AAA Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det har 4-åringen vår. Da vi fikk henne da hun var 16 måneder gammel (adoptert) tenkte vi at hun var nok fryktelig forkjøla stakkars. Men 3 år senere har det ikke blitt bedre i det hele tatt, snarere tvert i mot. Hun høres ut som en blanding av Rod Stewart og Bonnie Tyler, med en dæsj av Tina Turner, helt alvorlig altså.. ;-) Vi har ikke vært hos noe lege med henne pga dette, for hun er ikke plaget av det. Dvs har ikke vært fram til nå. Men i det siste så har hun vært lei seg og sagt at hun ikke har noen fin stemme, og hun vil ikke synge mer, når hun vet at noen hører henne. Det eneste hun feiler, oss bekjent, er et snev av astma, helst om vinteren. Noen som vet om det kan påvirke stemmen så den blir sånn? Noen som vet om det finnes smerteløse og ellers symptomfrie tilstander (iallefall som vi kan se) i stemmebåndene som kan medføre veldig hes stemme? Det jeg egentlig lurer på er om dette er noe som kan gå over, med eller uten hjelp fra helsevesenet, eller om hun alltid kommer til å ha denne stemmern. Som igrunnen er veldig sjarmerende, men det er er tydeligvis noen som har fortalt henne at den ikke er noe fin, og det tar hun seg altså nær av. MVH 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hadde tatt henne til en øre nese hals spesialist og fortalt om problemet. kanskje har hun polypper på stemmebåndene eller noe? (Mener jeg har hørt om det en gang, men aner ikke i hvilken sammenheng.) Hvis det er et problem for jenta ville jeg fått det undersøkt. Hvis det er noe enkelt som kan løse problemet er det jo bedre å gjøre noe med en gang. Vi har forresten noem venner med en fireåring som også alltid har hatt mørk og hes stemme. Hun har hatt astma to vestlandssesonger, men var nå på forsommeren erklært frisk. Vet at hun har fått astmamedisin fra hun var ca. 1 år. En eldre søster har også astma, diagnostisert først da hun var fire. Hun har ikke mørk, hes stemme. Kanskje det er en form for bivirkning av astmamedisin tatt i bruk tidlig i livet? Har ikke tenkt den tanken før nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Min yngste datter har også mørk og hes stemme; har hatt den fra hun ble født, og jeg kunne lett kjenne igjen hennes gråt allerede på barsel... Hun har ikke astma e.l., og jeg har heller aldri tenkt at det er noe "galt" med stemmen hennes. Synes det er flott at den skiller seg litt fra mengden jeg da, men så har hun heller aldri fått negative tilbakemeldinger på stemmen sin. Det skal dog nevnes at hun ikke har den samme klokkeklare sangstemmen som storesøster, men alle kan jo ikke være gullstruper heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vår 6-åring har også slik stemme. Han har betent strupehode. Han har nå prøvd en halv tablett Zantac (mot syre, sure oppstøt, legen tror grunnen til betennelsen er en liten refluks), hver kveld i 2 mnd, uten at det har blitt bedring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1217926328' post='3928348] Vår 6-åring har også slik stemme. Han har betent strupehode. Han har nå prøvd en halv tablett Zantac (mot syre, sure oppstøt, legen tror grunnen til betennelsen er en liten refluks), hver kveld i 2 mnd, uten at det har blitt bedring. Gulp, var det andre symptomer enn den hese stemmen på betennelsen da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Gulp, var det andre symptomer enn den hese stemmen på betennelsen da? Nei, det var det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.