Gå til innhold

Vask av fingermerker etc på malt innredning

linko

Anbefalte innlegg

Vi har en ganske ny kjøkkeninnredning fra Sigdal, som har kremhvite malte fronter på skap og skuffer. Med barn i huset blir det en del fingermerker (fettmerker) på skap og skuffer. Hva kan jeg bruke for å vaske disse rene? Er litt redd for å bruke for sterke vaskemidler som skader de malte frontene, men synes ikke vanlig vaskemidler tar vekk alt heller... Hva bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest puttelulle-ex-forhandler

Jeg har brukt mikrofiberklut, men den sliter kanskje på malinga?

Mikrofiberklut er faktisk det beste du kan bruke!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Skurekrem eller Jif universal spray?

Ville aldri brukt sånt på en ny kjøkkeninnredning - det vil slite malingen og antakelig vil den tape glansen fort.

Har selv ikke erfaring med slike malte fronter på kjøkkenet, men tror jeg ville forsøkt med bare mikrofiber og varmt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skurekrem eller Jif universal spray?

Jif skurekrem (sitron).

Det har fungert glimrende nå når eg har pussa opp badet, med blyantstreker, fettmerker o.l. på vegger, lister o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif gjør det utvilsomt rent, men skurer og sliter malingen.

Det sliter kanskje på malingen, men om en bruk ei våt fille og ikkje gnikker for hardt så tror eg det er til å leve med!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sahoda

Zalo fungerer bra på fett, Jif fjerner effektivt mørke merker og når jeg har storrengjøring er det en lett blanding av salmiakk og grønnsåpe som får det skinnende rent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sliter kanskje på malingen, men om en bruk ei våt fille og ikkje gnikker for hardt så tror eg det er til å leve med!?

Du skal gnikke hardt og lenge hvis du kun skal bruke vann.

Det eneste som hjelper mot sorte fingermerker er jif.

Du er mann for svarte og har ikke peiling på husmødres rengjørings vitenskap:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gnikke hardt og lenge hvis du kun skal bruke vann.

Det eneste som hjelper mot sorte fingermerker er jif.

Du er mann for svarte og har ikke peiling på husmødres rengjørings vitenskap:))

Jamen for svarte svingende eg skreiv jo at eg brukte JIF og ei våt fille, du bør ta et lesekurs! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jamen for svarte svingende eg skreiv jo at eg brukte JIF og ei våt fille, du bør ta et lesekurs! :-)

hehe det gikk litt fort å lese og jeg hadde ikke lest hele tråden:)

Sånn kan det gå når man skal skynde seg å lese igjennom det tapte når man har vært borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det gikk litt fort å lese og jeg hadde ikke lest hele tråden:)

Sånn kan det gå når man skal skynde seg å lese igjennom det tapte når man har vært borte.

Sånn kan det gå ja. hehe...

Kan du noen husmortriks når det gjelder å få fjerna klistremerker fra dører da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kan det gå ja. hehe...

Kan du noen husmortriks når det gjelder å få fjerna klistremerker fra dører da?

Bare fra kjøleskap. jif, vann og skrapen til keramisk ovnstopp :)

Men en må være svært forsiktig med skrapa og jeg tror ikke den går like bra på tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...