silo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Må si jeg er litt overrasket over svarene på et innlegg lenger ned her om nakenhet og alder på barn. Jeg må si at det kunne ikke falt meg inn å reagere på om et barn i 7/8 ja helt opp til 10 år var naken på steder der det vile vært naturlig, dvs der det er vann involvert ( enten det er i hagen, på stranda eller skolen). Er det slik at de fleste går rundt og tenker på at det kan være pedofile mennesker overalt? Blir ikke det veldig slitsomt? Og hva gjør det med barnas holdninger- burde de ike få lov til å være fri og usjenerte så lenge de selv vil? Jeg har selv barn som velger å ha på badetøy stort sett, men av og til er det jo deilig å ta av våte og sandete bukser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suzann1365381182 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 De fleste barn på den alderen er kommet dithen at de ikke synes det er greit å sprade rundt naken her og der. Det er poenget, ikke hvor mange pedofile som lusker i buskene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det er pedofile mennesker overalt. Og det er foreldrenes oppgave å beskytte barna så godt de kan, derfor må de tenke på at barnas nakenhet tiltrekker seg oppmerksomheten til pedofile. Det er viktig å beskytte barna, og å gi de badetøy på er et beskyttelsestiltak, som er enkelt, fordi alle andre også har badetøy på. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest de er overalt! Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Seinest denne uka var jeg i bassenget og så en tidligere pedo-dømt som spradet fritt omkring. Han gikk og satte seg i boblebadet når det var fullt av barn, og stod ellers i ro i den dype enden av terapibassenget, der flest barn oppholder seg. Må si at det var med blandede følelser jeg sendte guttungen aleine inn i garderoben - som mor kunne jeg ikke akkurat følge etter han heller. Og jeg kunne ikke ødelegge bassenggleden ved å ta et lengre foredrag om "stygge menner". Hvis det skulle skje noe med barna våre i vår informasjonsverden, så kan vi aldri si at "jeg visste ikke det kunne skje". For det vet vi alle så inderlig godt. Derfor mener jeg det er min plikt som mor og voksen å ikke sette barna i en situasjon hvor de blir mer utsatte for pervoene. Feks å la dem sprade nakne på offentlig sted når de er over skolealder. I tillegg forsøker jeg å lære dem å sette klare grenser for hva andre kan gjøre med dem (både barn og voksne) og at de skal si høyt og klart ifra når grensene blir tråkket over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Nei, det er IKKJE pedofile overalt! Men de pedofile søker mot steder det oppholder seg (fortrinnsvis) nakne barn vil eg tro, fks. på badestrender i svømmehaller, i Idrettsmiljø osv. Slik er det desverre, og eg skjønner godt at foreldre ønsker å være "føre var" og kan bli litt "hysteriske", sånn har eg også vært og eg lot aldri min sønn reise aleine med ferje før han var rundt 16 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest de _kan_ være overalt Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Nei, det er IKKJE pedofile overalt! Men de pedofile søker mot steder det oppholder seg (fortrinnsvis) nakne barn vil eg tro, fks. på badestrender i svømmehaller, i Idrettsmiljø osv. Slik er det desverre, og eg skjønner godt at foreldre ønsker å være "føre var" og kan bli litt "hysteriske", sånn har eg også vært og eg lot aldri min sønn reise aleine med ferje før han var rundt 16 år. En liten presisering, da: De _kan_ være overalt. Og vi har ingen ting vi kan gjøre for å innskrenke deres bevegelsesfrihet på steder hvor barn vanker. Og det er nettopp slike steder de oppsøker. Om jeg velger å varsle andre mødre om denne pedofile jeg vet av som var i bassenget, så er det jeg som er den kriminelle. For den "stakkars pedoen" har jo sonet straffen sin og gjort opp for seg. I mine øyne gjør det ham imidlertid ikke mindre pedofil. Selv om han har rett til å være overalt. Og derfor kan være overalt. Også i skolegården der barna springer uskyldige og nakne i varmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hallosann Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det er pedofile mennesker overalt. Og det er foreldrenes oppgave å beskytte barna så godt de kan, derfor må de tenke på at barnas nakenhet tiltrekker seg oppmerksomheten til pedofile. Det er viktig å beskytte barna, og å gi de badetøy på er et beskyttelsestiltak, som er enkelt, fordi alle andre også har badetøy på. Hilsen En pedofil lar seg ikke avskrekke av at en barn er påkledd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest de _kan_ være overalt Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 En pedofil lar seg ikke avskrekke av at en barn er påkledd. Om de ikke lar seg avskrekke, så lar de seg kanskje ikke inspirere i like stor grad... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hallosann Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Om de ikke lar seg avskrekke, så lar de seg kanskje ikke inspirere i like stor grad... Jeg tror ikke pedofile i likhet med andre som forbryter seg seksuelt velger sine ofre basert på mye eller lite bekledning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 En liten presisering, da: De _kan_ være overalt. Og vi har ingen ting vi kan gjøre for å innskrenke deres bevegelsesfrihet på steder hvor barn vanker. Og det er nettopp slike steder de oppsøker. Om jeg velger å varsle andre mødre om denne pedofile jeg vet av som var i bassenget, så er det jeg som er den kriminelle. For den "stakkars pedoen" har jo sonet straffen sin og gjort opp for seg. I mine øyne gjør det ham imidlertid ikke mindre pedofil. Selv om han har rett til å være overalt. Og derfor kan være overalt. Også i skolegården der barna springer uskyldige og nakne i varmen. ''Om jeg velger å varsle andre