Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jenta mi på 5 mnd er snart for lang for vongbagen. Hun har vel fortsatt et par cm å gå på, men ligger stort sett å skaller eller sparker i enden:-/ Så vi må nok la henne sitte så fort hun er i stand til det! Her om dagen prøvde vi sittedelen. (Har Simo kombivogn) Der så hun ut som om vi hadde slengt henne oppi... Så ikke bra ut i det hele tatt! Så, hvor gamle var barna deres da dere begynte å bruke sittedelen? Og hvilken stilling hadde dere på ryggen? Desstuen virket både sittedelen og ryggen veldig harde, så jeg tenkte at vi må ha noe under. Hva bruker dere der til de helt minste? Nå går det jo mot høst, så da kan vi jo kjøpe inn en slags pose som hun kan bruke åpen, bare som underlag! Hva slags pose vil dere anbefale? Har dere noen link? Veit ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette jeg, for det så som sagt helt ille ut da vi puttet henne oppi der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg brukte voksipose med sommerdyne. Den kan brettes ut så ungen ikke ligger nedi posen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Du må ha en kjempebaby, om den er for lang for Simobagen allerede etter fem måneder :-). Med mindre bagen har blitt mindre i løpet av de siste 5-7 årene... Brukte vognen uten bag ganske tidlig, i begynnelsen mer liggende enn sittende. Vi kjøpte en egen tynn madrass fra Simo, i samme farge/mønster som vognen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Du må ha en kjempebaby, om den er for lang for Simobagen allerede etter fem måneder :-). Med mindre bagen har blitt mindre i løpet av de siste 5-7 årene... Brukte vognen uten bag ganske tidlig, i begynnelsen mer liggende enn sittende. Vi kjøpte en egen tynn madrass fra Simo, i samme farge/mønster som vognen. Ja, jeg har kjempebaby:-) Hun var 68 cm lang ved 4 mnd kontroll! Helsesøster ler av henne hver gang fordi hun er så enormt lang og tynn:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Du må ha en kjempebaby, om den er for lang for Simobagen allerede etter fem måneder :-). Med mindre bagen har blitt mindre i løpet av de siste 5-7 årene... Brukte vognen uten bag ganske tidlig, i begynnelsen mer liggende enn sittende. Vi kjøpte en egen tynn madrass fra Simo, i samme farge/mønster som vognen. Og denne madrassen kan man ta selene igjennom? Hmm, må på babyshop og titte litt tror jeg! Men det er jo noe sånt jeg er ute etter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Jeg brukte voksipose med sommerdyne. Den kan brettes ut så ungen ikke ligger nedi posen Vil det si en sommervoksipose? Er det forskjell på dem? Har ikke sett dem annet enn på nettet jeg, og de ser innmari klønete ut! Er de det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde en dyne bak ungene første tiden de satt. Når det ble kaldt brukte jeg en skinnpose i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Og denne madrassen kan man ta selene igjennom? Hmm, må på babyshop og titte litt tror jeg! Men det er jo noe sånt jeg er ute etter... Ja, det er hull til selen i denne "madrassen" (husker ikke helt hva de kalte den), den er spesielt tilpasset Simos kombivogn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde en dyne bak ungene første tiden de satt. Når det ble kaldt brukte jeg en skinnpose i tillegg. Men hvordan fikk du brukt selene da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Ja, det er hull til selen i denne "madrassen" (husker ikke helt hva de kalte den), den er spesielt tilpasset Simos kombivogn. Men jeg har gammel vogn da... Kjøpte den brukt vi, så det er 2004 mod. Men vognene har kanskje ikke forandret seg så mye siden den gang... Vel, takk for tipset, jeg skal sjekke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Men jeg har gammel vogn da... Kjøpte den brukt vi, så det er 2004 mod. Men vognene har kanskje ikke forandret seg så mye siden den gang... Vel, takk for tipset, jeg skal sjekke! Vognen min var enda eldre, men har inntrykk av at de har forandret seg lite de siste 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Men hvordan fikk du brukt selene da? Brukte ikke seler da de var så små... