Gå til innhold

Levere 7-åring kl 7 på sfo?

Gjest bekymretnåja

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Jeg er mest forundret over at sfo åpner så tidlig, jeg. Her åpner det kl.07.30.

Han takler sikkert å bli levert kl.07.00. Ikke så stor forskjell fra 07.30. Eventuelt kan han få en nøkkel og lære seg å gå hjemmefra alene. Da kan han kose seg og slappe av hjemme. Du kan gjøre klart sekken hans og smøre litt froskost til han. Det går sikkert fint. så ringer du hjem når han skal gå til skolen.

Min datter sluttet helt på sfo da hun begynte i 3.klasse. Etter eget ønske.

''Eventuelt kan han få en nøkkel og lære seg å gå hjemmefra alene. Da kan han kose seg og slappe av hjemme. ''

Barn er forskjellige, men dette hadde ikke gått med min 7-åring! Han ville ikke hatt problemer med det praktiske, men klarer ikke passe tiden, selv om han har lært klokken. Han ville høyst sannsynlig lekt seg bort og glemt tid og sted fullstendig.

Men alt kan vel læres - i hvertfall etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

11

• Bookworm

7

• Janna

4

• ....AV

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Så du mener at barna har godt av å tilbringe så lenge i barnehagen hver dag istedenfor å få lov til å være sammen med foreldrene sine?

Du er heldig hvis du ALDRI har opplevd et slitent barn etter en lang dag i barnehagen din.

Vi opplever samtidig at hvis vi ringer foreldre om at deres barn har en dårlig dag og ser sykt ut og er slapp , at noen av disse foreldrene ikke kommer for å hente barnet sitt tidligere.

Det sier meg at jobb og karriere kommer først og hva er vitsen med barn da? Man skal ta seg tid til å få barn.

Barnehage er flott hvis det balanseres mellom den og foreldre. Men når foreldre ikke er sammen med sine barn mer enn 3-4 timer i hverdagen så er det ikke lenger bra.

''Du er heldig hvis du ALDRI har opplevd et slitent barn etter en lang dag i barnehagen din.''

Alle barn (og voksne) kan vel være slitne på ettermiddagen, enten de har vært i barnehage, på skole, hjemme eller i skogen?

I vår barnehage har de innlagte rolige timer, og det er sjelden barna er spesielt slitne på ettermiddagen. Selv erfarer jeg ofte at barnet ikke vil være med hjem, men det tolker jeg bare som et tegn på at han trives i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo helt vanlig i dagens samfunn, at foreldrene er borte fra barna i 9 timer om dagen - hvordan kan dette sjokkere deg?

Synes bare det høres veldig lenge ut.Og det høres ut som et trist familie liv. Ingen av mine venner har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, du er nå riktig morsom innimellom også. Du sjokkeres av at foreldre _jobber_ og dermed trenger tilsyn av barn i 9 timer om dagen. Samtidig kler du deg i ultrautfordrende klær og reiser til Tors Hammer, blir forvekslet med horene og egger opp stemningen så det blir bråk, eller reiser på festivaler ulike steder i Norge med campingvogn. Eller går inn på bensinstasjonen uten noe annet enn BH.

Det kan jo være at noen synes det er _mer_ sjokkerende av en forelder enn å være på jobb...

:-)

Så fint at du synes jeg er morsom.

Jeg har nemlig et morsomt liv i forhold til mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi som er avhengige av at begge foreldrene må jobbe 100% stilling for å klare oss økonomisk burde ikke få unger? Er det det du mener?

Jeg trives med å jobbe, barnet trives på sfo, så vi ville uansett ha valgt det. Men i tillegg MÅ vi velge det for å klare oss.

Det er ikke opp til meg å bestemme.

Selv ville jeg ikke lagt opp livet slik at jeg ikke fikk tid til ungene mine. Men nå betyr ikke penger alt for oss heller.

