Gå til innhold

Levere 7-åring kl 7 på sfo?

Gjest bekymretnåja

Anbefalte innlegg

Beklager å måtte si dette, og det gjelder forhåpentligvis ikke deg...

De mødrene jeg kjenner som er hjemme med barna sine, burde heller sørge for å sende de i barnehagen. Mødrene sover til midt på dagen, sitter ved PC'n og ungene flyr rundt med boller og sjokoladeplata i handa, i det hele tatt en "la det suse holdning".

Utdannelse gjør nok noe med mennesker, de blir mer reflekterte og får en annen holdning til samfunn og da også barneoppdragelse. Det er jo ofte slik at de som har utdannelse ønsker å jobbe og bidra til samfunnet i tillegg til å oppdra barn og styre AS heimen. Og de fleste jeg kjenner klarer dette utmerket :-)

Vet at det selvfølgelig finnes unntak fra det jeg skriver her... men det er desverre en sannhet i det...

Den har jeg inderlig lyst til å kommentere, men jeg orker ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

11

• Bookworm

7

• Janna

4

• ....AV

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest kopierer inn denne til deg, fra et svar lenger ned her

Så du mener at barna har godt av å tilbringe så lenge i barnehagen hver dag istedenfor å få lov til å være sammen med foreldrene sine?

Du er heldig hvis du ALDRI har opplevd et slitent barn etter en lang dag i barnehagen din.

Vi opplever samtidig at hvis vi ringer foreldre om at deres barn har en dårlig dag og ser sykt ut og er slapp , at noen av disse foreldrene ikke kommer for å hente barnet sitt tidligere.

Det sier meg at jobb og karriere kommer først og hva er vitsen med barn da? Man skal ta seg tid til å få barn.

Barnehage er flott hvis det balanseres mellom den og foreldre. Men når foreldre ikke er sammen med sine barn mer enn 3-4 timer i hverdagen så er det ikke lenger bra.

''Så du mener at barna har godt av å tilbringe så lenge i barnehagen hver dag istedenfor å få lov til å være sammen med foreldrene sine?''

Nei, men jeg mener at du som barnehageansatt ikke skal bry deg om hvor lenge mitt barn må være i barnehagen pga at vi foreldre er på jobb. Og heldigvis i vår private barnehage hadde barna det helt topp, de satt ikke å kjedet seg å ventet på å bli hentet.

''Du er heldig hvis du ALDRI har opplevd et slitent barn etter en lang dag i barnehagen din.''

Forskjell på ALDRI og hver dag, ja vi har tydligvis vært heldige, vi og mange andre.

''Vi opplever samtidig at hvis vi ringer foreldre om at deres barn har en dårlig dag og ser sykt ut og er slapp , at noen av disse foreldrene ikke kommer for å hente barnet sitt tidligere.''

Det høres jo helt forferdelig ut, men der er det jammen i meg forskjell på barnehagene også, et barn skal ikke se sykt ut, det skal ha feber og være utilpass før barnehagen ringer etter foreldrene. Ikke alltid at synsingen til barnehagepersonalet stemmer. En arbeidskollega blei stadig ringt etter fra barnehagen, når hun hentet barnet og fikk det hjem var det helt friskt, dette skjedde opp til flere ganger. Ikke bra fra barnehagen sin side.

''Det sier meg at jobb og karriere kommer først og hva er vitsen med barn da? Man skal ta seg tid til å få barn.''

Hallo, det er ikke opp til deg å bedømme. Du er ansatt i barnehagen for å aktivisere og passe barn, ikke dømme om hvorfor foreldrene får barn eller ikke.

''Barnehage er flott hvis det balanseres mellom den og foreldre. Men når foreldre ikke er sammen med sine barn mer enn 3-4 timer i hverdagen så er det ikke lenger bra.''

Hva kan skje med barna ? Hva er det som ikke er bra? Noen av oss må faktisk jobbe for å overleve, vi har ingen annen mulighet.

Og igjen, du er ikke ansatt i barnehagen for å gi foreldrene dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha tatt et valg ifbm hvordan man vil legge opp dagene sine etter at man har fått barn, men å rakke ned på andre for hvordan _de_ har gjort det, synes jeg ikke hører noe sted hjemme, Mora2 - jeg ville bare kommentere det.

