linko Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Vi har en ganske ny kjøkkeninnredning fra Sigdal, som har kremhvite malte fronter på skap og skuffer. Med barn i huset blir det en del fingermerker (fettmerker) på skap og skuffer. Hva kan jeg bruke for å vaske disse rene? Er litt redd for å bruke for sterke vaskemidler som skader de malte frontene, men synes ikke vanlig vaskemidler tar vekk alt heller... Hva bruker dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg har brukt mikrofiberklut, men den sliter kanskje på malinga? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puttelulle-ex-forhandler Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg har brukt mikrofiberklut, men den sliter kanskje på malinga? Mikrofiberklut er faktisk det beste du kan bruke!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Våtserviett (vanlige "rumpekluter") tar tusjmerker osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Eg bruker våt fille og litt Jif på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Eg bruker våt fille og litt Jif på. Jif gjør det utvilsomt rent, men skurer og sliter malingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Eg bruker våt fille og litt Jif på. Skurekrem eller Jif universal spray? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Skurekrem eller Jif universal spray? Ville aldri brukt sånt på en ny kjøkkeninnredning - det vil slite malingen og antakelig vil den tape glansen fort. Har selv ikke erfaring med slike malte fronter på kjøkkenet, men tror jeg ville forsøkt med bare mikrofiber og varmt vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Skurekrem eller Jif universal spray? Jif skurekrem (sitron). Det har fungert glimrende nå når eg har pussa opp badet, med blyantstreker, fettmerker o.l. på vegger, lister o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jif gjør det utvilsomt rent, men skurer og sliter malingen. Det sliter kanskje på malingen, men om en bruk ei våt fille og ikkje gnikker for hardt så tror eg det er til å leve med!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Zalo fungerer bra på fett, Jif fjerner effektivt mørke merker og når jeg har storrengjøring er det en lett blanding av salmiakk og grønnsåpe som får det skinnende rent 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Det sliter kanskje på malingen, men om en bruk ei våt fille og ikkje gnikker for hardt så tror eg det er til å leve med!? Du skal gnikke hardt og lenge hvis du kun skal bruke vann. Det eneste som hjelper mot sorte fingermerker er jif. Du er mann for svarte og har ikke peiling på husmødres rengjørings vitenskap:)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Du skal gnikke hardt og lenge hvis du kun skal bruke vann. Det eneste som hjelper mot sorte fingermerker er jif. Du er mann for svarte og har ikke peiling på husmødres rengjørings vitenskap:)) Jamen for svarte svingende eg skreiv jo at eg brukte JIF og ei våt fille, du bør ta et lesekurs! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jamen for svarte svingende eg skreiv jo at eg brukte JIF og ei våt fille, du bør ta et lesekurs! :-) hehe det gikk litt fort å lese og jeg hadde ikke lest hele tråden:) Sånn kan det gå når man skal skynde seg å lese igjennom det tapte når man har vært borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 hehe det gikk litt fort å lese og jeg hadde ikke lest hele tråden:) Sånn kan det gå når man skal skynde seg å lese igjennom det tapte når man har vært borte. Sånn kan det gå ja. hehe... Kan du noen husmortriks når det gjelder å få fjerna klistremerker fra dører da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Microfiberklut og lunka vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Sånn kan det gå ja. hehe... Kan du noen husmortriks når det gjelder å få fjerna klistremerker fra dører da? Bare fra kjøleskap. jif, vann og skrapen til keramisk ovnstopp Men en må være svært forsiktig med skrapa og jeg tror ikke den går like bra på tre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.