puppola Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Mine to englebarnjenter på 5 og 7 år tar snart piffen ut av meg....de krangler om alt mellom hmmel og jord fra hvem skal sitte i midten, øverst , underst, oppå, foran, bak, hvem som skal åpne døra, vinduet, sjenke kaffe, spise først - raskest- til sist- vakke med likkavæl, og jeg blir virkelig snart gal av det! ferien har vært alldeles slitsom med en sinnsyk varme og dette på toppen...gode gud....dere lurer nok på hva vi gjør med dette men synes vi har prøvd alt- skilt dem, gjøre forskljellige ting med hver og en, kjefte, snakke rolig, true, straffe(ikke få is!), gå på rommet, ikke bli med på diverse, forklare, ignorere, overse, hva gjør dere andre...jeg orker det virkelig bare ikke og vi har to uker igjen av ferien..............jeg trenger krisetips NÅ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hvis det går meg helt på nervene roper jeg tilslutt STOPP! På den annen siden mener jeg å ha lest et sted at det er sunt for dem å få krangle seg ferdig sjøl. -så det hender jeg prøver å overse dem. Mine er 6 og 9, og det er mye hyl om URETTFERDIG! særlig fra 6-åringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det hører med rett og slett. ) Jeg lar ofte mine bare krangle så lenge de ikke begynner å sloss, noe de gjerne gjør innimellom... For så å være perlevenner etter to minutter! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg tror jeg har vært for tilgjengelig som megler når de to eldste har kranglet opp gjennom åra. Det har jeg vært mer bevisst på med de yngste, og de er langt flinkere til å ordne opp selv. Det er mitt beste råd. La barna få ordne opp i kranglene selv, men du kan hjelpe dem til å finne en løsning. Spør dem om de har forslag til løsninger selv uten at du tar stilling til hvem som har skylda. Etterhvert blir de flinkere til å løse problemene selv, og da kan du skryte av det. Jeg har forsøkt å bli mer likegyldig til de to eldste sine krangler, og de blir litt skuffet når jeg sier "ordne opp selv" Det er ikke like gøy å krangle og sladre når jeg "ikke bryr meg". Mine to eldste er gutt og jente, og det kan også være en årsak til at det blir mer støy. Broren elsker å tyne storesøster, og de har helt ulike interesser. Hvis hun ikke orker å finne på noe med han skal han "straffe" henne ved å være en plageånd. Så braker det løs... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.