperatur hun liker... Hadde på henne en kortermet body for tenkte siden hun skulle sove uten dyne så var det lurt... men da hylgrein hun, så jeg tok av henne bodyen, så var alt bra en liten stund. Helt til jeg skulle legge henne, hun skrek som av smerte, men tror det var av varmen... Så jeg tok henne med ned i kjelleren, ammet henne der og lot henne sove i vogna der nede. Da sov hun hele natta Merker det er vanskeligere å få henne til å sove på dagtid nå når det er så varmt, av og til sovner hun etter pupp, men andre ganger nekter hun å sove... så når jeg merket hun begynner å bli overtrøtt må jeg bare gå en tur med henne for å få henne til å sove, og hun sovner med en gang Har tatt ut lammeskinnet i vogna, for det blir så kokhett da. Har ikke teppe over åpningen, da blir det badstue, men jeg har et helseteppe halvveis over for å skygge for sola. Hun ligger kun i bleie, har smurt på 30 faktor solkrem for babyer og har på henne solhatt. Hun sovner, og når vi er hjemme igjen lar jeg henne sove ferdig i kjellerstua 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hater varmen selv.... Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Babyen min liker heller ikke å være med på biltur i denne varmen, ulidelig varmt da... Hvis vi er på tur sitter jeg bake med henne for å passe på at hun har tutten og ikke får sol i øynene, føler ikke de solskjermene funker helt... Og blåser litt luft på henne Straks vi kommer hjem kler jeg av henne alt og tar henne med ned i kjellerstuen for å kjøle henne ned og gi henne pupp. Pass på å amm babyen ofte i denne varmen, de taper mye væske. Babyen er bare rundt 4 mnd, så jeg ville ventet med å gi vann til babyen var 6 mnd - i alle fall så lenge du har nok melk. Blir det for gale og du ser babyen mistrives kan du evnt. prøve å gi litt vann, kok opp vann og lunk det og gi på flaske, evnt. sprøyte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Du kan bruke vifte. Trekk fra vifte er ikke farlig, men det kan være lurt å sette vifta slik at den beveger seg frem og tilbake, slik at hele kroppen får luftet seg. Ellers kan du jo ta en balje med vann ut i skyggen. Temperaturen på vannet kan godt være 35 grader, altså litt under kroppstemperatur. Noen minutter oppi der vil gjøre godt i varmen. Når hun ligger i vogna gå det an å kjøle henne litt ned med en "kjølebamse". Fås kjøpt på apoteket. Disse kan legges i kjøleskapet og blir da kalde og gode. Du må selvfølgelig passe på at bamsen ikke blir liggende rett mot huden hennes i mer enn noen få sekunder. Med klær mellom bamsen og huden kan den ligge litt lengre. Også går det jo an å gi kald drikke, men det spørs vel om hun vil ha noe som er kaldere enn 37 grader? Kommer ikke på flere tips i farten. Høres ut som du gjør det beste ut av situasjonen.:-) Husk ellers å smøre henne med høy solfaktor. Små barn blir solbrent selv i skyggen. Lykke til.:-) Så man kan bruke vifte? Trodde det var fy-fy for øra jeg! Kan godt ha den i en annen ende av rommet, bare vi kan få litt sirkulasjon av luft her, det står jo dønn stille uansett om man åpner i alle ender! Hun sitter ikke selv enda, så balje er litt klønete! Dessuten tåler ikke eksemen hennes noe særlig vann... Bare det nødvendigste liksom. Men jeg har lagt en kald klut på henne innimellom i dag. Kjølebamse har jeg ikke hørt om før! Så smart! Hmm, kan jo kanskje bruke en vanlig varmeflaske også, bare fylle den med kaldt vann og legge den i senga hennes et par min før hun skal oppi... Nå ligger hun og strever for å få sove stakkars lille vesenet mitt:-( Har tatt ut saueskinnet også, bare bleie, èn sokk og rett på lakenet uten noe mer! Men det er VARMT stakkars! Kald drikke er uaktuellt ja! Har kokt litt vann og prøvd å få i henne i dag, i romtemperatur, men det gikk vel ned toppen en kvart desiliter i løpet av hele dagen... Det er IKKE stas med vann! Tusen takk for tipsene, jeg trenger dem sårt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Babyen min liker heller ikke å være med på biltur i denne varmen, ulidelig varmt da... Hvis vi er på tur sitter jeg bake med henne for å passe på at hun har tutten og ikke får sol i øynene, føler ikke de solskjermene funker helt... Og blåser litt luft på henne Straks vi kommer hjem kler jeg av henne alt og tar henne med ned i kjellerstuen for å kjøle henne ned og gi henne pupp. Pass på å amm babyen ofte i denne varmen, de taper mye væske. Babyen er bare rundt 4 mnd, så jeg ville ventet med å gi vann til