Gå til innhold

Noen som veit hvilken sang dette er?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Husker den vagt fra jeg var liten, og den er noe i nærheten av dette:

Kjære politimann kan du si meg hvor jeg bor?

Jeg kan ikke finne veien hjem.

Min mamma heter mor og min pappa heter far,

og jeg tror jeg bor i nummer fem.

Kjære politimann kan du hjelpe meg?

Du skal få min teddy om du vil...

Sier det dere noe? Har så gode minner rundt den sangen, men klarer ikke å finne den noe sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hørte den i Barnetimen for de minste på 60-tallet. Den er altså gammel (og det samme er jeg). Men jeg husker ikke noe mer enn du gjør, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte den i Barnetimen for de minste på 60-tallet. Den er altså gammel (og det samme er jeg). Men jeg husker ikke noe mer enn du gjør, dessverre.

Det stemmer nok! De jeg lærte den hos - noen naboer da jeg var lita - hadde barn på mine foreldres alder, og sangboka den stod i var fra de var små:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Det jeg husker er sånn:

Kjære politimann kan du hjelpe meg, hjelpe meg å finne veien hjem? Pappa heter far og mamma heter mor, og jeg tror jeg bor i nummer 5...

Du skal få min bamse hvis du er så snill, å hjelpe meg å finne veien hjem....

Og så kan jeg ikke mer. Sønnen min på snart 3 år er helt hekta, så det hadde vært kjempehyggelig å få resten av teksten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker er sånn:

Kjære politimann kan du hjelpe meg, hjelpe meg å finne veien hjem? Pappa heter far og mamma heter mor, og jeg tror jeg bor i nummer 5...

Du skal få min bamse hvis du er så snill, å hjelpe meg å finne veien hjem....

Og så kan jeg ikke mer. Sønnen min på snart 3 år er helt hekta, så det hadde vært kjempehyggelig å få resten av teksten :-)

Wow, nå har du virkelig vært og rotet i gamle tråder;-) Har ikke funnet ut noe mer om den sangen jeg dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nå har du virkelig vært og rotet i gamle tråder;-) Har ikke funnet ut noe mer om den sangen jeg dessverre...

Ha ha ha - ja, jeg søkte på teksten, og så dukket dette opp :-) Jeg sjekker på Facebook, om noen der kan hjelpe. I så fall skal jeg gi deg beskjed :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...