Gå til innhold

De små blir store

lissili

Anbefalte innlegg

Jeg har levert min MINSTE datter på SFO i dag og tårene renner i stride strømmer. Det er mange år siden vi var siste gang i Kina og hentene minsten, men i dag inntok hun SFO med et glis. Største jenta skal opp i tredje klasse.

Tiden går så fort, men jammen har det gått mye bedre enn en mamman hadde fryktet. Jeg så for meg all verdens problemer med to jenter adoptert fra Kina hit til vårt lille lokalsamfunn, men det har gått helt greit. Noen småting har det jo vært, og vi har vært innom både PPT og BUP. Men i store og hele er vi en trygg og glad familie.

Vil bare gi dere en liten påminnelse om at livet er deilig. Enten man venter på nummer en, to eller tre, eller man har barn i heimen. Vi adoptivforeldre er ikke så annerledes enn andre foreldre.. Vi bekymrer oss for alt mellom himmel og jord. Vi er så glade i barna våre at vi holder påp å sprekke - OG vi gråter når vi levere minstemann på SFO.

UHUUUUUUU!!!!!☺☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilja (den opprinnelige)

Foreldre er foreldre, enten barnet er hjemmelagd eller adoptert.

Det kan jeg skrive under på, som har to av hvert, og som var KJEMPESTOLT da jeg grein bare *bittelitt* siste barnehagedag... :-)

Sender nemlig yngstemann på skolen om noen få dager. Nå er det slutt på livet som småbarnsmor, en epoke er til ende. Det er deilig, det er litt skummelt - og det er skrekkelig vemodig. Satser på å holde tårene tilbake på første skoledag i det minste - vil jo ikke skremme vettet av ungene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småbarn-mor

Foreldre er foreldre, enten barnet er hjemmelagd eller adoptert.

Det kan jeg skrive under på, som har to av hvert, og som var KJEMPESTOLT da jeg grein bare *bittelitt* siste barnehagedag... :-)

Sender nemlig yngstemann på skolen om noen få dager. Nå er det slutt på livet som småbarnsmor, en epoke er til ende. Det er deilig, det er litt skummelt - og det er skrekkelig vemodig. Satser på å holde tårene tilbake på første skoledag i det minste - vil jo ikke skremme vettet av ungene ;-)

Slutt på livet som småbarnsmor? De er da ikke så veldig store når de er 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både guttungen og jeg hylte som en stukken gris på hans første skoledag! *Hehe* Han har klart seg helt fint uten men nå i ettertid og skal nå opp i 5. klasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Slutt på livet som småbarnsmor? De er da ikke så veldig store når de er 6 år.''

Jo, jeg regnet meg ikke som småbarnsmor lengre når begge hadde begynt på skolen og blitt skolebarn. Småbarna går i barnehagen, ikke i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen av "småbarn" er under skolealder.

Jeg regner meg også som ferdig med småbarnstiden nå; jentungen begynner i 1.klasse om litt over en uke.

Litt vemodig når en ny epoke starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

''Slutt på livet som småbarnsmor? De er da ikke så veldig store når de er 6 år.''

Jo, jeg regnet meg ikke som småbarnsmor lengre når begge hadde begynt på skolen og blitt skolebarn. Småbarna går i barnehagen, ikke i skolen.

Hva?? Er vi ikke en småbarnsfamilie lenger?? hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...