babyen var 6 mnd - i alle fall så lenge du har nok melk. Blir det for gale og du ser babyen mistrives kan du evnt. prøve å gi litt vann, kok opp vann og lunk det og gi på flaske, evnt. sprøyte. Å få i henne vann er nesten umulig! VIL IKKE HA! Men jeg har vel fått i henne en kvart desiliter i dag... Dere har kjellerstue, det er jo gull verdt i denne varmen! Leiligheten vår er i 2. og 3. etg, så her har vi ingen svale rom! Nå er det 28 grader på rommet hun skal sove i:-( Vognen er uaktuell her! Hun gråter bare jeg putter henne nedi... Dessuten bor vi sånn at uansett hvilken vei vi går, er det bakke! Og det orker ikke ho mor i denne varmen altså! Men det er ikke aktuellt heller, hun koker bort oppi der! Jeg ammer en gang i timen nå, og hun spiser gladelig! Tørst stakkars! Men fortsatt er vann ikke aktuellt altså... Har latt henne ligge og leke litt med flaska og putte den i munnen og sånn da, så kanskje hun venner seg til smaken etterhvert! Tror vanligvis de klarer seg med puppen, men i denne ekstreme varmen hadde hun nok hatt godt av litt vann! Hun svetter hele dagen, og er like seig innen leggetid hun som det vi er:-/ Hmm, men nå blei det merkverdig stille over babycallen! Samboeren gikk inn for å roe henne, og jeg tror jaggu de sovnet begge to;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Kjøle ned babyen med vann, ha en balje og legge bebyen oppi, når hun blir for varm. Kalde kluter på håndleddene, føttene og i tinningene er også med på å kjøle ned en varm kropp. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Så man kan bruke vifte? Trodde det var fy-fy for øra jeg! Kan godt ha den i en annen ende av rommet, bare vi kan få litt sirkulasjon av luft her, det står jo dønn stille uansett om man åpner i alle ender! Hun sitter ikke selv enda, så balje er litt klønete! Dessuten tåler ikke eksemen hennes noe særlig vann... Bare det nødvendigste liksom. Men jeg har lagt en kald klut på henne innimellom i dag. Kjølebamse har jeg ikke hørt om før! Så smart! Hmm, kan jo kanskje bruke en vanlig varmeflaske også, bare fylle den med kaldt vann og legge den i senga hennes et par min før hun skal oppi... Nå ligger hun og strever for å få sove stakkars lille vesenet mitt:-( Har tatt ut saueskinnet også, bare bleie, èn sokk og rett på lakenet uten noe mer! Men det er VARMT stakkars! Kald drikke er uaktuellt ja! Har kokt litt vann og prøvd å få i henne i dag, i romtemperatur, men det gikk vel ned toppen en kvart desiliter i løpet av hele dagen... Det er IKKE stas med vann! Tusen takk for tipsene, jeg trenger dem sårt:-) Vifte er helt ok, men ikke ha den stående i hodehøyde, hvis du skjønner, og ha den på "frem-og-tilbake"-funksjonen. Når det gjelder balje: tenkte du kunne holde henne mens hun badet, men det blir kanskje tungt. Også var det den eksemen da. Men det går an å holde henne mens hun har bena i vann. Det kjøler godt for en liten kropp det også.:-) Vanlig varmeflaske kan selvfølgelig brukes som "kuldeflaske".:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg ville ikke tatt ut saueskinnet. Tok ut ullpleddet fra senga til babyen (6mnd) her i huset, og du verden hvor klam han ble. Så ullpleddet skal nok oppi sdenga igjen i kveld. Smør med solfaktor og kle av mest mulig klær. Ikke greit å være baby i denne varmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg ville ikke tatt ut saueskinnet. Tok ut ullpleddet fra senga til babyen (6mnd) her i huset, og du verden hvor klam han ble. Så ullpleddet skal nok oppi sdenga igjen i kveld. Smør med solfaktor og kle av mest mulig klær. Ikke greit å være baby i denne varmen. Tror det er forskjellig. Babyen min blir dritvarm i ryggen når hun ligger på lammeskinn hvis det er varmt i rommet, er over 25 grader på soverommet. NÅ har jeg tatt ut lammeskinnet og hun har en behagelig temperaur over hele seg, ligger i bare bleien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Kjøle ned babyen med vann, ha en balje og legge bebyen oppi, når hun blir for varm. Kalde kluter på håndleddene, føttene og i tinningene er også med på å kjøle ned en varm kropp. Hilsen Ja, jeg har prøvd å sprute litt vann på henne når hun er alt for varm, og det ser ut til at det hjelper! Men så er det den eksemen da, som ikke tåler mer vann enn nødvendig... Men kalde kluter skal jeg prøve! Og varmeflaske med kaldt vann! Og blir det like varmt som i går, så kommer nok baljen frem også, det får bare gå når det er så varmt! Takk for