Gå til innhold

Bade naken(7år)

Gjest Snart 2 trinn

Anbefalte innlegg

Gjest Snart 2 trinn

Jeg kom på sfo i dag og hentet sønnen min da ungene hadde det morsomt med å bade med en hageslange.Reagerte litt på at ei jente som begynner i 2 nå gikk naken på skolegården.Sønnen min synes det var flaut sier han at hun gikk naken.Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene rundt her har ikke begynt å bli særlig sjenerte før de er rundt 8 år. For et par år siden hadde ihvertfall jeg 3-4 nakne guttunger på trampolina vår i varmen.

I barnehagen har de også badet nakne, og de er bare 1 år yngre enn 7-åringen. Noen unger er bare ikke bluferdige ennå som 7-åringer...

(I skolegården synes jeg jo egentlig at noen voksne burde tredd på ungen en badebukse/truse.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrollet

Ungene rundt her har ikke begynt å bli særlig sjenerte før de er rundt 8 år. For et par år siden hadde ihvertfall jeg 3-4 nakne guttunger på trampolina vår i varmen.

I barnehagen har de også badet nakne, og de er bare 1 år yngre enn 7-åringen. Noen unger er bare ikke bluferdige ennå som 7-åringer...

(I skolegården synes jeg jo egentlig at noen voksne burde tredd på ungen en badebukse/truse.)

''(I skolegården synes jeg jo egentlig at noen voksne burde tredd på ungen en badebukse/truse.)''

Enig. På min barneskole var det en lærer som ble tatt på fersken da han tittet inn i jentedusjen ved hjelp av sprekken under døren. De er alle veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løveføtter

Syns ikke det er helt ok, nei. Jeg lar ikke mine treåringer gå nakne på stranda en gang. Hvorfor kan ikke barn ha på seg badebukse eller truse?

Så en gutt på 7-8 år naken på stranda her om dagen, og syns ikke det passer seg. Tenker også litt på pedofile, jeg lar ihvertfall ikke slike griser få "kose" seg med å se på mine barn nakne på stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Syns ikke det er helt ok, nei. Jeg lar ikke mine treåringer gå nakne på stranda en gang. Hvorfor kan ikke barn ha på seg badebukse eller truse?

Så en gutt på 7-8 år naken på stranda her om dagen, og syns ikke det passer seg. Tenker også litt på pedofile, jeg lar ihvertfall ikke slike griser få "kose" seg med å se på mine barn nakne på stranda.

Enig! Jeg hadde alltid på en liten badebukse på mine, i tilfelle uhell,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7,5-åring er nå mindre bluferdig enn noen gang før i sitt liv, så jeg ville jo håpet de voksne tok affære og tredte på henne en badetruse i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For mye skittent rundt omkring i dag

"Helt sykt"

Synes det er langt over tillatt grense for å valse naken rundt.

Jeg hadde blitt, mildt sakt, fly forbannet om jeg hadde funnet ut at barnehage eller skole hadde tillatt mitt barn å valse rundt naken hvis barnet selv ikke hadde synes det var greit å ha klær på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

De aller fleste 7-åringer er ganske sjenerte når det gjelder nakenhet. Min 5-åring bader gjerne naken i hagen, men er kjapp med å få på seg badetøy om det kommer noen.

Kanskje de voksne ikke hadde sett at hun hadde tatt av seg? I barnehagen sprader barna ofte i trusa, men jeg kan tenke meg at en og annen prøver å ta av seg alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Helt sykt"

Synes det er langt over tillatt grense for å valse naken rundt.

Jeg hadde blitt, mildt sakt, fly forbannet om jeg hadde funnet ut at barnehage eller skole hadde tillatt mitt barn å valse rundt naken hvis barnet selv ikke hadde synes det var greit å ha klær på.

Dette er vel et tulleinnlegg? Tror ikke jeg hadde løftet et øyebryn om en 7 åring hadde løpt rundt naken gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke likt om mine unger gikk nakne på skolen nei...

Det kan være peofile overalt, men vi må ikke la nakenhet bli noe uanturlig for ungene heller synes jeg.

Hjemme får mine gå så mye nakne som de vil, de skal bli trygge på kroppen sin, og være stolt av den de er, og av den kroppen de har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For mye skittent.....

Dette er vel et tulleinnlegg? Tror ikke jeg hadde løftet et øyebryn om en 7 åring hadde løpt rundt naken gitt.

Nei, du hadde kanskje ikke det. Men om onkelen din, broren din eller barnehageonkelen deres klår på ungene dine så kanskje du føler at det er greit etterhvert at ungene holder seg påkledde på arenaer du ikke har full kontroll over.

Ungene får da ikke et usunt forhold til kroppen sin om de lærer tidlig at ute blandt folk så er vi påkledde til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For mye skittent.....

La nå barn være barn på trygge arenaer.

"La barn være barn på trygge arenaer"

Og en barnehage eller skole skal være trygge arenaer mener du?

Overgrep skjer innen hjemmets fire vegger veldig så ofte.

Barna får vel ikke et usunt forhold til kroppen sin om de lærer å kle på seg til en viss grad ute blandt folk? Eller når det er "andre folk" i nærheten.

Ønsker noen å klå på ungene våre så gjør de det nok uansett, men vi kan i allefall lære ungene våre litt ting og tang som en hjelp på vegen.

INGEN sted er trygt, i dagens samfunn. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...