Gå til innhold

Babyer skal vel ikke ha puter?

Anbefalte innlegg

Gjest puter til babyer

Har hørt at babyer ikke skal ha puter pga økt fare for krybbedød.

Men generasjonen før meg og før der igjen (min bestemor) sier at babyer skal ha puter... og ser rart på meg når jeg sier de ikke skal ha pute!

Har jeg rett? Ikke pute til babyer? Ser på princess at de selger babypute, men d beste er vel å ikke bruke? Når kan de begynne å bruke puter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311518-babyer-skal-vel-ikke-ha-puter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjernetrimmern

Har aldri hørt sammenhengen puter og krybbedød, men godt mulig det stemmer.

Vi startet allikevel ikke med pute før de var godt over året.

Har ikke hørt noe spesielt om det, men vi begynte med pute til vår lille jente i går...og hun er 2 år og 4 måneder...

Hun har ikke savnet det heller, og hun har også et nydelig hode!!

Annonse

Har ikke hørt noe spesielt om det, men vi begynte med pute til vår lille jente i går...og hun er 2 år og 4 måneder...

Hun har ikke savnet det heller, og hun har også et nydelig hode!!

Lillebror hos oss på 3,5 år bruker heller ikke pute enda og han har også et fint hode:-)

Aner ikke hva som er rett og galt her, men vi var nødt å ha en slags pute/sammenbrettet teppe under overkroppen til jentene, siden de hadde Frejkas pute på underkroppen (pga hoftefeil). Uten det ville de jo ligget i nedoverbakke med rumpa høyere enn hodet... Så da de sluttet med Frejkas pute 4 mndr gamle ble det liksom litt tomt i senga, og uvant å legge dem helt flatt - så mine unger har brukt en tynn babypute. De ser ikke ut til å ha tatt skade av det :o)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...