Gjest vondt i øret Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Datteren vår på 8 år har klaget ett par dager over vondt i øret. Hun er ikke tett i øret. Dette regner vi med kommer fra bassenget hun bader i etter å ha vært her en uke. Hva gjør vi? hun har ikke kjempevondt, men nok til at hun i dag ikke får gå i bassenget. Er det nok om vi behandler med nesespray vi har tatt med hjemmefra, eventuelt Paracet? eller bør vi kontakte lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Eehh... det er vel ikke noen grunn til å gå til lege når det ikke er feber? ...og selv om det skulle komme feber (=ørebetennelse?), så går jo det over av seg selv vanligvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg ville kun gitt paracet, det demper øresmerter hos oss veldig bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest priiivaat Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Såfremt hun ikke har veldig mye feber og veldig mye vondt, ville jeg se det an. Paracet kan hjelpe. Vi har brukt olivenolje (ikke over 37 grader) i øret, og en bomullsdott i øret så det ikke renner ut. Dette virker lindrende mot smertene. Et råd jeg fikk av min farmor, og det virker på oss ihvertfall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digital Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Oppsøk lege det er alltid best. Har dere reiseforsikring får dere pengene igjen hjemme for alle utlegg. Reiselederen kan anbefalle en lokal lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Få henne til å blåse mens hun holder seg for nesa for å utligne trykket som gir smerter. I tillegg paracet og nesedråper. Ingen grunn til legebesøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 vår datter fikk halsbetennelse og jeg fikk også en infeksjon da vi var i syden sist, og vi kontaktet lege og fikk legeerklæring og penicillin. i ettertid har vi fått dekt 10 000 kr av reiseforsikiringen. Dere bør altså komme dere til lege! kontakt også forsikringsselskapet og hør hva dere trenger av dokumentasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ja, nesespray og Paracet holder i første omgang. Hvis hun får feber og store smerter bør dere oppsøke lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svimmers ear Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har hun badet mye?Kontakt lege du.Kommer akkurat fra syden.Min 4åring klaget over litt vondt de siste dagene.Etter vi kom hjem ble det værre.Han hadde noe de kaller for" svimmers ear" . Dette er er eksem i øregangen,som det er gått betennelse i.ÅrsaK: mye bading.Behandling.....pencilin øredråpper og ikke vanni øret på 2mdr.Han har ikke hadt feber.Kjøp ørepropper.Detter er ikke en vanlig ørebet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.