Andre må så klart gjøre som de vil uten at jeg skal rakke ned på dem. Men jeg har lov til å bli sjokkert.

Og det sjokkerer meg at foreldre velger å være borte fra barna sine i 9 timer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scapa_c (som også er bhgansatt)

Skulle veldig gjerne hatt 10 knefang slik at alle barna kunne sittet og kost på slutten. Men dessverre slik vet du jo at virkeligheten ikke er.

Og når foreldrene har sine ønsker om sovetid som for mange av barna er alt for lite så sier det seg selv at man synes synd på barna.

Hadde vært bra om det hadde blitt inført 7,5 - maks 8 timers dag i barnehagen. Det har jo de fleste av oss foreldre som er kjempetrøtte etter en lang arbeidsdag. Og skulle vi ansatte i barnehagen ikke synes synd på barna som har lengre dager enn dette og er ofte utslitte så ville vi jo ikke vist empati og kunne jo ikke vært i jobben vår.

Vår jobb er for barnas beste og ikke foreldrene. Om foreldrene blir sure fordi vi vil deres barn det beste så er det noe galt. Et trøtt barn ønsker oppmerksomhet og et godt kosefang å sitte i når det lir på sen ettermiddag. Og det er ikke nok fang til voksne å sitte i. Som ansatt føler man seg jo da utilstrekkelig, men kan ikke gjøre mer enn å sette dem rundt seg og vente. Barna er ikke motakelige for å leke mer eller forming på denne siste biten av dagen.

Dette er barn som er på småbarnsavdeling. Fra 8 mnd og oppover til 3 år.

Større barn tåler mer, men de dagene som de blir hentet tidligere så løper disse barna rundt og forteller gledesstrålende at i dag skal de tidlig hjem! Klart det gleder oss som jobber med dem! Slikt er ekte glede! De skal være sammen med det kjæreste de har..en mamma eller pappa eller en bestemor/tante.

''Og når foreldrene har sine ønsker om sovetid som for mange av barna er alt for lite så sier det seg selv at man synes synd på barna.''

Sovetid er ikke det samme som hviletid... Så selvom barna gjerne ikke sover mer enn en time rundt kl 12, så går det an å legge inn en halvtime-time hviletid på ettermiddagen en gang.

''Og skulle vi ansatte i barnehagen ikke synes synd på barna som har lengre dager enn dette og er ofte utslitte så ville vi jo ikke vist empati og kunne jo ikke vært i jobben vår.''

Såklart skal man vise empati som bhg-ansatt; men jeg synes den empatien skal omfatte alle involverte; også foreldre. Og dersom man skal gå en hel yrkeskarriere å synes synd på barna hver dag, så høres det utmattende og demotiverende ut synes jeg. Da foretrekker jeg å se på hva man i bhg har mulighet til å bidra med slik at også lange dager blir gode dager.

''Vår jobb er for barnas beste og ikke foreldrene. Om foreldrene blir sure fordi vi vil deres barn det beste så er det noe galt.''

Foreldre blir svært sjelden sure fordi vi vil deres barn det beste, men det handler veldig mye om hvordan man kommuniserer dette ut til foreldrene og hva man generelt utstråler. Og min mening er at nettopp fordi foreldre idag er såpass avhengig av bhg, så skal vi også legge til rette og gjøre en innsats slik at foreldrene føler seg komfortable, sett, hørt og tatt vare på. Dette er en del av det å ville barnas beste, da barn tar til seg både fra oss ansatte i bhg og sine foreldre.

''Barna er ikke motakelige for å leke mer eller forming på denne siste biten av dagen.''

Man _må_ da faktisk ikke sette i gang med all verdens aktiviteter for at den siste biten av dagen skal bli hyggelig for de siste, slitne barna....Min erfaring iallefall....

''Dette er barn som er på småbarnsavdeling. Fra 8 mnd og oppover til 3 år.''

Jobber også på småbarn; bare 1-åringer.

''Større barn tåler mer, men de dagene som de blir hentet tidligere så løper disse barna rundt og forteller gledesstrålende at i dag skal de tidlig hjem!''

