Gå til innhold

Vannkopper

Gjest Lina,30

Anbefalte innlegg

Gjest Lina,30

Hei. Har lest forskjellige plasser på internett om vannkopper, og ser at mange skriver at man kan få vannkopper overalt UNNTATT på fotsålene og inni hendene. Jeg har en på 3 og nå en på 1 år som har det, og de hadde begge inni hendene og under foten. Ikke mye men, minsten har vel tre under foten nå. Synes det var litt rart, siden det liksom poengteres at det ikke forekommer der. Har du noe svar på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bareentanke

Munn- og klovsyke? Det er det vel neppe:)

Det kan det vel være :) Sjekk linken jeg har lagt ved :) Dette er en meget vanlig barnesykdom, så få kjenner til - merkelig nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det vel være :) Sjekk linken jeg har lagt ved :) Dette er en meget vanlig barnesykdom, så få kjenner til - merkelig nok

Men hånd-fot-og munnsykdom er ikke det samme som munn-og klovsyke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bareentanke

Men hånd-fot-og munnsykdom er ikke det samme som munn-og klovsyke.

:)

Det er et beslektet virus - så derfor bruker jeg navnet :) Jeg har lagt ved en link - så vi får håpe jeg ikke skremmer vannet av innleggskriver her hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et beslektet virus - så derfor bruker jeg navnet :) Jeg har lagt ved en link - så vi får håpe jeg ikke skremmer vannet av innleggskriver her hehe

Det ser jeg ikke bort fra at du gjør;) Kall det det det heter du, det er i grunnen det mest fornuftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareentanke

Det ser jeg ikke bort fra at du gjør;) Kall det det det heter du, det er i grunnen det mest fornuftige.

Vel, det går nok helst bra skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det heter da slett ikke munn- og klovswyke, men munn-, hånd- og fotsyke! Munn- og klovsyke er noe heeeelt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar Oftedal, barnelege

Vannkoppeutslettet varierer ganske mye fra barn til barn. Enkelte får bare noen få prikker og blir nesten ikke syke, andre prikker i hundretalls, og med ganske mye feber og slapphet i mange dager. Som regel begynner utslettet i ansiktet og på kroppen og sprer seg etterhvert til ben og armer. Vannkoppene kan oppstå over alt, men kommer sterkest frem der huden på forhånd er tynn eller svak. F.eks. er det vanlig at det kommer mange i bleieregionen hos bleiebarn, fordi huden der allerede er irritert. Grunnen til at vannkoppene sjelden viser seg i håndflater og fotsåler er at huden her er tykk og sterk, slik at utslettet har vanskelig for å bryte igjennom. Derfor er det typisk at det ikke er utslett i hender og føtter, og heller unntaket at det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...