tips:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Vifte er helt ok, men ikke ha den stående i hodehøyde, hvis du skjønner, og ha den på "frem-og-tilbake"-funksjonen. Når det gjelder balje: tenkte du kunne holde henne mens hun badet, men det blir kanskje tungt. Også var det den eksemen da. Men det går an å holde henne mens hun har bena i vann. Det kjøler godt for en liten kropp det også.:-) Vanlig varmeflaske kan selvfølgelig brukes som "kuldeflaske".:-) Hmm, har ei bittelita, rund balje, den kunne kanskje være fin... Der kan jeg duppe beina hennes og kanskje sette henne nedi litt, uten at hele kroppen går nedi! Hun er ikke kjempeglad i å bade, fordi vi ikke bader henne så ofte pga eksemen, men det er nok deilig i denne varmen! Blir det like varmt i dag som i går, hvilket det ser ut til, for eksem være eksem så lenge! Så får vi heller styre litt ekstra for å "reparere" seinere i uka, da det har meldt 23 grader:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg ville ikke tatt ut saueskinnet. Tok ut ullpleddet fra senga til babyen (6mnd) her i huset, og du verden hvor klam han ble. Så ullpleddet skal nok oppi sdenga igjen i kveld. Smør med solfaktor og kle av mest mulig klær. Ikke greit å være baby i denne varmen. Det med saueskinn/ull for babyer er visst veldig individuellt! Jenta mi elsker saueskinnet sitt, men i går var det rett og slett FOR varmt! Hun var knallrød og bare skrek! Til slutt sovnet hun i senga vår... La henne i bare bleia mitd i senga vår, der er det åpent og fint, og så svalt som mulig! Hun sov lett hele kvelden! Men på kvelden da vi gikk og la oss, ammet jeg henne, la saueskinnet tilbake, og puttet henne oppi senga si igjen, og da sovnet hun med en gang! Tok henne opp igjen i halv fem tiden på morgenen, og da hadde hun fin temperatur! Bruker alltid saueskinnet vi, men akkurat i går blei det helt ekstremt varmt der inne! Solfaktor sier de jo at babyer ikke skal ha! Så jeg holder henne bare unna solen isteden... Og jeg har et absolutt minimum av klær på henne! I hele natt, og nå også, har hun kun hatt på seg bleie og èn sokk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Vifte er helt ok, men ikke ha den stående i hodehøyde, hvis du skjønner, og ha den på "frem-og-tilbake"-funksjonen. Når det gjelder balje: tenkte du kunne holde henne mens hun badet, men det blir kanskje tungt. Også var det den eksemen da. Men det går an å holde henne mens hun har bena i vann. Det kjøler godt for en liten kropp det også.:-) Vanlig varmeflaske kan selvfølgelig brukes som "kuldeflaske".:-) Stoler forresten på deg, og satte viftet på minste styrke på soverommet nå! Hun skal sove, det er knallvarmt, og vinduet kan ikke stå vidåpent da de klipper gresset utenfor her (holder på i evigheter). Derfor satte jeg inn viften. Jeg satte den i andre enden av rommet, og slik at luften går inn i et hjørne. Da får hun ikke vinden direkte mot seg, men det blir litt sirkulasjon i rommet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Vi dro til fjells med guttungen da han var 4 uker og det var hetebølge som nå. Vel framme på hytta sovna han og sov nesten i ett i et døgn, bare avbrutt av mat og stell. Så det var nok godt å komme unna varmen. Hva med å ta en tur på et museum el.l. der det er aircondition? Eller besøke noen med kjellerstue, husker jeg sto med vogna i kjelleren og rugga så han skulle sove... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Vi dro til fjells med guttungen da han var 4 uker og det var hetebølge som nå. Vel framme på hytta sovna han og sov nesten i ett i et døgn, bare avbrutt av mat og stell. Så det var nok godt å komme unna varmen. Hva med å ta en tur på et museum el.l. der det er aircondition? Eller besøke noen med kjellerstue, husker jeg sto med vogna i kjelleren og rugga så han skulle sove... God ide. Perfekte handleforhold ;-) I butikker med god aircondition kan man se på en evt ny vaskemaskin, ny viftereim til bil, nytt bad, litt duker og gardiner etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Vi dro til fjells med guttungen da han var 4 uker og det var hetebølge som nå. Vel framme på hytta sovna han og sov nesten i ett i et døgn, bare avbrutt av mat og stell. Så det var nok godt å komme unna varmen. Hva med å ta en tur på et museum el.l. der det er aircondition? Eller besøke noen med kjellerstue, husker jeg sto med vogna i kjelleren og rugga så han skulle sove... Fjellet hadde sikkert vært drømmen nå, men ikke har vi hytte, ikke