Og barn som alltid blir hentet tidlig er like gledesstrålende de dagene de får være med på hele dagen i bhg... At det skjer noe som er litt annerledes en dag, gir svært ofte stor glede hos barn.

''Klart det gleder oss som jobber med dem! Slikt er ekte glede! De skal være sammen med det kjæreste de har..en mamma eller pappa eller en bestemor/tante.''

Jeg opplever også ekte glede når barna etter en lang dag strekker seg etter meg selvom de er kjempetrøtte, og vil at jeg skal være med i bilen hjem... Det er mye glede som er ekte glede, og det ene erstatter ikke det andre. Det handler for meg mye om å gjøre dagene til alle involverte så gode som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og når foreldrene har sine ønsker om sovetid som for mange av barna er alt for lite så sier det seg selv at man synes synd på barna.''

Sovetid er ikke det samme som hviletid... Så selvom barna gjerne ikke sover mer enn en time rundt kl 12, så går det an å legge inn en halvtime-time hviletid på ettermiddagen en gang.

''Og skulle vi ansatte i barnehagen ikke synes synd på barna som har lengre dager enn dette og er ofte utslitte så ville vi jo ikke vist empati og kunne jo ikke vært i jobben vår.''

Såklart skal man vise empati som bhg-ansatt; men jeg synes den empatien skal omfatte alle involverte; også foreldre. Og dersom man skal gå en hel yrkeskarriere å synes synd på barna hver dag, så høres det utmattende og demotiverende ut synes jeg. Da foretrekker jeg å se på hva man i bhg har mulighet til å bidra med slik at også lange dager blir gode dager.

''Vår jobb er for barnas beste og ikke foreldrene. Om foreldrene blir sure fordi vi vil deres barn det beste så er det noe galt.''

Foreldre blir svært sjelden sure fordi vi vil deres barn det beste, men det handler veldig mye om hvordan man kommuniserer dette ut til foreldrene og hva man generelt utstråler. Og min mening er at nettopp fordi foreldre idag er såpass avhengig av bhg, så skal vi også legge til rette og gjøre en innsats slik at foreldrene føler seg komfortable, sett, hørt og tatt vare på. Dette er en del av det å ville barnas beste, da barn tar til seg både fra oss ansatte i bhg og sine foreldre.

''Barna er ikke motakelige for å leke mer eller forming på denne siste biten av dagen.''

Man _må_ da faktisk ikke sette i gang med all verdens aktiviteter for at den siste biten av dagen skal bli hyggelig for de siste, slitne barna....Min erfaring iallefall....

''Dette er barn som er på småbarnsavdeling. Fra 8 mnd og oppover til 3 år.''

Jobber også på småbarn; bare 1-åringer.

''Større barn tåler mer, men de dagene som de blir hentet tidligere så løper disse barna rundt og forteller gledesstrålende at i dag skal de tidlig hjem!''

Og barn som alltid blir hentet tidlig er like gledesstrålende de dagene de får være med på hele dagen i bhg... At det skjer noe som er litt annerledes en dag, gir svært ofte stor glede hos barn.

''Klart det gleder oss som jobber med dem! Slikt er ekte glede! De skal være sammen med det kjæreste de har..en mamma eller pappa eller en bestemor/tante.''

Jeg opplever også ekte glede når barna etter en lang dag strekker seg etter meg selvom de er kjempetrøtte, og vil at jeg skal være med i bilen hjem... Det er mye glede som er ekte glede, og det ene erstatter ikke det andre. Det handler for meg mye om å gjøre dagene til alle involverte så gode som mulig.

Takk og lov at vi har slike barnehageansatte som deg :) og IKKE som "sier en barnehageansatt", håper de som henne er i mindretall, heldigvis aldri vært borti noen slike uttalelser fra ansatte tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sier en barnehageansatt

''Så du mener at barna har godt av å tilbringe så lenge i barnehagen hver dag istedenfor å få lov til å være sammen med foreldrene sine?''

