Gå til innhold

Bulgaria!

H@yley

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta en tur til Bulgaria neste sommer. Vi er 2 voksne og 2 barn (12 og 7 år).

Er det noen som vil dele erfaringer med hvor man anbefaler og dra. Aktiviteter på stranda etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke dra til bloody beach ;-)

Tror ikke jeg ville valgt Bulgaria, det er det mest grisete, ekle landet jeg har besøkt, vi var i Sosopol og ble dårlige sikkert av maten og hygieneforhold var elendige. jeg har reist endel i Asia hvor forholdene kan være så som så men verre enn Bulgaria tror jeg ikke jeg har sett! Sånn bare for å ha sagt det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Jeg anbefaler rett og slett ikke Bulgaria, vært på et par steder og det var _IKKE_ bra, skal ikke gjenta seg. Jeg har god erfaring både med greske øyer, Mallorca, Kroatia. På blue village- eller sunwing-anleggene er det mengder med aktiviteter for barn. Det høres kjempegøy ut. Slike steder kryr det gjerne av strandaktiviteter og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye dårlig pr

Jøss jeg trodde det var skrevet såpass mye om Bulgaria ..... har aldri vært der nettopp pga omtalen om stedet, kjenner folk som har vært der, de gjør jo ikke annet enn å klage, mye fyll, kjempedårlig mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring selv med bulgaria.Vet om noen som var der i fjor.De var fornøyd.Hadde fnnet et lite fint hotell.Mens bildene overfest og fyll herjet på tv-skjermen,merket de ingenting til bråket.....og ja de var på sunny bea.

Hvis tyrkia kan være intresant for dere,kan jeg på det varmeste anbefale å dra til side.Hotell side resort(sungarden hotell).Fint hotell 2 barnebaseng,2 store.lekeplass.Hele opplegget er beregnet på familier.Masse aktiviteter for barn.Snakket med flere som flere som har vært der mange år på rad med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En viss forskjell

Har ingen erfaring selv med bulgaria.Vet om noen som var der i fjor.De var fornøyd.Hadde fnnet et lite fint hotell.Mens bildene overfest og fyll herjet på tv-skjermen,merket de ingenting til bråket.....og ja de var på sunny bea.

Hvis tyrkia kan være intresant for dere,kan jeg på det varmeste anbefale å dra til side.Hotell side resort(sungarden hotell).Fint hotell 2 barnebaseng,2 store.lekeplass.Hele opplegget er beregnet på familier.Masse aktiviteter for barn.Snakket med flere som flere som har vært der mange år på rad med barn.

''Hadde fnnet et lite fint hotell''.

Hadde de funnet et lite, fint (altså lite og fint), eller hardde de funnet et lite fint hotell (altså stygt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hadde fnnet et lite fint hotell''.

Hadde de funnet et lite, fint (altså lite og fint), eller hardde de funnet et lite fint hotell (altså stygt)?

lite og fint=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaller deg ikke å reise til Bulgaria.

Har fått tilbakemeldinger som: elendig service,lett for å bli lurt av selgere,dårlig standard på bosteder,noe fyll samt dårlig service.

Bulgaria er for dem som kun tenker "billig tur" tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg var i Bulgaria for en mnd siden, Golden Sands (litt lenger nord enn Sunny Beach).

Jeg synes ikke det var noe spesielt. Det var mye fyll, de kastet omtrent spriten etter meg, og var helt sjokkert over at jeg ikke ville ha Free Drinks når vi spiste (var der alene med femåringen).

Maten var ikke spesielt bra, men vi overlevde en uke - den var helt ok.

De snakker EKSTREMT dårlig engelsk, det var felles for alle stedene vi spise og besøkte. Det mest ekstreme eksempelet er servitøren som ikke skjønte hva jeg ville ha når jeg ba om "spoon"...

Men det var relativt billig, jeg kjøpte billig Prada-veske, og Billabong-jakke (kopier). Stranden var ok, og hotellet var greit - så alt i alt hadde vi det helt fint. Jeg var på jakt etter en uke med sol og varme, og det fikk jeg :)

Men jeg tviler sterkt på at jeg skal dit igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp fra Obzor. Maten var... litt smakløs, liksom, men grei nok. Billig.

Hotellet var helt greit. Servicen like så. Security-vakter over alt.

Folk snakket svært dårlig engelsk, særlig på markedet, bedre på hotellet, naturlig nok.

Ta med eget krydder, og antibac! Smågrisete offentlige toaletter i handlegata. Ha alltid med toalettpapir i veska. Flaskevann var et must. Og Idoform som du starter med før avreise.

Ikke lit på minibank/ terminaler på hotellet, disse kan klikke når som helst. Ha alltid nok kontanter på deg til å klare deg.

Bulgarere rister på hodet når de mener ja (en slags "vingling" med hodet fra side til side) og nikker når de mener nei. Og jeg gikk fem på hver gang... He-he.

Og noen ganger prøver de å gjøre sånn som oss - gjett om jeg ble forvirra!

Summa summarium: Grei tur, flott vær. God badeferie, men ikke noen opplevelsesferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...