Gå til innhold

Avføring hos 4-åring ved bading

Litt pinlig og slitsomt

Anbefalte innlegg

Litt pinlig og slitsomt

Vi er litt fortvilet. Vår 4-åring som enda ikke er bleietørr har lett for å få avføring når h*n bader. Synes det er litt rart siden jeg har hørt at barn gjerne ikke gjør dette i vann. Vi bruker selvfølgelig badebleie og er veldig oppmerksomme, men det er ikke alltid vi får det med oss før det er for sent. Bleiene holder jo ikke så godt:-( Vi har virkelig trent på å slutte i sommer men interessen er overhode ikke til stede. Må også tilføye at barnet er generelt sent ute og lar seg ikke motivere av hverken belønning eller andre ting mtp dotrening. Vi reiser på ferie neste uke til varmere strøk og merker at vi blir litt stresset for at de store uhellene skal skje i bassenget. Er det noen som har gode tips og råd til oss?

Hadde en ulykke i dag med stranden full av familier - og gøy er det ikke altså. Vi kan jo ikke slutte å bade heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snikksnakk

Har dere undersøkt om det kan være laktoseintoleranse eller en annen allergi.Hos min 4 åring skjer dette når han får i seg for mye melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Såpass lite kontroll på avføringen hos en fireåring synes jeg høres ut som noe å ta alvorlig jeg. Min minste tålte heller ikke melk, og hadde ikke skikkelig kontroll på avføringen før vi fant ut av det med melken - kanskje dere skal sjekke ham litt?

Hvis alt det er gjort så ville jeg nok kanskje sagt at det er ikke basseng før vi er ferdige på do, så da venter vi bare. Ikke som noen straff altså, men bare som en forklaring på at man ikke kan ha sånt i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pinlig og slitsomt

Såpass lite kontroll på avføringen hos en fireåring synes jeg høres ut som noe å ta alvorlig jeg. Min minste tålte heller ikke melk, og hadde ikke skikkelig kontroll på avføringen før vi fant ut av det med melken - kanskje dere skal sjekke ham litt?

Hvis alt det er gjort så ville jeg nok kanskje sagt at det er ikke basseng før vi er ferdige på do, så da venter vi bare. Ikke som noen straff altså, men bare som en forklaring på at man ikke kan ha sånt i vannet.

Vi har vært hos legen og han mente vi måtte gi det litt tid. Ville ikke begynne å sjekke ut noe mer, men vi har konkludert med at vi kun bader i sjøen når vi reiser på ferie til uken. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ÆSSSSSJ

I utgangspunktet syns jeg bare tanken på å bade i samme basseng som en fireåring, eller andre små/store barn har gjort fra seg som frastøtende.

Hadde mitt barn hatt slike problemer hadde jeg holdt meg langt unna alle offentlige badeplasser.

Pinlig for deg, men direkte motbydelig for andre som faktisk bader i ditt barns avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...