Gå til innhold

Vondt i øret på ferie i Alicante, hva gjør vi?

Gjest vondt i øret

Anbefalte innlegg

Gjest vondt i øret

Datteren vår på 8 år har klaget ett par dager over vondt i øret. Hun er ikke tett i øret. Dette regner vi med kommer fra bassenget hun bader i etter å ha vært her en uke. Hva gjør vi? hun har ikke kjempevondt, men nok til at hun i dag ikke får gå i bassenget. Er det nok om vi behandler med nesespray vi har tatt med hjemmefra, eventuelt Paracet? eller bør vi kontakte lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eehh... det er vel ikke noen grunn til å gå til lege når det ikke er feber? ...og selv om det skulle komme feber (=ørebetennelse?), så går jo det over av seg selv vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest priiivaat

Såfremt hun ikke har veldig mye feber og veldig mye vondt, ville jeg se det an.

Paracet kan hjelpe. Vi har brukt olivenolje (ikke over 37 grader) i øret, og en bomullsdott i øret så det ikke renner ut. Dette virker lindrende mot smertene. Et råd jeg fikk av min farmor, og det virker på oss ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk lege det er alltid best.

Har dere reiseforsikring får dere pengene igjen hjemme for alle utlegg.

Reiselederen kan anbefalle en lokal lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få henne til å blåse mens hun holder seg for nesa for å utligne trykket som gir smerter. I tillegg paracet og nesedråper.

Ingen grunn til legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vår datter fikk halsbetennelse og jeg fikk også en infeksjon da vi var i syden sist, og vi kontaktet lege og fikk legeerklæring og penicillin. i ettertid har vi fått dekt 10 000 kr av reiseforsikiringen. Dere bør altså komme dere til lege! kontakt også forsikringsselskapet og hør hva dere trenger av dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lea Lett

Ja, nesespray og Paracet holder i første omgang. Hvis hun får feber og store smerter bør dere oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svimmers ear

Har hun badet mye?Kontakt lege du.Kommer akkurat fra syden.Min 4åring klaget over litt vondt de siste dagene.Etter vi kom hjem ble det værre.Han hadde noe de kaller for" svimmers ear" . Dette er er eksem i øregangen,som det er gått betennelse i.ÅrsaK: mye bading.Behandling.....pencilin øredråpper og ikke vanni øret på 2mdr.Han har ikke hadt feber.Kjøp ørepropper.Detter er ikke en vanlig ørebet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...