Nei, men jeg mener at du som barnehageansatt ikke skal bry deg om hvor lenge mitt barn må være i barnehagen pga at vi foreldre er på jobb. Og heldigvis i vår private barnehage hadde barna det helt topp, de satt ikke å kjedet seg å ventet på å bli hentet.

''Du er heldig hvis du ALDRI har opplevd et slitent barn etter en lang dag i barnehagen din.''

Forskjell på ALDRI og hver dag, ja vi har tydligvis vært heldige, vi og mange andre.

''Vi opplever samtidig at hvis vi ringer foreldre om at deres barn har en dårlig dag og ser sykt ut og er slapp , at noen av disse foreldrene ikke kommer for å hente barnet sitt tidligere.''

Det høres jo helt forferdelig ut, men der er det jammen i meg forskjell på barnehagene også, et barn skal ikke se sykt ut, det skal ha feber og være utilpass før barnehagen ringer etter foreldrene. Ikke alltid at synsingen til barnehagepersonalet stemmer. En arbeidskollega blei stadig ringt etter fra barnehagen, når hun hentet barnet og fikk det hjem var det helt friskt, dette skjedde opp til flere ganger. Ikke bra fra barnehagen sin side.

''Det sier meg at jobb og karriere kommer først og hva er vitsen med barn da? Man skal ta seg tid til å få barn.''

Hallo, det er ikke opp til deg å bedømme. Du er ansatt i barnehagen for å aktivisere og passe barn, ikke dømme om hvorfor foreldrene får barn eller ikke.

''Barnehage er flott hvis det balanseres mellom den og foreldre. Men når foreldre ikke er sammen med sine barn mer enn 3-4 timer i hverdagen så er det ikke lenger bra.''

Hva kan skje med barna ? Hva er det som ikke er bra? Noen av oss må faktisk jobbe for å overleve, vi har ingen annen mulighet.

Og igjen, du er ikke ansatt i barnehagen for å gi foreldrene dårlig samvittighet.

Når et barn ikke fungerer i barnehagen som det pleier, men bare sitter stille og er slapp og dårlig. Så kan det slå ut begge veier. Dette barnet blir sykt eller kommer hjem og få ro og ekstra oppmerksomhet og kvikner til igjen.

Det viktigste må jo være at dette barnets faktiske behov gjennom barnehagedagen blir ivaretatt og sett. Og ingenting blir bedre hvis dette barnet da er frisk igjen etter en stund hjemme! Noen ganger kan man bli syk av å strekke seg til å gjøre som vanlig. Det opplever vi som voksne også, at man stopper opp i hverdagen og må ta en god pause. Kanskje gå fra jobben , men komme hjem igjen og dagen etter kan man gå tilbake på jobb med ny giv fordi man klarte å slappe av og sove av seg det som kanskje kunne blitt en sykdom med fravær i flere dager.

Vi i barnehagen vil det beste for barna og som mange her inne sier at de har dårlig samvittighet for lange dager så vitner jo det også om at de egentlig vet at dette ikke er godt for deres barn.

Hvorfor ikke bytte jobb i en periode av livet sitt hvor forholdene kan legges mer til rette med kortere dager på jobb og flexi? Så kan man ha karrieren litt på is og satse når barna blir mye større og klarer seg mer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når et barn ikke fungerer i barnehagen som det pleier, men bare sitter stille og er slapp og dårlig. Så kan det slå ut begge veier. Dette barnet blir sykt eller kommer hjem og få ro og ekstra oppmerksomhet og kvikner til igjen.

Det viktigste må jo være at dette barnets faktiske behov gjennom barnehagedagen blir ivaretatt og sett. Og ingenting blir bedre hvis dette barnet da er frisk igjen etter en stund hjemme! Noen ganger kan man bli syk av å strekke seg til å gjøre som vanlig. Det opplever vi som voksne også, at man stopper opp i hverdagen og må ta en god pause. Kanskje gå fra jobben , men komme hjem igjen og dagen etter kan man gå tilbake på jobb med ny giv fordi man klarte å slappe av og sove av seg det som kanskje kunne blitt en sykdom med fravær i flere dager.

Vi i barnehagen vil det beste for barna og som mange her inne sier at de har dårlig samvittighet for lange dager så vitner jo det også om at de egentlig vet at dette ikke er godt for deres barn.