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vi har brukt lammeskinn fra IKEA (det grå med kortere pels) og skåret hull til selene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vil det si en sommervoksipose? Er det forskjell på dem? Har ikke sett dem annet enn på nettet jeg, og de ser innmari klønete ut! Er de det? Neida, de er ikke klønete. Jeg har vært veldig fornøyd med voksi. Den kan justeres og den kan legges flatt utover som leketeppe og man kan snøre mye eller lite inn ettersom hvor varmt det er. Man kan skifte "innmaten" eller dyna sånn at det ikke blir for varmt om sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ja, jeg har kjempebaby:-) Hun var 68 cm lang ved 4 mnd kontroll! Helsesøster ler av henne hver gang fordi hun er så enormt lang og tynn:-) Min andrefødte var også veldig lang - og vokste ut av bagen til simovogna 3 mnd gammel!!! Nå venter jeg nr 3 (om kun få dager) og har fått signaler om at også denne babyen er stor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Min andrefødte var også veldig lang - og vokste ut av bagen til simovogna 3 mnd gammel!!! Nå venter jeg nr 3 (om kun få dager) og har fått signaler om at også denne babyen er stor. Oi, det er alltid litt skummelt! Å få høre før fødselen at babyen er stor... Jenta mi var absolutt ikke stor da hun blei født. Hun var 50 cm lang og veide 3160. Men så strekker hun seg noe så grådig æ gett! Og er fortsatt tynn som ei flis:-) Lykke til med forestående fødsel da:-) Går sikkert greiere når det er nummer tre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Min andrefødte var også veldig lang - og vokste ut av bagen til simovogna 3 mnd gammel!!! Nå venter jeg nr 3 (om kun få dager) og har fått signaler om at også denne babyen er stor. Det ble sagt at Snuppa mi var stooor også noen uker før fødsel og jeg var forberedt på å kreve keisersnitt om nødvendig. Snuppa ble født 9 dager før termin, på normal måte og var 49 cm / 3570 g. ) Helt på snittet for jenter med andre ord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Det ble sagt at Snuppa mi var stooor også noen uker før fødsel og jeg var forberedt på å kreve keisersnitt om nødvendig. Snuppa ble født 9 dager før termin, på normal måte og var 49 cm / 3570 g. ) Helt på snittet for jenter med andre ord. Vi hadde en lang terminkrangel, og fikk ultralyd i uke 33 og 35 for å måle tilvekst og bedømme hvor gammelt fosteret var. Overlegen stod ved det som var blitt sagt ved første ul i uke 17, og sa termin 10. mars, og baby på 3700 gram! Hun kom 4. mars, i følge jordmor 8 dager overtidig, og 3160 gram;-) Så de spår visst litt i hytt og pine...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Mine var også rundt 5 år når vi tok bort bagen i kombivogna. Brukte sittedelen også som liggevogn, med ryggen helt nede. I korte perioder fikk de sitte litt. Da brukte jeg ei pute bak ryggen og ryggen ikke helt rett. Slik satt de ganske greit - men ikke over lengre perioder. Etterhvert som de klarte å sitte selv, satt de mer og mer, og da var ryggen gjerne helt rett - også la vi den ned når de skulle sove. Når det var høst/vinter/vår, brukte jeg voksi-posen oppi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Mine var også rundt 5 år når vi tok bort bagen i kombivogna. Brukte sittedelen også som liggevogn, med ryggen helt nede. I korte perioder fikk de sitte litt. Da brukte jeg ei pute bak ryggen og ryggen ikke helt rett. Slik satt de ganske greit - men ikke over lengre perioder. Etterhvert som de klarte å sitte selv, satt de mer og mer, og da var ryggen gjerne helt rett - også la vi den ned når de skulle sove. Når det var høst/vinter/vår, brukte jeg voksi-posen oppi. Oi! Ikke før de var 5 år! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.