Gjest best wishes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 pleier å skumme igjennom fødselsannonsene i Aftenposten for å se hva folk kaller barna sine. Det som fikk meg til å stusse var et barn som skulle hete Cora. Foreldrene var norske, og det andre barnet hadde et vanlig navn. Har dere hørt navnet før? nysgjerrig på opprinnelsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Cora 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet om en voksen dame som heter det. Hun er norsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 http://www.ssb.no/vis/navn/sok.cgi?fornavn=Cora&etternavn=&lang=n "Resultat av navnesøk Du søkte på kvinnenavnet: Cora Det er 62 kvinner som har Cora som første fornavn. Det er 30 kvinner som har Cora som eneste fornavn." Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet om en liten Cora ... fint navn synes jeg Navnet får meg til å tenke på Cora Sandel, psevdonymet for den norske forfatteren Sara Cecilia Görvell Fabricius (1880- 1974). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet om en liten Cora ... fint navn synes jeg Navnet får meg til å tenke på Cora Sandel, psevdonymet for den norske forfatteren Sara Cecilia Görvell Fabricius (1880- 1974). Me too;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg blir stadig vekk overrasket over hva folk kan få seg til å kalle barna sine. Men det er klart smaken er forskjellig... Jeg så en gang at "Hermine Sol" var blitt storesøster til "Mathilde Snø" - nå venter jeg bare på "Petter Tåke".... I Dyreparken her om dagen var det et par - som snakket norsk, og så helt nordiske ut - de hadde "bilskilt" under vogna med navnet på barnet: "Angelina Janet" jadda!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg blir stadig vekk overrasket over hva folk kan få seg til å kalle barna sine. Men det er klart smaken er forskjellig... Jeg så en gang at "Hermine Sol" var blitt storesøster til "Mathilde Snø" - nå venter jeg bare på "Petter Tåke".... I Dyreparken her om dagen var det et par - som snakket norsk, og så helt nordiske ut - de hadde "bilskilt" under vogna med navnet på barnet: "Angelina Janet" jadda!! Alle gir barna sine det navnet de synes er penest. Det prøver jeg å huske på når jeg hører navn som jeg har vanskeligheter med å svelge. Selv synes jeg at mine barn har kjempestilige navn, men antageligvis er det mange som ikke er enig i det Av navnemonstre jeg har vært borte i, tror jeg Chanettelin er det verste. MEN det er slik min smak er, foreldrene hennes synes nok det er et vakkert navn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Alle gir barna sine det navnet de synes er penest. Det prøver jeg å huske på når jeg hører navn som jeg har vanskeligheter med å svelge. Selv synes jeg at mine barn har kjempestilige navn, men antageligvis er det mange som ikke er enig i det Av navnemonstre jeg har vært borte i, tror jeg Chanettelin er det verste. MEN det er slik min smak er, foreldrene hennes synes nok det er et vakkert navn... Chanettelin??? *Svelger tungt* Jeg hadde fått store problemer med å holde maska der altså...! Det er på linje med Celina Jeanette.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Cora Sandel var da en kjent forfatter ... men noe vanlig navn er det da ikke jfr. statistisk sentralbyrå sine navnesider. Syns for øvrig at Cora er et ok navn, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Cora Sandel. Det er et fint navn, men ikke så veldig vanlig nå tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Vet om ei eldre dame her som heter Cora. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg kjenner bare ei bikkje som heter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Navnet er jo vanlig på engelsk. I Norge er vel navnet temmelig uvanlig - her forbinder jeg det mest med forfatteren Cora Sandel. Ville nok heller valgt Cora enn Monique Chantelle :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen andre dårlige Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det verste jeg har hørt, er Mille Maria. Høres jo ut som Milde Maria! Syns egentlig Mille ikke er noe fint i det hele tatt. Et annet navn jeg ikke liker, er Selma, for det forbinder jeg med Selma-kjeks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Tja, det er vel ikke akkurat på topp 10, men jeg har da hørt det før. Skal man nevne merksnodige navn kommer jeg bare på Sne i farta.. Uff.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg tenker i så fall på forfatteren Cora Sandel, fint og uvanlig navn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg tenker i så fall på forfatteren Cora Sandel, fint og uvanlig navn Graver du i DOL-arkivet etter navnetråder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nmwtfia Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 kjenner til en med spansk(?) bakgrunn som het det...uvanlig i norge ja,men jeg har hørt det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Graver du i DOL-arkivet etter navnetråder? Nei, det gjør jeg ikke. Den bare lå der på 100 nyeste ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.