mødre om denne pedofile jeg vet av som var i bassenget, så er det jeg som er den kriminelle.'' Det er ikkje kriminellt å varsle andre, men du kan ikkje henge opp plakater med bilde og navn osv. Eg personlig ville varsla de ansatte ved bassenget, slik at de kunne være på vakt både i hallen og i garderoben! ''For den "stakkars pedoen" har jo sonet straffen sin og gjort opp for seg.'' Slik er vårt rettssystem, når en har sona dommen så har vedkommende gjort opp for seg, enten hn er pedofil eller biltyv. ''I mine øyne gjør det ham imidlertid ikke mindre pedofil.'' Uten at eg kan si det med sikkerhet så MÅ de gjennomgå "behandling" for å bli kvitt (??) sin pedofile legning, eg vet ikkje om de kan idømmes "kjemisk kastrering" også. ''Også i skolegården der barna springer uskyldige og nakne i varmen.'' Har aldri hørt om en skole der barna springer nakne i skolegården, men det er vel forskjeller rundt om i landet vårt. Ps! I skolen har de nå vakter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ja, de _kan_ snike rundt ditt nærmeste hushjørne. Jeg lar ikke mine løpe nakne rundt ute i varmt vær, etter 3-4- årsalderen. Om de bader og plasker i vann, så kan de alltids skifte om, men ikke vase rundt som naturister. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 De fleste barn på den alderen er kommet dithen at de ikke synes det er greit å sprade rundt naken her og der. Det er poenget, ikke hvor mange pedofile som lusker i buskene. nei, det er jeg enig i, nettopp derfor synes jeg det blir nærmest amerikanske fryktilstander dersom vi skal tvangspåkle barn som ønsker å springe litt rundt på stranden nakne. Jeg aksepterer ikke at mine handlinger skal styres ut fra skrekkproganda fra media bla.a. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Jeg tror ikke pedofile i likhet med andre som forbryter seg seksuelt velger sine ofre basert på mye eller lite bekledning. nei, de som er pedofile velger vel heller å bli venner med folk som har barn, for deretter å opparbeide seg et tillitsforhold til barna? Når det er sagt så har jeg observert enslige menn flere ganger på stranden i sommer- og tanken streifer meg dersom jeg synes de ser for lenge på barna mine! Det må være vanskelig å være mann i et samfunn som vårt, der du kan risikere å bli mistenkliggjort kun på bakgrunn av kjønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1217627693' post='3926919] Ja, de _kan_ snike rundt ditt nærmeste hushjørne. Jeg lar ikke mine løpe nakne rundt ute i varmt vær, etter 3-4- årsalderen. Om de bader og plasker i vann, så kan de alltids skifte om, men ikke vase rundt som naturister. Ville du ikke latt barna dine være nakne i sin egen hage engang? Jeg tror ikke at det sniker pedofile rundt hushjørnene her, og jeg bor i Oslo.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Mine får ikke løpe rundt på stranden naken, det er jo gjerne der pedofile er...Er ikke noe jeg tenker på, blitt en vane å ta på badetøy. Men man kan ikke bli for paranoide heller, de pedofile tenner sikkert like mye på ei lita badetruse...*grøsse* Ellers er nakenhet veldig naturlig hos oss, de får løpe uten tøy så mye de vil hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg tror ikke pedofile i likhet med andre som forbryter seg seksuelt velger sine ofre basert på mye eller lite bekledning. Er jeg spesiell, som synes mannfolk i bar overkropp er mer sexy enn de med kjeledress? Hmm... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er jeg spesiell, som synes mannfolk i bar overkropp er mer sexy enn de med kjeledress? Hmm... Bar og muskuløs overkropper pent. :-) Eller pent kledd mann med duft av nydelig etterbarberingsvann. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hallosann Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 nei, de som er pedofile velger vel heller å bli venner med folk som har barn, for deretter å opparbeide seg et tillitsforhold til barna? Når det er sagt så har jeg observert enslige menn flere ganger på stranden i sommer- og tanken streifer meg dersom jeg synes de ser for lenge på barna mine! Det må være vanskelig å være mann i et samfunn som vårt, der du kan risikere å bli mistenkliggjort kun på bakgrunn av kjønn. Det handler vel generelt sett mer om seksualitet enn nakenhet. Så de velger vel sine ofre mer ut fra hva som tenner enn hva noen har på seg - og handler deretter. Jeg forstår at folk engster seg, men som deg synes jeg det er trist med dette hysteriet som inntreffer til tider. Menn må jo få lov til i likhet med feks meg og sitte på en badestrand og nyte synet av barn i lek uten at de skal mistenkes for at de er ute etter barna. Som mann skal man vokte seg vel i omgang med barn og det er trist, for hvor blir det naturlige av da? Hvis de skal begrense seg hele tiden i fare for mistanker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hallosann Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er jeg spesiell, som synes mannfolk i bar overkropp er mer sexy enn de med kjeledress? Hmm... Vel hehe, jeg synes en fullt påkledd politimann er sexy - men han må jo samtidig ha noe mer enn det. Du synes vel ikke alle menn i bar overkropp er sexy? Seksualitet og tenning handler om noe annet enn mye eller lite bekledning. Hvis det er slik du antyder må alle gå rundt mer eller mindre avkledd for at noen skal tenne på oss og slik er det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ville du ikke latt barna dine være nakne i sin egen hage engang? Jeg tror ikke at det sniker pedofile rundt hushjørnene her, og jeg bor i Oslo.... Det kommer an på hvordan man bor. Men her har vi uansett for vane å ha på bikinitruse/badeshorts. Er det dumt, synes du? Det er jo forferdelig upraktisk med sand (på badestrand, eller sandkassen hjemme) i rumpa også, derfor en liten badetruse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.