Gå til innhold

Levere 7-åring kl 7 på sfo?

Gjest bekymretnåja

Anbefalte innlegg

9 timer om dagen???!!!

Er det verste jeg har hørt. *sjokkert*

Har lyst å si stakkars unger, og lurer på vitsen med å få barn.

Men skal droppe det...

9 timer er mye ja - min 4-åring er som regel i barnehagen fra 8.30 til 16.30 - det blir 8 timer, og er lenge nok! Men så har vi fri fredagene .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

11

• Bookworm

7

• Janna

4

• ....AV

4

Mest aktive i denne tråden

9 timer er mye ja - min 4-åring er som regel i barnehagen fra 8.30 til 16.30 - det blir 8 timer, og er lenge nok! Men så har vi fri fredagene .-)

Uff, synes det var lenge også!...

Men godt dere har fri en dag sammen da :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bare foreldre trenger flotte karrierer, barn ønsker bare foreldre!''

Flott sagt, og helt enig!

Ja, barna er nok ikke så fryktelig interessert i om foreldrene er ledere eller bare "vanlige" lønnsmottakere - men samtidig er det jo viktig å ha foreldre som trives i jobben sin - og hvis et skritt opp på karrierestigen medfører økt trivsel for foreldrene, så kan barna også merke det på at foreldrene trives på jobben sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes det var lenge også!...

Men godt dere har fri en dag sammen da :0)

Ja, det er deilig. Men timene fra de to store går på skolen til de er ferdige halv ett kan faktisk være litt lenge også. Hun er så vant til å ha de to andre rundt seg, og har få venner utenom banrehagen, så mange fredager gleder vi os begge to til å nete de to andre på skolen halv ett :-) Og så gjør vi noe koselig sammen alle fire etter skolen - f.eks. går i svøømmehallen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah rigth..

- Og verden hadde blitt et bedre sted hvis alle mødre hadde vært hjemme på heltid.. Og ingen hadde kjeftet på barn sine, og ingen hadde kranglet og alle hadde spist noe sunt til middag hver eneste dag.

Mange barn begynner på SFO kl 07. Det er vanlig. De fleste foreldre begynner faktisk på jobb før 0830.

Det er absolutt ikke skadelig for en 7 åring.

Verden hadde nok blitt et bedre sted, det tror jeg.

Ser jo bare hvordan utviklingen har gått, verden blir bare kaldere og kaldere. Folk glemmer å bry seg om hverandre, det er bare meg og mitt. Karriere og penger betyr alt for mye.

Men det er min mening.

Man innvisterer i barna sine, og å oppdra dem er den viktigste jobben vi har! Og den best betalte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig. Men timene fra de to store går på skolen til de er ferdige halv ett kan faktisk være litt lenge også. Hun er så vant til å ha de to andre rundt seg, og har få venner utenom banrehagen, så mange fredager gleder vi os begge to til å nete de to andre på skolen halv ett :-) Og så gjør vi noe koselig sammen alle fire etter skolen - f.eks. går i svøømmehallen!

Hørtes koslig ut i svømmehallen, er viktig å gjøre ting med ungene :0)

Samtidig mener jeg unger har godt av å kjede seg, og finne på litt alene. Få litt sving på fantasien :0)

Snuppen min skal begynne i barnehage nå, 2-3 dager i uka.

Det skal bli godt for både han og lille snuppa.

Så lærer hun å være litt alene, og får litt alene tid med mamma og pappa :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, barna er nok ikke så fryktelig interessert i om foreldrene er ledere eller bare "vanlige" lønnsmottakere - men samtidig er det jo viktig å ha foreldre som trives i jobben sin - og hvis et skritt opp på karrierestigen medfører økt trivsel for foreldrene, så kan barna også merke det på at foreldrene trives på jobben sin!

Men visst du da klatrer til topps må du vel jobbe mer...

Og jeg forstår ikke hvordan folk kan trives med å være så lite hjemme med sine små..

Uff, jeg tenker på alt jeg hadde gått glipp av om jeg hadde valgt jobb fremfor ungene! Men det er meg da..

Jeg jobber for å leve, jeg lever ikke for å jobbe ;0)

Men man er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes koslig ut i svømmehallen, er viktig å gjøre ting med ungene :0)

Samtidig mener jeg unger har godt av å kjede seg, og finne på litt alene. Få litt sving på fantasien :0)

Snuppen min skal begynne i barnehage nå, 2-3 dager i uka.

Det skal bli godt for både han og lille snuppa.

Så lærer hun å være litt alene, og får litt alene tid med mamma og pappa :0)

Ja, jeg setter absolutt pris på de fredagene, men jeg innser at det er annerledes nå - de andre årene hadde jeg alltid minst to barn hjemme når jeg hadde fri - nå er det bare hun minste....

Og få av mine venner er hjemme om formiddagen, slik at de t er mange færre å besøke/få besøk av nå i forhold til da de to eldste var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg setter absolutt pris på de fredagene, men jeg innser at det er annerledes nå - de andre årene hadde jeg alltid minst to barn hjemme når jeg hadde fri - nå er det bare hun minste....