Hvorfor ikke bytte jobb i en periode av livet sitt hvor forholdene kan legges mer til rette med kortere dager på jobb og flexi? Så kan man ha karrieren litt på is og satse når barna blir mye større og klarer seg mer selv.

Jeg klarer dessverre ikke å bli enig med deg, jeg er bare så glad for at du ikke jobbet i vår barnehage da vi hadde barn der.

''Hvorfor ikke bytte jobb i en periode av livet sitt hvor forholdene kan legges mer til rette med kortere dager på jobb og flexi? Så kan man ha karrieren litt på is og satse når barna blir mye større og klarer seg mer selv.''

Du må utvide horisonten din litt, det er ikke alle som higer etter karriere, det er ikke alle arbeidsgivere som har mulighet til å la ansatte jobbe kortere dager (jeg selv jobbet 60% stilling til barna var 3 år, frem til da kunne ikke arbeidsgiveren nekte meg det, men etter det gikk det ikke mer), det er ikke alle som bor på steder hvor du kan velge og vrake i jobber, det er noe som heter utkantsnorge hvor du da i tillegg til arbeidstiden får flere mil å kjøre frem og tilbake på jobb.

Og de som vil klatre i karriere-stigen, de må faktisk få lov til det uten at en barnehageansatt si noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som jobber 8 timer om dagen fordi de vil gjøre karriere. For mange er det en nødvendighet for å overleve. Vanlig arbeidstid på kontoret på min jobb er 8-15:30

Nå har jeg alltid hatt kort reisevei, men ungene mine har vært i bhg fra 8 til 16. Skjønner godt at det kan dra seg opp mot 9 timer hvis man har lang vei til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn har vi det

Tja, legge karrieren på is?

Jeg er absolutt ingen karrierekvinne med en høy stilling. Men arbeidsdagen min er fra 0800 - 1600. Med min. 30 min. reiseveg begge veier blir jeg borte da 9 timer. Nå er det riktignok sambo som pleier å ta leveringa om morgenen, da blir gutten levert 0830, og jeg henter han tidligst 1630, ofte blir det 1645. Jeg har en helt ordinær kontorjobb, og for at vi skal få det til å gå rundt er vi begge nødt til å jobbe 100% stiling.

Av og til er sambo ute på reise med jobben sin, da må jeg både levere og hente, da blir dagene til gutten min 0730 - 1630, lang dag, ja, men han trives heldigvis på sfo, og gjorde det også i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn har vi det

Andre må så klart gjøre som de vil uten at jeg skal rakke ned på dem. Men jeg har lov til å bli sjokkert.

Og det sjokkerer meg at foreldre velger å være borte fra barna sine i 9 timer om dagen.

Så vi som er avhengige av at begge foreldrene må jobbe 100% stilling for å klare oss økonomisk burde ikke få unger? Er det det du mener?

Jeg trives med å jobbe, barnet trives på sfo, så vi ville uansett ha valgt det. Men i tillegg MÅ vi velge det for å klare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

He-he, du er nå riktig morsom innimellom også. Du sjokkeres av at foreldre _jobber_ og dermed trenger tilsyn av barn i 9 timer om dagen. Samtidig kler du deg i ultrautfordrende klær og reiser til Tors Hammer, blir forvekslet med horene og egger opp stemningen så det blir bråk, eller reiser på festivaler ulike steder i Norge med campingvogn. Eller går inn på bensinstasjonen uten noe annet enn BH.

Det kan jo være at noen synes det er _mer_ sjokkerende av en forelder enn å være på jobb...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

'' Jeg stusser bestandig om foreldre (les: mødre) mener vitsen med å få barn er å tilbringe dagen sammen med dem.''

Her er det to ytterpunkter i hvordan man kan legge opp livet sitt etter at man har fått barn, og hver enkelt må få ta det valget, uten at andre nødvendigvis må legge seg opp i det og mene at det er feil...DET skjønner ikke jeg...