Men det er flott dere trives, ingenting er jo bedre enn det. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det høres veldig lenge ut.Og det høres ut som et trist familie liv. Ingen av mine venner har det slik.

Jobber ingen av dine venner heltid?

8 timer på jobb, en halvtime til og fra, det er 9 timer. Mange har lengre arbeidsreise enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke opp til meg å bestemme.

Selv ville jeg ikke lagt opp livet slik at jeg ikke fikk tid til ungene mine. Men nå betyr ikke penger alt for oss heller.

Men det er flott dere trives, ingenting er jo bedre enn det. :0)

''Men nå betyr ikke penger alt for oss heller.''

Hva er det du antyder her? At penger betyr "alt" for den som jobber heltid når de har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ingen av dine venner heltid?

8 timer på jobb, en halvtime til og fra, det er 9 timer. Mange har lengre arbeidsreise enn det.

Nei de har ikke full stilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei de har ikke full stilling..

Antar mødrene jobber redusert, mens far gjerne jobber fullt og mer, eller er det ikke slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men nå betyr ikke penger alt for oss heller.''

Hva er det du antyder her? At penger betyr "alt" for den som jobber heltid når de har barn?

Nei, jeg ser formuleringen ble litt krapp...

Det jeg mener er at vi har lagt livet opp slik at vi klarer oss uten så mye penger. Vi har gjort forskjellige valg enn det andre her inne.

Så klart penger ikke betyr alt heller, men jeg skrev det på feil måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar mødrene jobber redusert, mens far gjerne jobber fullt og mer, eller er det ikke slik?

Nei, ikke hos alle faktisk :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest penger betyr alt

Nei, jeg ser formuleringen ble litt krapp...

Det jeg mener er at vi har lagt livet opp slik at vi klarer oss uten så mye penger. Vi har gjort forskjellige valg enn det andre her inne.

Så klart penger ikke betyr alt heller, men jeg skrev det på feil måte...

Lurer på hvordan vi hadde hatt det hvis vi ikke hadde hatt penger ..... siden du skriver at penger ikke betyr alt ...... hmmmm, vi kommer faktisk INGEN vi uten penger, så jo penger betyr egentlig alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan vi hadde hatt det hvis vi ikke hadde hatt penger ..... siden du skriver at penger ikke betyr alt ...... hmmmm, vi kommer faktisk INGEN vi uten penger, så jo penger betyr egentlig alt.

Det er din mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest penger betyr alt

Det er din mening.

Jammen fortell meg hvordan du skulle klart deg UTEN penger. Alt absolutt ALT her i verden dreier seg om PENGER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spesielle venner. Ikke en eneste en i full stilling?

Jo så klart, men de har ikke barn...

Og de som har barn jobber ikke begge full stillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo så klart, men de har ikke barn...

Og de som har barn jobber ikke begge full stillig.

Du skrev:

''Og det sjokkerer meg at foreldre velger å være borte fra barna sine i 9 timer om dagen.''

Og så sier du at ingen av dine venner gjør det.

Men nå modererer du deg, og sier at begge ikke jobber full stilling. Neivel, men den ene som gjør det er likevel borte i 9 timer.

Igjen: Er det bare heltidsarbeidende kvinner du er "ute etter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen fortell meg hvordan du skulle klart deg UTEN penger. Alt absolutt ALT her i verden dreier seg om PENGER.

Jeg kunne så klart skrevet en lang avhandling om hvordan du kunne klart deg uten penger, men det gidder jeg ikke bruke tiden min på. Dessuten er det ingen i dagens samfunn som hadde vært villige til å leve slik. Ikke engang jeg.

Men folk har et ulikt behov for penger, meg og mine trenger ikke så mye for å være lykkelige, eller klare oss i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, ikke hos alle faktisk :0)

Ok, fint at noen også velger å la far jobbe redusert, eventuelt begge, så ikke også neste generasjon vokser opp i den tro at barna hovedsakelig er mors ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...