jubalong70 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er det vanlig nå at man kjøper nytt antrekk til første skoledag på høsten, også når man er ferdig med 1. klasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg vet ikke hvor vanlig det er, vi har nå gjort det som regel. Ikke bare på grunn av skolestart, som regel er høstklærne fravokst og da passer det fint å fornye garderoben litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det tror jeg varierer fra person til person. Sønnen min begynner på 5.trinn nå og har vokst så mye at han må ha noe nytt til skolestart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ja, slik gjør vi det her... det hører til skolestarten hvert år synes jeg. Dessuten er det som de andre sier ofte nødvendig, fordi høstklærne fra i fjor er for små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg synes det er viktigere at klærne er pene og rene enn at de er nye. Har aldri kjøpt nye klær til ulike anledninger bare for å ha nytt - om vi har noe som passer fra før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det har ikke vært vanlig hos oss, hvis ikke behovet har vært til stede av andre årsaker. Her i Oslo er det ofte fint sommervær på den tiden, slik at ungene fremdeles har "sommerferietøy" til daglig. Målt i forhold til det, har de nok pleid å ha et nokså "ordentlig" antrekk akkurat den første dagen i august. Sønnen min på 9 som skal begynne i 4. klasse, kommer nok til å ha en bukse som ikke er helt utvasket, og én av etpar T-trøyer som jeg har "spart" til høsten. Han har rikelig med trøyer, og derfor har jeg holdt igjen noen av dem slik at ikke alle skulle bli like halvkrympet og slaskete i løpet av sommeren. Pluss evt. skolegenser hvis det trengs noe mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg har pleid å kjøpe et nytt sett med bukse/skjørt og genser/topp til skolestart, ja. Mine barn har aldri hatt spesielt rikelig med klær (som regel 5-6 av hvert) så litt påfyll skader ikke. Som regel får de litt andre skolesaker også, litt skrivesaker og slikt. Ofte er enten ryggsekk, gymbag, matboks, pennal eller drikkeflaske modne for utskifting, så da benytter jeg anledningen til å gjøre litt ekstra ut av anledningen når de uansett har behov for nytt utstyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ikke spesielt til 1. skoledag, men garderoben må fornyes litt uansett, så vi har handlet litt på salget i slutten av juli. Klærne er allerede tatt i bruk da men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det har ikke vært vanlig hos oss, hvis ikke behovet har vært til stede av andre årsaker. Her i Oslo er det ofte fint sommervær på den tiden, slik at ungene fremdeles har "sommerferietøy" til daglig. Målt i forhold til det, har de nok pleid å ha et nokså "ordentlig" antrekk akkurat den første dagen i august. Sønnen min på 9 som skal begynne i 4. klasse, kommer nok til å ha en bukse som ikke er helt utvasket, og én av etpar T-trøyer som jeg har "spart" til høsten. Han har rikelig med trøyer, og derfor har jeg holdt igjen noen av dem slik at ikke alle skulle bli like halvkrympet og slaskete i løpet av sommeren. Pluss evt. skolegenser hvis det trengs noe mer. Jamen du vet jo det, at når du faktisk trenger høstklærne, da er det utsolgt. Da selges kun fine juleklær. Høstklær skal kjøpes når det er sol og 20 graders varme. Sånn er det bare. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jamen du vet jo det, at når du faktisk trenger høstklærne, da er det utsolgt. Da selges kun fine juleklær. Høstklær skal kjøpes når det er sol og 20 graders varme. Sånn er det bare. ;-) Høstklær er innkjøpt forlengst, ja. Men det er bare unntaksvis behov for dem i august her. Jeg er generelt dårlig på shopping, men når det gjelder akkurat barneklær til neste sesong er jeg en racer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det fikk hvertfall jeg hvert år...Var endel av skolestarten det :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Nei, her i huset har det blitt kjøpt klær når det trengtes, og ikke nødvendigvis til skolestart... Men det hender jo at de to tingene faller sammen, da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg gjør det - fordi mine vokser mest på høsten egentlig, så da trenger de noe nytt likevel. Og da passer det fint å time det inn til skolestart :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ikke eksakt til skolestart, men iløpet av sommeren blir det litt nye klær, sommerklær og høstklær, og da finner vi fram det som passer værmessig den dagen. Vår eldste skal begynne på ungdomsskolen nå, og hun har vært ute å handlet seg masse klær på BikBok og Only Merker at nå betyr merkene på klæra litt mer enn tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.