har vi penger til å leie noen hytte, og ikke har samboeren min mer ferie igjen! Og ikke synes jenta vår det er veldig spennende med lange kjøreturer heller... Så det er nok utelukket for vår del! Men det var sikkert frelsen for gutten deres:-) Stakkars liten, var nok helt utslitt av varmen da se! Museum... Hmm, det er litt artig at dere som tydeligvis bor i storbyer tenker at sånt er noe alle kan gjøre hver dag:-) Jeg bor absolutt ikke i noen storby, og har en litt for lang reise til Oslo, til at jeg gidder! Igjen dette med å kjøre langt med en baby som ikke synes bil er noe gøy så lenge hun er våken, pluss parkering i Oslo, pluss finne frem, pluss vandring i varmen, osv! Og alt dette aleine med baby... Det blir veldig mye styr for et par timers hvile for henne! Men - hadde jeg bodd i Oslo e.l, hadde det vært en god idè:-) Ang. airconditioning - jeg har tenkt på kjøpesentre o.l, men der slapper hun ikke av! Blir for mye lyd til å sove, og for kjedelig å ligge i vognen når hun er våken og det skjer så mye rundt! Jeg drar dit når det er noe jeg skal, men da blir det toppen en time, ellers blir det bare styr, og det gidder jeg rett og slett ikke... Kjellerstue ja! Har en kamerat rett nede i gata som har kjellerstue! Hmm, lurer på om han føler seg litt "utnyttet" hvis jeg dukker opp og låner kjellerstua hans for å kjøle ned baby jeg;-) Kanskje sende en melding?! He he... Takk for tipsene uansett, kan jo hende samboer har tid til å ta en tur sammen med oss til helga:-) Er det like varmt da, så er det vel like før vi blir sprø alle mann! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hmm, har ei bittelita, rund balje, den kunne kanskje være fin... Der kan jeg duppe beina hennes og kanskje sette henne nedi litt, uten at hele kroppen går nedi! Hun er ikke kjempeglad i å bade, fordi vi ikke bader henne så ofte pga eksemen, men det er nok deilig i denne varmen! Blir det like varmt i dag som i går, hvilket det ser ut til, for eksem være eksem så lenge! Så får vi heller styre litt ekstra for å "reparere" seinere i uka, da det har meldt 23 grader:-) Vi bada minsten vår i en helt vanlig plastbøtte da han var beibi. Ikke kaldt, men vann som var litt kjøligere enn kroppstemp. Og når han lå på teppet, fikk han i blandt en litt kjølig klut lagt over magen eller ryggen. Store flater som fikk kjølt ham litt ned. Lykke til, ikke lett å være liten i dette været..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Fjellet hadde sikkert vært drømmen nå, men ikke har vi hytte, ikke har vi penger til å leie noen hytte, og ikke har samboeren min mer ferie igjen! Og ikke synes jenta vår det er veldig spennende med lange kjøreturer heller... Så det er nok utelukket for vår del! Men det var sikkert frelsen for gutten deres:-) Stakkars liten, var nok helt utslitt av varmen da se! Museum... Hmm, det er litt artig at dere som tydeligvis bor i storbyer tenker at sånt er noe alle kan gjøre hver dag:-) Jeg bor absolutt ikke i noen storby, og har en litt for lang reise til Oslo, til at jeg gidder! Igjen dette med å kjøre langt med en baby som ikke synes bil er noe gøy så lenge hun er våken, pluss parkering i Oslo, pluss finne frem, pluss vandring i varmen, osv! Og alt dette aleine med baby... Det blir veldig mye styr for et par timers hvile for henne! Men - hadde jeg bodd i Oslo e.l, hadde det vært en god idè:-) Ang. airconditioning - jeg har tenkt på kjøpesentre o.l, men der slapper hun ikke av! Blir for mye lyd til å sove, og for kjedelig å ligge i vognen når hun er våken og det skjer så mye rundt! Jeg drar dit når det er noe jeg skal, men da blir det toppen en time, ellers blir det bare styr, og det gidder jeg rett og slett ikke... Kjellerstue ja! Har en kamerat rett nede i gata som har kjellerstue! Hmm, lurer på om han føler seg litt "utnyttet" hvis jeg dukker opp og låner kjellerstua hans for å kjøle ned baby jeg;-) Kanskje sende en melding?! He he... Takk for tipsene uansett, kan jo hende samboer har tid til å ta en tur sammen med oss til helga:-) Er det like varmt da, så er det vel like før vi blir sprø alle mann! bor ikke i noen storby jeg, altså - men vi har da et par museer i by'n. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 bor ikke i noen storby jeg, altså - men vi har da et par museer i by'n. Det var ikke ment i den ekle tonen det kanskje så ut som heller altså:-) Vel, her har vi ingen! Ikke et eneste ett faktisk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.