Gå til innhold

30 grader og liten baby - hva finner man på?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Det var ikke ment i den ekle tonen det kanskje så ut som heller altså:-) Vel, her har vi ingen! Ikke et eneste ett faktisk...

Vi har gruver. Der er det +6C hele året.

Litt vel bråkete i toget for en baby på vei inn kanskje ;-)

-hva med biblioteket? Der er det ihvertfall stille, og hvis det er et noenlunde moderne bygg er det vel aircondition?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gruver. Der er det +6C hele året.

Litt vel bråkete i toget for en baby på vei inn kanskje ;-)

-hva med biblioteket? Der er det ihvertfall stille, og hvis det er et noenlunde moderne bygg er det vel aircondition?

Moderne??! Hæ? He he... Men det er vel sikkert ac der! De som skal jobbe der må jo holde ut de også...

Det var jaggu en god idè! Jeg elsker å lese, og bruker stort sett tiden mens hun sover til lesing uansett nå mens det er så varmt! Husarbeide får vente til kjøligere dager:-)

Takk takk, det skal jeg jaggu gjøre hvis det er like varmt i morgen!

Det har forresten luftet litt mer i dag, så vi har ligget ute på et håndkle i skyggen! Da har hun ligget naken og tisset litt her og der:-) Tror hun syntes det var innmari deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Våt klut er fint. Sitter med en på meg nå...! Rister den litt så blir den kjølig igjen. Eldste ligger i senga med et vått håndkle over seg, alle våre soverom har kveldssola rett mot vinduene.. Sukk :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Våt klut er fint. Sitter med en på meg nå...! Rister den litt så blir den kjølig igjen. Eldste ligger i senga med et vått håndkle over seg, alle våre soverom har kveldssola rett mot vinduene.. Sukk :-(

Våt klut funker bra, for da ligger fuktigheten en stund og så fyller man på etter hvert som man blir varm igjen.

Har også hørt at et fuktig håndkle foran vinduene skal kjøle ned rommet, men har enda ikke prøv det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det hørtes slitsomt ut! Vi har heldigvis soverommet som tilfluktssted når det blir for varmt ellers, selv om det også har vært kokende hett noen dager nå!

Samboeren satte opp myggnetting foran soveromsvinduet i går da, for vi har vepsebol noe sted her... Så nå kunne vi i hvert fall ha vinduet på vidt gap i natt - deilig!

Kalde kluter er aktive her også for tiden! Har lagt dem på ryggen og magen til frøet når hun har blitt for varmt, og jeg tror hun synes det er innmari deilig!

Hmm, tar jeg helt feil, eller er det du som bodde ganske høyt? Altså i etg? Det må jo være forferdelig i denne varmen! Vi har leilighet i 2. og 3. etg, og det er hett nok! Vel, hold ut! Det er meldt svalere i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Usj, det hørtes slitsomt ut! Vi har heldigvis soverommet som tilfluktssted når det blir for varmt ellers, selv om det også har vært kokende hett noen dager nå!

Samboeren satte opp myggnetting foran soveromsvinduet i går da, for vi har vepsebol noe sted her... Så nå kunne vi i hvert fall ha vinduet på vidt gap i natt - deilig!

Kalde kluter er aktive her også for tiden! Har lagt dem på ryggen og magen til frøet når hun har blitt for varmt, og jeg tror hun synes det er innmari deilig!

Hmm, tar jeg helt feil, eller er det du som bodde ganske høyt? Altså i etg? Det må jo være forferdelig i denne varmen! Vi har leilighet i 2. og 3. etg, og det er hett nok! Vel, hold ut! Det er meldt svalere i dag:-)

Stemmer det ;-)

Men det siste halvåret har vi heldigvis kommet oss ned på bakkenivå og inn i eget hus :-) Ulempen er altså den kveldssola, men det overlever vi. Verre med de aller minste småttisene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med saueskinn/ull for babyer er visst veldig individuellt! Jenta mi elsker saueskinnet sitt, men i går var det rett og slett FOR varmt! Hun var knallrød og bare skrek! Til slutt sovnet hun i senga vår... La henne i bare bleia mitd i senga vår, der er det åpent og fint, og så svalt som mulig! Hun sov lett hele kvelden!

Men på kvelden da vi gikk og la oss, ammet jeg henne, la saueskinnet tilbake, og puttet henne oppi senga si igjen, og da sovnet hun med en gang! Tok henne opp igjen i halv fem tiden på morgenen, og da hadde hun fin temperatur!

Bruker alltid saueskinnet vi, men akkurat i går blei det helt ekstremt varmt der inne!

Solfaktor sier de jo at babyer ikke skal ha! Så jeg holder henne bare unna solen isteden... Og jeg har et absolutt minimum av klær på henne! I hele natt, og nå også, har hun kun hatt på seg bleie og èn sokk!

Fysisk filter kan babyer ha. Bedre det enn solbrenthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...