Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 ''Og jeg har aldri sagt at de som jobber 9 timer er dårlige foreldre, jeg sier bare jeg ikke forstår den prioriteringen'' Du har sagt at det er "sjokkerende". Det er litt mer enn å si at det er en annen prioritering enn den du har. Sjokkerende er forsatt ikke å si at dere er dårlig foreldre. Det er ørene som hører tydeligvis.. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Sjokkerende er forsatt ikke å si at dere er dårlig foreldre. Det er ørene som hører tydeligvis.. ;0) Jeg sa ikke at det var det. Med nedsettende er det likevel. Forøvrig har jeg ingen mann til å forsørge meg (ikke at jeg ønsker meg det heller...), og føler meg ikke inkludert i noe "dere". Jeg må jobbe for at barna mine skal få mat og tak over hodet, det er ikke snakk om å "prioritere vekk det uvesentlige", det er prioritert vekk for lenge siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg sa ikke at det var det. Med nedsettende er det likevel. Forøvrig har jeg ingen mann til å forsørge meg (ikke at jeg ønsker meg det heller...), og føler meg ikke inkludert i noe "dere". Jeg må jobbe for at barna mine skal få mat og tak over hodet, det er ikke snakk om å "prioritere vekk det uvesentlige", det er prioritert vekk for lenge siden. Beklager at jeg brukte "dere". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så fint at du synes jeg er morsom. Jeg har nemlig et morsomt liv i forhold til mange andre. He-he, det tviler jeg ikke på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sier en barnehageansatt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Takk og lov at vi har slike barnehageansatte som deg og IKKE som "sier en barnehageansatt", håper de som henne er i mindretall, heldigvis aldri vært borti noen slike uttalelser fra ansatte tidligere. Jeg har ikke vært ufin i det hele tatt slik det virker på din komentar her. Men har hele tiden påpekt hva jeg synes er best for ungene og dette synet ville jeg hatt om jeg ikke jobbet med barn også. Jeg må si at jeg synes det er rart at du ikke har opplevd problemstillingene som jeg har fremstillt her inne hos din barnehage. Vi prøver hver dag å gjøre vår hverdag for ungene gode. Men vi er tydelig uenige på alt så det er helt greit. Men igjen så påpeker jeg at det viktigste her må jo være barna og ikke de voksne. Det er ok om foreldre her inne ikke har dårlig samvittighet for tiden som er tilbake i døgnet, men spør du et skolebarn ville ønske om at de var mer sammen med mor eller far eller begge så ville mange barn ha svart at det ville de gjerne. Herved takker jeg for meg i denne diskusjonen , det blir vanskelig å følge med når den blir så lang.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 9 timer om dagen???!!! Er det verste jeg har hørt. *sjokkert* Har lyst å si stakkars unger, og lurer på vitsen med å få barn. Men skal droppe det... Nå veit ikke jeg hvor gamle dine unger er, men min gutt ville være på SFO så lenge som mulig da han gikk i 1. , 2. og første halvdel av 3. klasse. Ikke snakk om at han ville hjem og ha kvalitetstid med sin mor og far rett etter skolen de dagene det var mulig, nei da ville han være sammen med vennene sine så lenge som mulig. Han måtte tvangssendes hjem kl 16 av SFO-personalet, og var ordentlig sur fordi han visste at SFO er oppe til 16:30. Nå i år vil han fremdeles være sammen med vennene sine (og ikke med meg) etter skolen, men foretrekker å være hjemme der han har mer frihet (og ansvar for den del) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nå veit ikke jeg hvor gamle dine unger er, men min gutt ville være på SFO så lenge som mulig da han gikk i 1. , 2. og første halvdel av 3. klasse. Ikke snakk om at han ville hjem og ha kvalitetstid med sin mor og far rett etter skolen de dagene det var mulig, nei da ville han være sammen med vennene sine så lenge som mulig. Han måtte tvangssendes hjem kl 16 av SFO-personalet, og var ordentlig sur fordi han visste at SFO er oppe til 16:30. Nå i år vil han fremdeles være sammen med vennene sine (og ikke med meg) etter skolen, men foretrekker å være hjemme der han har mer frihet (og ansvar for den del) Godt han trives hvertfall :0) Mine er snart 2 og snart 5, herlig alder! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er ikke så uvanlig i randsonene rundt Oslo. De åpner så tidlig - og folk bruker åpningstidene - fordi det store flertall må inn til Oslo på jobb. Folk som bor i "indre lillevik" hvor det verken er timelange bilkøer eller koster X millioner å få tak over hodet, bør la være å fordømme de som har litt andre forhold å ta hensyn til (dette er ikke spesielt til deg, Snikkersen!). Fikk bare lyst til å kommentere den.. Jeg bor i "indre lillevik" (hehe den var morsom), og selv om dere i tigerstaden har laaaange køer, så har vi laaaange veier på jobb. Jeg må snakke for meg selv og gi deg mitt eksempel: Jeg må kjøre vesla i bhg før jeg reiser på jobb, bhg ligger 1,5 mil i motsatt retning av hvor jeg kjører til jobb. Det betyr 3 mil før jeg kan starte på kjøreturen hjemmefra og til arbeidsplassen min. Kjøreturen til arbeidsplassen er på nesten 4 mil, så slik sett er det ikke noe særlig å bo landlig til heller. Et lite sukk fra "indre lillevik" ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Fikk bare lyst til å kommentere den.. Jeg bor i "indre lillevik" (hehe den var morsom), og selv om dere i tigerstaden har laaaange køer, så har vi laaaange veier på jobb. Jeg må snakke for meg selv og gi deg mitt eksempel: Jeg må kjøre vesla i bhg før jeg reiser på jobb, bhg ligger 1,5 mil i motsatt retning av hvor jeg kjører til jobb. Det betyr 3 mil før jeg kan starte på kjøreturen hjemmefra og til arbeidsplassen min. Kjøreturen til arbeidsplassen er på nesten 4 mil, så slik sett er det ikke noe særlig å bo landlig til heller. Et lite sukk fra "indre lillevik" ) Jeg forstår godt at man da ikke opplever det som bare fordelaktig å bo landlig. Det er helt klart tettere mellom barnehagene i Oslo enn mange andre steder :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Fikk bare lyst til å kommentere den.. Jeg bor i "indre lillevik" (hehe den var morsom), og selv om dere i tigerstaden har laaaange køer, så har vi laaaange veier på jobb. Jeg må snakke for meg selv og gi deg mitt eksempel: Jeg må kjøre vesla i bhg før jeg reiser på jobb, bhg ligger 1,5 mil i motsatt retning av hvor jeg kjører til jobb. Det betyr 3 mil før jeg kan starte på kjøreturen hjemmefra og til arbeidsplassen min. Kjøreturen til arbeidsplassen er på nesten 4 mil, så slik sett er det ikke noe særlig å bo landlig til heller. Et lite sukk fra "indre lillevik" ) Uff, det høres voldsomt slitsomt ut med så lang kjøring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.