Og få av mine venner er hjemme om formiddagen, slik at de t er mange færre å besøke/få besøk av nå i forhold til da de to eldste var små.

Ikke noen som er hjemme rundt her heller om dagene..Det er hovedgrunnen til at snuppen nå skal begynne i barnehagen..

Når jeg var liten var det fullt med unger! Triste greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men visst du da klatrer til topps må du vel jobbe mer...

Og jeg forstår ikke hvordan folk kan trives med å være så lite hjemme med sine små..

Uff, jeg tenker på alt jeg hadde gått glipp av om jeg hadde valgt jobb fremfor ungene! Men det er meg da..

Jeg jobber for å leve, jeg lever ikke for å jobbe ;0)

Men man er jo forskjellige.

Ikke nødvendigvis mer jobbing. Mer intensiv jobbing og mer ansvar - men ikke nødvendigvis overtid.

På min jobb får jeg kanskje valget om å søke på en mellomlederstilling eller forbli der jeg er (der jeg har vært i 12 år). Siden jeg nå er ferdig med "barneproduksjonsårene" er det fristende å prøve noe nytt - men jeg kommer til å stå på at jeg ikke vil jobbe mer enn 80% hvis det blir aktuelt. oppgavene blir mer ansvarsfulle og mer interessante, og lønna blir litt bedre.

Mannen min og jeg må bli flinkere til å komme oss ut av huset litt tidligere, slik at vi får mer ut av ettermiddagene. Det tror jeg vi fint kan kombinere med familien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen som er hjemme rundt her heller om dagene..Det er hovedgrunnen til at snuppen nå skal begynne i barnehagen..

Når jeg var liten var det fullt med unger! Triste greier..

hvor gamle er dine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis mer jobbing. Mer intensiv jobbing og mer ansvar - men ikke nødvendigvis overtid.

På min jobb får jeg kanskje valget om å søke på en mellomlederstilling eller forbli der jeg er (der jeg har vært i 12 år). Siden jeg nå er ferdig med "barneproduksjonsårene" er det fristende å prøve noe nytt - men jeg kommer til å stå på at jeg ikke vil jobbe mer enn 80% hvis det blir aktuelt. oppgavene blir mer ansvarsfulle og mer interessante, og lønna blir litt bedre.

Mannen min og jeg må bli flinkere til å komme oss ut av huset litt tidligere, slik at vi får mer ut av ettermiddagene. Det tror jeg vi fint kan kombinere med familien :-)

Alltid spennende med noe nytt!

Du får ha lykke til :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste er 5år, og minste er 2 år. Herlig alder :0)

(Eller de fyller det i sept og oktober)

Du får ta deg en tur hit med dem en fredag formiddag da :-) Da er min 4 åring og jeg hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg en tur hit med dem en fredag formiddag da :-) Da er min 4 åring og jeg hjemme!

Hihi, hadde vært koslig :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, hadde vært koslig :0)

Vi får snakkes seinere - nå MÅ jeg i seng. Skal faktisk på jobb noen timer i morgen.

Så husj meg i seng!!!!!

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får snakkes seinere - nå MÅ jeg i seng. Skal faktisk på jobb noen timer i morgen.

Så husj meg i seng!!!!!

Natta!

Natti natt! :0)

* Dytte Prust i seng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natti natt! :0)

* Dytte Prust i seng*

*slår av pc'en*

*slukker lyset*

*går inn til ungene, snur dyna, og sjekker at alt er ok*

*prøver å få med meg en sovende mann fra sofaen og opp trappa og opp i senga*

*tar av linsene*

*tisser*

*pusser tennene*

*tasser i seng*

*sover*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

9 timer om dagen???!!!

Er det verste jeg har hørt. *sjokkert*

Har lyst å si stakkars unger, og lurer på vitsen med å få barn.

Men skal droppe det...

Helt enig i at det er mye, og er jeg er veldig glad vi har sluppet det der i all hovedsak. Men jeg har også blitt så gammel at jeg innser at folk gjør ulike valg, og jeg er slettes ikke enig i at man ikke kan få barn om de må være i barnehage/SFO/skole 9 timer pr. dag. Det blir for snevert.

Heldigvis jobber de fleste kvinner på lik linje med menn, og da er ikke 9 timer mer enn det må for de som skal levere i avstand til jobben/hjemmet. Dette er vel i særdeleshet et storbyfenomen, der barnehagedekningen er dårlig og man kanskje er avhengig av kollektivtransport for å komme til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3-barns mammaen

Dere kjenner barnet og vet hvor trøtt barnet er om morgenen, når legger det seg osv. Hvis dere må dra barnet opp av senga hver morgen er det en indikator på for lite søvn.

Mine barn har alltid lagt seg tidlig og stått opp i fem-halv seks- tiden, så vi har hatt god tid om morgenen og jeg har jobbet fullt uten å ha dårlig samvittighet. Jeg har lagt vekt på å gjøre morgenene så trivelig og latterfylt som mulig slik at vi alle skilles med en god magefølelse og kan ha en god dag uten hverandre.

Hvis alle legger seg sent og morgenen er bare stress kan jeg tenke meg at å bli dratt til SFO kl 7, før morgengrettenheten er ute av kroppen, oppleves negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...