Gå til innhold

Matpakka i barnehagen...

BMS!

Anbefalte innlegg

Poden er ikke så glad i brødmat, men spiser litt i barnehagen.

Jeg har ofte sent med rester av middagen dagen før, om det er egnet til matboks. F.eks. taco og pasta.

Nå i dag som var første dagen etter ferien, sente jeg med 1,5 brødskive og en salat av pasta, tomater og agurk.

Men jeg trenger litt tips jeg, selvom dette er siste året i barnehagen for poden.

Hva sender DU med i matboksen?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pizzasnurrer

Yoghurt

Havregrøt som det bare er å tilsette litt kokende vann for barnehagen (tevann fra kanne de garantert har på pauserommet er flott)

Børek

Her i huset går det stort sett i brødmat her også, men noen av variasjonene nevnt ovenfor i perioder. Også frukt og/eller gulrotstaver hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzasnurrer

Yoghurt

Havregrøt som det bare er å tilsette litt kokende vann for barnehagen (tevann fra kanne de garantert har på pauserommet er flott)

Børek

Her i huset går det stort sett i brødmat her også, men noen av variasjonene nevnt ovenfor i perioder. Også frukt og/eller gulrotstaver hver dag.

Tusen takk for svar.

Men du, hva i alle dager er Børek????

Minipaier, pleier jeg også å lage i sandkakeformer (endelig har jeg funnet noe di formene er egnet til :-D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Men du, hva i alle dager er Børek????

Minipaier, pleier jeg også å lage i sandkakeformer (endelig har jeg funnet noe di formene er egnet til :-D )

Børek er tyrkisk brød, gjerne fylt med potet eller spinat og fetaost. Kjøpes i innvandrersjapper eller bakes sjøl: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift21697.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Husker jeg likte å ha med toast. Kjempegod når den er kald. Kan bruke grovt brød og gjøre den litt sunnere med salat ved siden av osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg likte å ha med toast. Kjempegod når den er kald. Kan bruke grovt brød og gjøre den litt sunnere med salat ved siden av osv.

Takk for svar.

Toast brukte jeg mye første året, vet ikke hvorfor det hadde gått helt i glemmeboka.

Takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Synes det er viktig at det er noe sundt med grovt og grønt i matpakka. Toast/loff/fint brød bør være unntaket ikke regelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er viktig at det er noe sundt med grovt og grønt i matpakka. Toast/loff/fint brød bør være unntaket ikke regelen...

Loff, hva er det igjen ????

Jeg er enig med deg, men jeg hadde neppe sendt med fint brød i barnehagen, det har vi kun til reker her i huset :-D

Lillegutten min, (eller storegutt som han er blitt nå vel) har nok vært kanin i ett tideligere liv, han vil helst overleve på grønnsaker og frukt.

Sliter litt med å få i han annen mat, men han spiser som en helt av grøntfor.

Takk for innspill. Ha en superduper dag.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Kald pannekake er knall.

Jeg lager dem med fullkornsmel og har på hjemmelaget blåbærsyltetøy. Eller (hvisker nå...) sukker...

Ellers er kjøttkaker fantastisk matpakkemat sammen med agork og små søte tomater :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjedelig niste..

Nå føler jeg meg som en dårlig mor... Mine får med seg to brødskiver hver - hver dag. Og en frukt. Burde vel kanskje bli litt flinkere til å variere, men tiden strekker ikke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nå føler jeg meg som en dårlig mor... Mine får med seg to brødskiver hver - hver dag. Og en frukt. Burde vel kanskje bli litt flinkere til å variere, men tiden strekker ikke til...

Vet du, det er ikke tida som blir for knapp - men fantasien...

Det er ikke vanskelig å steke ei pannekake ekstra (eller la være å kaste den siste), eller å koke noen pastaskruer ekstra når man først lager mat.

Det er bare å gjøre det en gang, så blir det fort både vane og rutine. :-)

Uten at det dermed er sagt at det er så farlig å ha med seg to brødskiver - hvis barnet liker dette veldig godt og ikke "klager".

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sikkert ditt barn glad i brød da:-D

Jeg vinner heller ikke prisen "beste mamman 2008", den prisen røyk allerende tidlig i Januar, og etter det har jeg ikke gjort annet enn å spolere kjangsen videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjedelig niste..

Da er sikkert ditt barn glad i brød da:-D

Jeg vinner heller ikke prisen "beste mamman 2008", den prisen røyk allerende tidlig i Januar, og etter det har jeg ikke gjort annet enn å spolere kjangsen videre....

Ja, de har nå aldri klaga på at de ikke liker brød... ;) Det er jo egentlig et luksusproblem, får trøste meg med at barna mine ikke er kresne i matveien i alle fall og glad for den maten de får..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...