Gjest puter til babyer Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har hørt at babyer ikke skal ha puter pga økt fare for krybbedød. Men generasjonen før meg og før der igjen (min bestemor) sier at babyer skal ha puter... og ser rart på meg når jeg sier de ikke skal ha pute! Har jeg rett? Ikke pute til babyer? Ser på princess at de selger babypute, men d beste er vel å ikke bruke? Når kan de begynne å bruke puter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har aldri hørt sammenhengen puter og krybbedød, men godt mulig det stemmer. Vi startet allikevel ikke med pute før de var godt over året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hmm.. Vet ikke hva som er "normalen", men niesa mi på 1 1/2 år bruker ennå ikke pute når hun sover. Siden hun aldri har brukt det, ser vel ikke søsteren min noe behov for å innføre det før hun er litt større tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg brukte pute til begge mine fra de ble født - dette ble vi anbefalt fra sykehuset for å unngå flatt bakhode. Mulig ting har endret seg på de fem årene siden jeg sist hadde baby da... Men begge har nydelige hoder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjernetrimmern Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har aldri hørt sammenhengen puter og krybbedød, men godt mulig det stemmer. Vi startet allikevel ikke med pute før de var godt over året. Har ikke hørt noe spesielt om det, men vi begynte med pute til vår lille jente i går...og hun er 2 år og 4 måneder... Hun har ikke savnet det heller, og hun har også et nydelig hode!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Det er forskjellige anbefalinger ute og går, så du får velge selv. Vi har ikke hatt pute i begynnelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har ikke hørt noe spesielt om det, men vi begynte med pute til vår lille jente i går...og hun er 2 år og 4 måneder... Hun har ikke savnet det heller, og hun har også et nydelig hode!! Lillebror hos oss på 3,5 år bruker heller ikke pute enda og han har også et fint hode:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heffalump Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Aner ikke hva som er rett og galt her, men vi var nødt å ha en slags pute/sammenbrettet teppe under overkroppen til jentene, siden de hadde Frejkas pute på underkroppen (pga hoftefeil). Uten det ville de jo ligget i nedoverbakke med rumpa høyere enn hodet... Så da de sluttet med Frejkas pute 4 mndr gamle ble det liksom litt tomt i senga, og uvant å legge dem helt flatt - så mine unger har brukt en tynn babypute. De ser ikke ut til å ha tatt skade av det ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har hørt de ikke skal ha puter før de er 5 år...Men husker ikke hvor jeg har hørt det...Mine har hvertfall ikke hatt puter når de var babyer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke pute Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 babyer skal ligge flatt og ikke for mykt. Men da heller ikke for hardt. Putet trenger de ikke før to tre års alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det fulgte med en veldig flat babypute til senga som vi kjøpte til nr. 2. Den brukte vi. Det er vel omtrent samme effekt som å legge en 5-6 tynne frottékluter oppå hverandre. Kan ikke tenke meg at dette skal være så farlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Mine begynte med pute i 2-årsalderen tror jeg, før det hadde vi bare et putevar liggende i hodeenden så vi slapp å skifte alt sengetøyet om de gulpet i sengen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.