Gå til innhold

Den første stor-jente bæsjen:-)

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Fysj og føy! Må innrømme at jeg hadde litt problemer med den ja...!

Men det er helt klart en milepæl! Jenta mi er 5 mnd i morgen, og har fått et par teskjeer av grønnskakspurrè og fruktpurrè de siste dagene fordi hun synes det er så moro å smake! Hun skar noen grimaser, men ingenting har kommet ut igjen:-) Blir nok et lite matmonster som både mamma`n og pappa`n sin...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen vage minner om grøtbæsj som du ikke vil høre om :-)

Min yngste, som smakte sine første barnemiddager for 8 år siden, var også veldig begeistret. Husker jeg måtte dra hardt i skjeen for å få den ut av munnen hans - han fortsatte å suge og ville slett ikke gi slipp. Men etter hvert forsto han at dette var en viktig ulikhet mellom skje og pupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen vage minner om grøtbæsj som du ikke vil høre om :-)

Min yngste, som smakte sine første barnemiddager for 8 år siden, var også veldig begeistret. Husker jeg måtte dra hardt i skjeen for å få den ut av munnen hans - han fortsatte å suge og ville slett ikke gi slipp. Men etter hvert forsto han at dette var en viktig ulikhet mellom skje og pupp...

He he he:-) Er han fortsatt like glupsk? Hvis hennes interresse for mat fortsetter, må vi nok anskaffe hengelås på kjøleskapet om et par år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he:-) Er han fortsatt like glupsk? Hvis hennes interresse for mat fortsetter, må vi nok anskaffe hengelås på kjøleskapet om et par år!

Han er nok blitt mer selektiv med årene. Grønnsakspuré er ikke akkurat favoritten lenger.

Men han har stor kapasitet for mer typisk barnevennlig mat, og en egen mage for is.

Han var forøvrig veldig fornøyd da grøten ble erstattet med brødbiter. Han spiste omtrent like mye brød til frokost og lunsj som søsteren da han var ett år - og hun er 8 år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe kom jo tydeligvis ut igjen da ;-D

Jeg husker så godt når jeg og Bps hentet vår lille skatt i Korea, og første bleiebytte bestod av at jeg hang over doen og Bps over badekaret, og brakk oss....

Tro meg, det går faktisk over.... Litt i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe kom jo tydeligvis ut igjen da ;-D

Jeg husker så godt når jeg og Bps hentet vår lille skatt i Korea, og første bleiebytte bestod av at jeg hang over doen og Bps over badekaret, og brakk oss....

Tro meg, det går faktisk over.... Litt i det minste...

Jo takk! Det er jo en fjern trøst, men dog... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis hennes interresse for mat fortsetter, må vi nok anskaffe hengelås på kjøleskapet om et par år!''

Sammer her, lille-bollo kan ete hele dagen. Hver gang hun ser mat innen rekkevidde, kommer det største smilet jeg noen gang har sett. Men det er da bedre at de er alt etende enn at de griner på nesen for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis hennes interresse for mat fortsetter, må vi nok anskaffe hengelås på kjøleskapet om et par år!''

Sammer her, lille-bollo kan ete hele dagen. Hver gang hun ser mat innen rekkevidde, kommer det største smilet jeg noen gang har sett. Men det er da bedre at de er alt etende enn at de griner på nesen for alt.

Ja så lenge de er små, er jo det bedre! Jenta mi er tynn som en stilk, så det er ingen krise om hun legger på seg litt uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...