nicky Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Skal til Tyrkia med barna i september, men lurer på om vi bare kommer til å gå rundt å være redde for bomber. Skal bo på en resort ved Side. Kanskje er det det trygt her(?), men det kan jo bli litt kjedelig å oppholde seg der i to uker uten å dra andre steder. Hva ville du gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Var i Tyrkia (Incekum) i fjor og skal tilbake i høstferien. Ofrer ikke evt bomber en tanke i det hele tatt. Vi hadde også så mye aktiviteter rundt hotellet at vi ikke forlot området da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyrkia-gjest Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kommer fra Tyrkia for to uker siden. Tenkte ikke på bomber eller noe, og hadde det helt fint. Når det gjelder Side er det et sted hvor jeg tror du skal være litt på vakt. Ikke for bomber, men lommetyver og løsbikkjer og den slags. Side er ikke det beste stedet, dessverre. Det virker litt "småsnuskete". Det er ikke lange veien inn til Alanya heller. Der var vi for ett år siden. Vil heller ikke anbefale Alanya for småbarnsfamilier. Jeg våget meg ikke ut på kveldstid uten følge av min mann. Skal du til Tyrkia senere, noe som forøvrig er ett flott land med vennlige mennesker og fantastisk god mat vil jeg anbefale Icmeler eller Marmaris. Datteren min på ti har allerede bestilt Tyrkia til neste år også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemor og sånt Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg hadde nok ikke bestilt tur til tyrkia i utgangspunktet. Synes det er skummelt å reise dit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imzedimze Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det er to år siden det har smelt i nærheten av Side, var vel i antalya og i manavgat det har smelt i 2006... det har også smelt i marmaris for en to år siden. Istanbul der det har smelt nå ligger langt unna Side, helt annen kant av landet, jeg ville ikke følt meg utrygg, men det er meg da... Det er jo nesten bare turister der. Der det har smelt nå er det bare tyrkere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg drar ikke til krigssoner i Afghanistan f.eks., men når det gjelder bomber er det jo like farlig å dra til London... Tyrkia er ikke et reisemål jeg kunne tenke meg, men det har ingenting med bomber å gjøre. Jeg nekter å la slike ting styre hvordan vi skal leve livet, ihvertfall så lenge risikoen ikke er større, hvis du skjønner hva jeg mener. Vi skal til Egypt i november, og der har det jo også vært tilfeller av terror. Satser på at det går fint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det går nok helt fint, har nettopp kommet hjem fra Tyrkia og bombene er jo nord i Tyrkia, Istanbul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg kunne ikke ha tenkt meg å reise til Tyrkia i det hele tatt - verken før eller etter at bombene falt. For meg er dette en prinsippsak. Ønsker ikke å legge igjen penger i et land som behandler deler av egen befolkning på en vanvittig dårlig måte!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imzedimze Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg kunne ikke ha tenkt meg å reise til Tyrkia i det hele tatt - verken før eller etter at bombene falt. For meg er dette en prinsippsak. Ønsker ikke å legge igjen penger i et land som behandler deler av egen befolkning på en vanvittig dårlig måte!! men på turiststedene er det jo svært mye kurdere som bor, jobber med, og som tjener på turistene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Så lenge reisebyråene ikke "stenger" stedene sine hadde jeg dratt. De bør jo reagere før oss ... Vi var i nærheten av Side for noen år siden (Side Village i Kumköy) hadde en kjempeferie . Vi likte Tyrkia veldig godt. Ser forøvrig på nettavisene nå at det er brenner i Antalya. Vi var til Kreta i vår, etter at vi kom hjem har det til nå vært to jordskjelv der ...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har aldri vært i Tyrkia og kommer heller neppe til å dra dit før de respekterer menneskerettighetene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest XXY Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Skal du bo på side resort(sungarden)? Har nettopp vært der.Flått hotell,rolige omgivelser.Bare en svipptur til side sentrum.Vi var bare der,ikke på adnre steder.Hadde ikke behov for det,da side har alt entrenger.Så lenge reiseselskapet ikke stopper turen ville jeg ha dratt.......side er ikke en så stor plass,så jeg tror ike de bomber der først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg456 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei Litt sent svar Min mor har hatt side som ferieby i 15 år. Hun er der 3-4 ganger i året. Har selv vært der en god del. Man finner ikke hyggligere mennesker enn tyrkere. De er så utrolig flinke til å ta vare på turistene sine. Skal du ha god mat,så reis til Memeths å spis. De har 2 resturanger ,den nyeste er den fineste.Masse fin belysning De er utrolig koslige og maten er best. Biff med champinjongsaus og løk anbefales på det varmeste. Tropic har også veldig god mat. (stranden) Skal du shoppe,så reis til bullaren mot sentrum via stranden. Blir ofte kalt svenskene,da de har lært norsk/svensk av kun turister i butikken.Fins 3 stk av de,men den mot stranda er den med best service.De springer beina av seg fra 8 på morran til 24 på natten.De syr gjerne opp buksene el gratis.Det gjør de så vidt jeg