Gå til innhold

kan jeg spørre dere?

Gjest nybakt lillemor

Anbefalte innlegg

Gjest nybakt lillemor

Jeg har hørt at sæd kan være med på å sette igang en fødsel, og vi prøvde derfor sex mens vi gikk og ventet på babyen vår. Under samleie kjente jeg et svakt press bakover. Etterpå ble det sterkere, og jeg forsto at det var rier. Hadde vi hatt sex mens fødslen hadde startet eller? Etterhvert kom riene bare hyppigere og hyppigere. Fødslen endte i styrt. Det jeg tenker på nå etterpå er om det kan ha vært sæden som førte til at det gikk såpass fort? Eller ville det blitt styrtfødsel uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mammamiaaa

Det jeg vet er at sæd inneholder samme stoffet som jordmoren sprøyter inn for å fremskynde fødsel/forsterke rier... så mulig... men jeg tror fødselen skjer når tiden er der, at det skjedde så fort - om det har sammenheng, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vet er at sæd inneholder samme stoffet som jordmoren sprøyter inn for å fremskynde fødsel/forsterke rier... så mulig... men jeg tror fødselen skjer når tiden er der, at det skjedde så fort - om det har sammenheng, vet jeg ikke.

Det skal ikke ha noe å si. Leste en forskningsartikkel hvor de lærde mente at dette ikke hadde noe for seg.

Min jordmor sa det imidlertid det samme til meg da jeg ventet minstejenta. Hun er nå ti år. Det funket iallefall dårlig for meg for hun gikk 14 dager på overtid. Tror bebisene kommer når de er ferdige, og at fødselen blir som den blir uansett påvirkning. Da mener jeg selvfølgelig "normale" påvirkninger og ikke ulykker og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...