Gå til innhold

Skryteinnlegg. Hun svømmer;o)

Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Minstejenta på 7 år har lært seg å svømme i sommer. Hun har øvd og øvd og vært så ivrig. Nå tror jeg at jeg kan si at hun har lært det.

Hun kommer ikke fort frem, men hun svømmer ihvertfall noen tak:-)

Flere barn som har lært å svømme i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Gutten min på nylig syv svømmer gladelig under vann, også på dypet. men nekter å slippe armringene på dypet når han skal svømme over vann. Han mestrer det nok egentlig, men er en forsiktig fyr. :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med svømmende jente! Det er så mye greiere å være i vann med dem når de klarer seg litt selv. Øynene henger jo på dem hele tida likevel, men før min kar lærte seg knepet, så var det en del tigersprang å ta for foreldrene når han dykket på dypt vann og ikke huska at han ikke kunne komme seg til land igjen...

Guttungen har svømt siden han var 5, men så har vi vært i basseng hver uke siden han var 3. Ikke desto mindre, så er han med på kurs i vannsikkerhet denne uka. VIlle bare gjøre dere oppmerksomme på at Gjensidige og Norges svømmeforbund i disse dager arrangerer massevis av vanntrygghetskurs for unger i den alderen. Et par timer hver dag i ei hel uke. Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med svømmende jente! Det er så mye greiere å være i vann med dem når de klarer seg litt selv. Øynene henger jo på dem hele tida likevel, men før min kar lærte seg knepet, så var det en del tigersprang å ta for foreldrene når han dykket på dypt vann og ikke huska at han ikke kunne komme seg til land igjen...

Guttungen har svømt siden han var 5, men så har vi vært i basseng hver uke siden han var 3. Ikke desto mindre, så er han med på kurs i vannsikkerhet denne uka. VIlle bare gjøre dere oppmerksomme på at Gjensidige og Norges svømmeforbund i disse dager arrangerer massevis av vanntrygghetskurs for unger i den alderen. Et par timer hver dag i ei hel uke. Supert!

Oj, det var tidlig:-)

Takk for tips, men hun virker å være veldig trygg, så tror ikke det er nødvendig med et slikt kurs.

Hun bader gjerne fra båten også, da med redningsvest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, gutten min på 5 har lært å svømme,men bare under vann;o)

Men det er vel slik det starter.

Hm, ser flere sier det, men det har ikke mi jente gjort. Hun dukker hodet under, men har aldri svømt under vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da! Det er kjekt når de lærer seg å svømme. Det er jo også en viktig ting å kunne.

Hos oss svømmer de begge 2 nå. Eldstemor på 6 år klarte 25 meter nå i sommer, mens minstemor på 4 ikke klarer fullt så langt.

Jeg for min del, som er megapyse i vannet, syns det er minst like imponerende det andre de kan i vannet. Begge tar salto og står på hendene under vann. Det har jeg aldri vært i nærheten av å kunne.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hm, ser flere sier det, men det har ikke mi jente gjort. Hun dukker hodet under, men har aldri svømt under vann.

Eldstemann gjorde det også slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da! Det er kjekt når de lærer seg å svømme. Det er jo også en viktig ting å kunne.

Hos oss svømmer de begge 2 nå. Eldstemor på 6 år klarte 25 meter nå i sommer, mens minstemor på 4 ikke klarer fullt så langt.

Jeg for min del, som er megapyse i vannet, syns det er minst like imponerende det andre de kan i vannet. Begge tar salto og står på hendene under vann. Det har jeg aldri vært i nærheten av å kunne.

Så tidlig ute ungene deres er da:-)

Jeg lærte selv å svømme den sommeren jeg fyllte syv og den eldste vår var vel også syv så vidt jeg husker.

Den mellomste var sen. Han var 8,5, men det var pga. øreproblemer og at han ikke kunne bade fordi han fikk langvarige problemer av det selv med propper i ørene og badehette.

Men til slutt fant vi ut at vi bare måtte gi f.. i ørene og ta det som måtte komme. Er jo viktig at de lærer å svømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste, som nettop ble 8, har svømt under vann i to år nå. Med to uker med fantastisk vær på sørlandet løsnet det for han og han svømmer nå langt over vann. Både han og vi er stolte og glade.

Nå gjenstår det bare å vise han at det går like bra å svømme i ferskvann som i saltvann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Gratulerer!

Sjuåringen min har også fått det store gjennombruddet i sommer, og svømmer nå kjempegodt. Det er så moro å se, jeg blir skikkelig stolt. For ikke å snakke om hvor stolt han er selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min minste, som nettop ble 8, har svømt under vann i to år nå. Med to uker med fantastisk vær på sørlandet løsnet det for han og han svømmer nå langt over vann. Både han og vi er stolte og glade.

Nå gjenstår det bare å vise han at det går like bra å svømme i ferskvann som i saltvann....

Svømmer langt over vann? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmer langt over vann? ;-)

Ja, når han først gjør noe, så gjør han det skikkelig. Neste år regner jeg med at han lærer å fly :-)

Han svømmer vel egentlig ganske langt nede i vannet, men nesen er i hvertfall over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kate-74-

Jeg er så pysete når det gjelder å slippe sønnen min på 7 år uti vannet.Har øynene på han hele tiden og går han fort langt ute får jeg panikk.Kan jo komme av at jeg selv har vannskrekk og svømmer ikke så bra.Han har begynt på svømmekurs nå(uten en hysterisk mamma der) så da lærer han vel å svømme snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi på 6 har også lært å svømme i sommer!:-) Hun føler seg nok sikrest med armringer, men hun svømmer noen tak uten, også! Og under vann svømmer hun som bare det!:-) Hun har alltid vært ei "vannrotte", og bader så snart det er en liten pytt å ligge i. Uansett hvor kalde fjellvatna her omkring er...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 9 lærte å svømme i vinter/vår, så dette har vært første sommeren med et svømmedyktig barn :-)

Nestemann på 7 har lært å svømme under vann, men klarer ikke ennå å holde seg flytende. Hun er blitt veldig trygg i vannet i løpet av vinteren og sommeren, og hopper og dukker og koser seg.

Minstejenta på 4 bruker armringer, og er som regel førstemann uti, hun er skikkelig tøff og bade lengst av alle, og kommer seg rund med "hundesvømming" og litt armtak innimellom.

Skikkelig moro har det vært i sommer med 3 barn som har storkost seg i vannet :-.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til både mor og datter!

Minstemor på 5 har også lært seg å svømme i sommer; hun øvde iherdig, uten å si noe til mamma før hun mestret det. Kan tro hun var stolt når hun endelig fikk det til! Det er ikke mange takene av gangen, og hun ligger ganske dypt i vannet ;) Men hun svømmer! Litt stolt mamma også, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...