Gå til innhold

skoledagbok -når begynner de med det?

linko

Anbefalte innlegg

Har ei jente på snart 9 år som ønsker seg skoledagbok. Dette forbinder jeg mest med ungdomsskolen jeg, men tidene har kanskje forandret seg? Når begynner jentene vanligvis med skoledagbok?? Hvilken skoledagbok passer / passer ikke til en 8-9-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

De begynner nok med disse tidligere nå enn før ja.

Jeg vet om både kommende førsteklassinger og kommende andreklassinger som har skoledagbok for neste skoleår. datteren min som skal begynne i første klasse ønsker seg det men jeg har sagt at jeg ikke vil kjøpe til ho fordi ho ikke trenger det enda. De får ukeplaner med lekser påført og da trenger ho ikke skoledagbok :-) Ho vurderte å kjøpe selv av egne penger med ombestemte seg da ho fikk vite prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Det blir mer et spørsmål om du vil bruke de pengene :-).

Ingen av mine trenger det. Jeg har en som skal begynne i tredje og en som skal begynne i niende. Den yngste får ukeplan med alle leksene påført. Den eldste får periodeplan i hvert fag, og der står også leksene. De trenger ikke skoledagbok til å skrive lekser og innleveringer slik som jeg gjorde da jeg gikk på skolen.

Det hender likevel at de har fått skoledagbok. Den brukes da til å skrible i, la vennene skrive hilsener, klippe ut bilder fra. Slike ting. Så da må du nesten vurdere selv om du syns det er verdt pengene, for de er temmelig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Tror jeg ville valgt Pusur, Snoopy, Hello Kitty, eller en av de som omhandler hester eller noe sånt. Hold deg langt unna Topp, Oh Boy, og skoledagbøker som likner på dem.. Kan ikke jenta få velge selv, med "kyndig og diskret veiledning" fra deg? :) Så kan dere kikke litt i dem sammen før hun bestemmer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle hatt meg en skikkelig barnslig skoledagbok, jeg som skal bli høyskolestudent? :D

Haha, det samme tenkte jeg :o) Begynner mandag 18. jeg, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mamsemor

Her har vi hatt Hello Kitty og Snoopy skoledagbøker siden 1. klasse :)

Hun har tegnet og etterhvert skrevet litt i den, og så er den med i mange mange rolleleker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...