Lottimer1365381115 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei ! Vi lurer på å dra til Egypt i februar med to barn på 5 og 7 år. Er det noen som har erfaring med klimaet der på den tiden ? Alternativet er kanariøyene, men det er mye dyrere.(Vi ønsker all inklusive). Er det for kaldt å bade i havet på den tiden ? Håper noen har erfaringer de vil dele med meg !!! Med hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reiseglade Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Vi var i Egypt (Hurghada) i slutten av mars i år, og da var ihvertfall temperaturen nydelig. Litt i underkant av 30 grader om dagen og vi hadde sol hver dag. I februar er det nok litt kjøligere, tror temperaturen ligger på ca 20-25 da. Kveldene er ikke noe varme på den tiden, det var de heller ikke da vi var der.Vannet var "iskaldt", 18-20 grader da vi var der. Sikkert enda kaldere i februar. Skulle jeg reist til Egypt igjen, ville jeg nok ikke ha reist så tidlig som februar. Synes det minst må være slik det var da vi var der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vi var i Egypt (Hurghada) i slutten av mars i år, og da var ihvertfall temperaturen nydelig. Litt i underkant av 30 grader om dagen og vi hadde sol hver dag. I februar er det nok litt kjøligere, tror temperaturen ligger på ca 20-25 da. Kveldene er ikke noe varme på den tiden, det var de heller ikke da vi var der.Vannet var "iskaldt", 18-20 grader da vi var der. Sikkert enda kaldere i februar. Skulle jeg reist til Egypt igjen, ville jeg nok ikke ha reist så tidlig som februar. Synes det minst må være slik det var da vi var der. -og vi var i Hurghada i beg. av januar for noen år siden. Det var deilig temperatur, men dessverre en kald vind som ødela litt. Sjøen holdt i følge hotellet 22. grader, men vi badet bare en gang i forbindelse med en dykkertur. Vi har også vært der i beg av mai - og det var nesten for varmt... Vår da 6 åring ville ikke bade i sjøen - hun syntes det var FOR varmt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vi var der i februar for noen år tilbake (før vi fikk barn), i Hurghada. Var ikke spesielt varmt, og det blåste en del. Så stranda var litt utrivelig, dessverre, det ble mye sand overalt. Det var jo varmt mens sola skinte, men ellers ble jeg nok litt skuffet. Vet ikke hva som er gjennomsnittstemp. på den tiden.. Byen Hurhgada var ikke spesielt sjarmerende, det er ikke et sted vi drar tilbake til..... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottimer1365381115 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Takk for svar, alle sammen !! Må si at det heller frister med en uke på Gran Canaria på denne tiden ut i fra deres erfaringer. Syntes vi kunne få så mye for pengene i Egypt (to uker for samme pris som en på GC), men hvis vi ikke kan bade i havet og det er kaldt om kveldene, kan det være det samme... Bassengene var ikke oppvarmet, så da er vel de kalde, og !! Ellers drømmer jeg om thailand, men da kommer jo bare reisen på 60000+++++ Håper jeg vinner i lotto denne helga:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Takk for svar, alle sammen !! Må si at det heller frister med en uke på Gran Canaria på denne tiden ut i fra deres erfaringer. Syntes vi kunne få så mye for pengene i Egypt (to uker for samme pris som en på GC), men hvis vi ikke kan bade i havet og det er kaldt om kveldene, kan det være det samme... Bassengene var ikke oppvarmet, så da er vel de kalde, og !! Ellers drømmer jeg om thailand, men da kommer jo bare reisen på 60000+++++ Håper jeg vinner i lotto denne helga:) Nå tror jeg vel ikke at Gran Canaria er noe varmere enn Egypt da..... Jeg var i Egypt i mai i fjor. Sharm El Sheik. Har hørt at det er mye hyggeligere enn Hurgada. Var i Thailand i påska i år. Nydelig. Vi betalte ca. 30.000,- for to voksne og ett barn. Det var virkelig en deilig ferie:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.