vet over alt. Alt for kunden. Her handlet vi ofte, å ble det for kjedelig får vår sønn mens mor shoppet. Så fikk han mat,drikke og mye oppmerksomhet.De er utrolig glade i barn. Spar mye penger ved å dra til frisøren .Cosmo Styling anbefales. www.cosmostyling.com Her får du klipp av Murat og Ingrid. Ellers holder det til ei utrolig koslig dame der som tar pedikyr 80 norske og manikur 40 norske. Her holdt de åpent til 2 på natten da vi kom for klipp og bleking. Satt stolen ut på gaten for de som ville ta seg en røyk Danset og lo.Så hvis du vil ,får du litt masasje mens du venter.Har aldri hatt så gøy hos en frisør noen gang. Det er det utrolige humøret til de fleste tyrkerer jeg elsker. De er bare helt sprudlene uansett om du treffer de til frokost kl 8 eller kl 12 på nattan. Men så har også tyrkia politi som er der for turistene.Turistpolitiet.De tar tusismen seriøst. I noen av byene har de gjennomført et tiltak mot selgere som går ut av sin butikk for å lokke kunden inn. For de kan jo bli litt masete.Der får de bot hvis de går ut for å få de inn.Men dette gjelder kun 2 steder enda. Litt usikker på hvor det gjalt. En av tyrkrene som fortalte. Så de er litt mere stille nå enn før Vi kom godt inn på de da vi spurte åssen de hadde det og arbeidstimer og lønn. Jeg syns virkelig de skal få tommelen opp av alle turister som liker seg der. De jobber ofte 14 - 16 timersskift hver dag ,noen har minus 1-2 timer til skifting av klær/sovepause. Her er det ingen 8 timers norsk arbeidstid Håper du får en fin tur. Tyrkia må bare oppleves. Vet om mange som sa aldri til tyrkia,men har de først reist,svikter de aldri det reisemålet igjen Noe du lurer på ,så spør gjerne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg vil ikke til Tyrkia, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicky Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Hei Litt sent svar Min mor har hatt side som ferieby i 15 år. Hun er der 3-4 ganger i året. Har selv vært der en god del. Man finner ikke hyggligere mennesker enn tyrkere. De er så utrolig flinke til å ta vare på turistene sine. Skal du ha god mat,så reis til Memeths å spis. De har 2 resturanger ,den nyeste er den fineste.Masse fin belysning De er utrolig koslige og maten er best. Biff med champinjongsaus og løk anbefales på det varmeste. Tropic har også veldig god mat. (stranden) Skal du shoppe,så reis til bullaren mot sentrum via stranden. Blir ofte kalt svenskene,da de har lært norsk/svensk av kun turister i butikken.Fins 3 stk av de,men den mot stranda er den med best service.De springer beina av seg fra 8 på morran til 24 på natten.De syr gjerne opp buksene el gratis.Det gjør de så vidt jeg vet over alt. Alt for kunden. Her handlet vi ofte, å ble det for kjedelig får vår sønn mens mor shoppet. Så fikk han mat,drikke og mye oppmerksomhet.De er utrolig glade i barn. Spar mye penger ved å dra til frisøren .Cosmo Styling anbefales. www.cosmostyling.com Her får du klipp av Murat og Ingrid. Ellers holder det til ei utrolig koslig dame der som tar pedikyr 80 norske og manikur 40 norske. Her holdt de åpent til 2 på natten da vi kom for klipp og bleking. Satt stolen ut på gaten for de som ville ta seg en røyk Danset og lo.Så hvis du vil ,får du litt masasje mens du venter.Har aldri hatt så gøy hos en frisør noen gang. Det er det utrolige humøret til de fleste tyrkerer jeg elsker. De er bare helt sprudlene uansett om du treffer de til frokost kl 8 eller kl 12 på nattan. Men så har også tyrkia politi som er der for turistene.Turistpolitiet.De tar tusismen seriøst. I noen av byene har de gjennomført et tiltak mot selgere som går ut av sin butikk for å lokke kunden inn. For de kan jo bli litt masete.Der får de bot hvis de går ut for å få de inn.Men dette gjelder kun 2 steder enda. Litt usikker på hvor det gjalt. En av tyrkrene som fortalte. Så de er litt mere stille nå enn før Vi kom godt inn på de da vi spurte åssen de hadde det og arbeidstimer og lønn. Jeg syns virkelig de skal få tommelen opp av alle turister som liker seg der. De jobber ofte 14 - 16 timersskift hver dag ,noen har minus 1-2 timer til skifting av klær/sovepause. Her er det ingen 8 timers norsk arbeidstid Håper du får en fin tur. Tyrkia må bare oppleves. Vet om mange som sa aldri til tyrkia,men har de først reist,svikter de aldri det reisemålet igjen Noe du lurer på ,så spør gjerne. Tusen takk for fyldig svar - nå gleder jeg meg virkelig til turen. Vi skal bo litt utenfor Side på sunwing resort. Vil du anbefale å ta buss eller taxi inn til Side? Finnes det noe spennende vi kan ta med barna på. Mener å ha hørt noe om en dryppsteingrotte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølsen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Når det smeller i Tyrkia, er det som regel PKK som står bak. For mer informasjon om PKK kan du se på Wikipedia. Jeg ville ikke vært redd for terror hvis jeg var deg, det er som regel "bare" PKK. Ille nok det altså, men jeg ville ikke latt dette sette noen stopper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det ville jeg ikke tenkt på og reist ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det ville jeg ikke tenkt på og reist ) Døh, sjekk datoen igjen'a! Hilsen dol-politiet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Døh, sjekk datoen igjen'a! Hilsen dol-politiet LOL, hvordan havnet jeg inne på de gamle innleggene. Sykt. Takk til dolpolitiet ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.