Gjest GA Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hele familien hoster og hoster. 6-åringen har hostet i 4 uker, innimellom har hun hosteanfall til hun brekker seg. Vi har fått det etter tur alle mann, selv har jeg ikke sovet noe særlig de siste 2 nettene, hver gang jeg sovner våkner jeg rett etterpå av et vanvittig hosteanfall. I natt var jeg våken fra 1-4.00 før jeg klarte å sovne. Spørsmålet er: bør man til legen for å sjekke hele familien, eller skal vi bare vente til det gir seg? Kjærringråd som virker til natta når jeg ikke får sove? (prøvde te med honning, og det hjalp akkurat mens den rant ned gjennom halsen - så var det like ille) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Me too;( Trenger også kjerringråd;)) Det er en hoste som går og tror ikke du får annen hjelp hos legen enn hostesaft (Cosylan e.l).... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Tjah, spørs hvor hosten kommer fra... Kommer den fra brystet, så bør man jo bygge opp med puter så man ikke ligger helt flatt, smøre tigerbalsam på hele brystet (lindrer og kjøler ned), ha det så kjølig som mulig (ja jeg veit - det er en vits nå for tiden), og evt. legge en kald klut/kjøleflaske på brystet. Det er dette jeg pleier å gjøre når jeg får type atsmahoste! Kommer det av kløe i halsen - gi opp! Har aldri funnet noe som fungerer mot det! Annet enn å vrenge halsen og klore villt...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har et SUPERBRA råd til sånn nattehoste! Grunnen til at det blir verre om natta er at da blir det varmt på ryggen. Da utvider blodårene dine seg litt. Dermed blir det litt trangere plass til den infeksjonen du har i lungene fra før - og du begynner å hoste for å rense lungene på refleks. Mitt supertriks for å få sove er rett og slett å være kald på ryggen. Du kan godt ha dyne på resten, men ryggen skal være kald. Er det varmt på soverommet, så vri opp et håndkle i kjølig vann og legg det på ryggen, legg deg på magen og sov. Funker på de fleste - uavhengig av hva hosten kommer av. Men dere bør kanskje få sjekket den siden den har vart så lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har et SUPERBRA råd til sånn nattehoste! Grunnen til at det blir verre om natta er at da blir det varmt på ryggen. Da utvider blodårene dine seg litt. Dermed blir det litt trangere plass til den infeksjonen du har i lungene fra før - og du begynner å hoste for å rense lungene på refleks. Mitt supertriks for å få sove er rett og slett å være kald på ryggen. Du kan godt ha dyne på resten, men ryggen skal være kald. Er det varmt på soverommet, så vri opp et håndkle i kjølig vann og legg det på ryggen, legg deg på magen og sov. Funker på de fleste - uavhengig av hva hosten kommer av. Men dere bør kanskje få sjekket den siden den har vart så lenge. Det skal jeg pige meg prøve;)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har et SUPERBRA råd til sånn nattehoste! Grunnen til at det blir verre om natta er at da blir det varmt på ryggen. Da utvider blodårene dine seg litt. Dermed blir det litt trangere plass til den infeksjonen du har i lungene fra før - og du begynner å hoste for å rense lungene på refleks. Mitt supertriks for å få sove er rett og slett å være kald på ryggen. Du kan godt ha dyne på resten, men ryggen skal være kald. Er det varmt på soverommet, så vri opp et håndkle i kjølig vann og legg det på ryggen, legg deg på magen og sov. Funker på de fleste - uavhengig av hva hosten kommer av. Men dere bør kanskje få sjekket den siden den har vart så lenge. den skal jeg teste i natt. hvis det ikke har gitt seg innen fastlegen er tilbake fra ferie tror jeg nok vi skal sjekke jentungen ihvertfall. Hun har hatt den lengst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har hørt det hjelper å blåse opp en ballong!!!!!? Svigerinnen prøvde det på sønnen, med god effekt :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sola60 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Kok opp en halv liter vann med to spiseskjeer timian (tørket eller litt mer hvis den er frisk) La det trekke i fem minutter mens du holder hodet over, med et håndkle over hodet. Sil, og tilsett honning. Drikk derette et krus. Hvis du vil ha ekstra lindring så tilsett litt kamillete også - det roer ned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.