Jeg har ikke sagt at de ene elle andre er feil (selv om det vel skinner igjennom at jeg neppe mener det beste er at mor har barna hjemme i årevis) - så her skjønner jeg ikke helt kommentaren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi i barnehagen vil det beste for barna og som mange her inne sier at de har dårlig samvittighet for lange dager så vitner jo det også om at de egentlig vet at dette ikke er godt for deres barn.''

Det betyr jo egentlig ikke det, men det kan bety at de har fått dårlig samvittighet fordi så mange rundt dem mener at dette ikke er bra.

Mine barn har hatt relativt lange dager i barnehagen i alle år. Jeg kan med hånden på hjertet si at min oppfatning er at de har hatt det bra og at de lange dagene ikke har vært skadelig for dem eller at de hadde hatt bedre av å være mer hjemme. Likevel kan jeg også kjenne snev av "dårlig mor"-følelser når diskusjoner som denne kommer opp og mange kommer med sterke uttalelser om at barnehager er skadelig for barna.

Heldigvis har jeg selv gått i barnehage og både blitt levert først og hentet sist. Jeg har kun gode minner fra barnehage-tiden og har blitt et relativt greit voksent menneske uten varige skader på sjelen. Så jeg tar stort sett utsagn om at barnehage ikke er bra for barna med kald ro og vet at vi har gjort det beste for vår familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mest forundret over at sfo åpner så tidlig, jeg. Her åpner det kl.07.30.

Han takler sikkert å bli levert kl.07.00. Ikke så stor forskjell fra 07.30. Eventuelt kan han få en nøkkel og lære seg å gå hjemmefra alene. Da kan han kose seg og slappe av hjemme. Du kan gjøre klart sekken hans og smøre litt froskost til han. Det går sikkert fint. så ringer du hjem når han skal gå til skolen.

Min datter sluttet helt på sfo da hun begynte i 3.klasse. Etter eget ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn er det hos oss

Han takler sikkert å bli levert kl.07.00. Ikke så stor forskjell fra 07.30. Eventuelt kan han få en nøkkel og lære seg å gå hjemmefra alene. Da kan han kose seg og slappe av hjemme. Du kan gjøre klart sekken hans og smøre litt froskost til han. Det går sikkert fint. så ringer du hjem når han skal gå til skolen.

Her hos oss åpner både sfo og barnehage 0700 og stenger 1700.

Mange som må inn til oslo for å jobbe, og da bruker litt tid på reisevei. Tror det er vanlige åpningstider iallefall i kommunene rundt oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo helt vanlig i dagens samfunn, at foreldrene er borte fra barna i 9 timer om dagen - hvordan kan dette sjokkere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, du er nå riktig morsom innimellom også. Du sjokkeres av at foreldre _jobber_ og dermed trenger tilsyn av barn i 9 timer om dagen. Samtidig kler du deg i ultrautfordrende klær og reiser til Tors Hammer, blir forvekslet med horene og egger opp stemningen så det blir bråk, eller reiser på festivaler ulike steder i Norge med campingvogn. Eller går inn på bensinstasjonen uten noe annet enn BH.

Det kan jo være at noen synes det er _mer_ sjokkerende av en forelder enn å være på jobb...

:-)

Hehe, nettopp den tanken slo meg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig i randsonene rundt Oslo. De åpner så tidlig - og folk bruker åpningstidene - fordi det store flertall må inn til Oslo på jobb.

Folk som bor i "indre lillevik" hvor det verken er timelange bilkøer eller koster X millioner å få tak over hodet, bør la være å fordømme de som har litt andre forhold å ta hensyn til (dette er ikke spesielt til deg, Snikkersen!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig i randsonene rundt Oslo. De åpner så tidlig - og folk bruker åpningstidene - fordi det store flertall må inn til Oslo på jobb.

Folk som bor i "indre lillevik" hvor det verken er timelange bilkøer eller koster X millioner å få tak over hodet, bør la være å fordømme de som har litt andre forhold å ta hensyn til (dette er ikke spesielt til deg, Snikkersen!).

Enig med deg.

(Skjønte at det ikke var til meg. Selv har jeg jobb og lar barna være hjemme fra 3.trinn. De har gått av litt ansvar også. Tror ingen barn dør av å komme på sfo kl.07.00 heller. Dessuten liker jeg jobben min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...