Gå til innhold

Et lite spørsmål

Gjest litt usikker her jeg..

Anbefalte innlegg

Om noen vil "låne" ungene mine og ta de m på feks lekeland eller dyrepark eller slike ting som koster penger bør jeg da betale for å få ungene inn på disse stedene eller bør de som tar de m der betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på settingen avtalen har blitt gjort på, og med hvem ungene skal dra sammen med.

Hvis det er familie (besteforeldre, tanter eller onkler) betaler de - det er dette de også selv mener i utgangspunktet. Dog spør jeg som regel tanter og onkler om hvor mye penger vi skal sende med, og de svarer da at de spanderer. (samme gjør vi nå vi tar med deres unger).

Er det venninner av min jente som vil ha henne med sammen med foreldrene, sender jeg med penger uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på settingen avtalen har blitt gjort på, og med hvem ungene skal dra sammen med.

Hvis det er familie (besteforeldre, tanter eller onkler) betaler de - det er dette de også selv mener i utgangspunktet. Dog spør jeg som regel tanter og onkler om hvor mye penger vi skal sende med, og de svarer da at de spanderer. (samme gjør vi nå vi tar med deres unger).

Er det venninner av min jente som vil ha henne med sammen med foreldrene, sender jeg med penger uansett.

Samme her. Hvis ikke vennenes foreldre vil ta i mot penger, så tar vi med deres unge en annen gang. Samme hvis vi MÅ ha barnevakt og ingen andre kan. Da tar vi gjerne imot deres unge en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender alltid med penger så ho kan betale for seg. Men ofte betaler de som tar med barna.

Problemet er at jeg er blakk og fikk spørsmål om de kunne få ta med seg ungene mine i en dyrepark. Det e onkel og tante av ungene, men de har ikke unger selv så jeg kan liksom ikke få gjort noe slikt i gjenngjeld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at jeg er blakk og fikk spørsmål om de kunne få ta med seg ungene mine i en dyrepark. Det e onkel og tante av ungene, men de har ikke unger selv så jeg kan liksom ikke få gjort noe slikt i gjenngjeld..

Når barnas onkel og tante inviterer barnet med i f.eks. dyrepark, ser jeg det som naturlig at de spanderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spanderer vi, men ...

Vi tar med vår niese til badeland, på kino, på småturer vi bråbestemmer oss for å ta, på "jenteturer" o.l., hun bor nesten i nabohuset sammen med moren sin, foreldrene er skilt, faren som tilhører slekta vår. Dette gjør vi med jevne mellomrom, vi spanderer alltid .......

Våre jevnaldrende barn blir ALDRI tatt med OM de finner på noe selv, hverken av svoger eller eks-svigerinne.

Dette irriterer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg bare ha sagt at det var nydelig av dem å be med barna mine, men at jeg dessverre ikke har råd til det nå. Så får jo de avgjøre om de da vil betale barna inn, eller bare si at det var synd, og droppe det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Da ville jeg sendt dem med og hatt god samvittighet. Tante og onkel er nært nok til at det er naturlig at de spanderer.

Når kompiser inviterer pleier jeg å sende med penger.

Eller ved nærmere ettertanke - det har bare skjedd en gang at en kompis inviterte. Det er stort sett jeg som har med meg en hel gjeng... Hm... Ikke får jeg penger for det heller, men jeg har ikke tenkt på det før nå, så kanskje det er vanlig at man spanderer på kompiser også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvem det er.

Besteforeldre betaler gjerne gladelig for barnebarna.

Er det naboer eller venner av oss, så synes jeg det er en selvfølge at jeg sender med penger til både inngang og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når tante og onkel inviterer så synes jeg det er naturlig at de også spanderer. Men kan du ikke bare si det som det er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tragisk gjeng

Er det venner etc. ville jeg sende med penger. Fra tanter etc. likeså, eller i allefall forspurt meg. Besteforeldre er nok mer naturlig at spanderer.

Tror det er vanlig slik i allefall.

For mitt vedkommende så betaler jeg alltid eller sender med penger. Barnas familie er håpløse med penger så det er bare jeg som har orden på økonomien. Det er lønnsomt for mormor å ta med unga mine, for da sender jeg som regel med penger også til henne. Hun må aldri legge ut et øre om hun ikke vil. Til og med når de en sjelden gang er hos henne noen dager i sommerferien så gir jeg henne flere hundre kroner i matpenger, ved siden av at ungene er fyldt opp med lommepenger.

Men jeg skal love deg, at INGEN av ungenes utenforfamilie kan kalles normale mennesker altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det avhenger litt av hvor god råd både dere og de som tar med barna har. Som engasjert tante har jeg i alle år vært mye sammen med mine tantebarn, og vi har både gjort ting sammen som ikke koster noe og vært på Tusenfryd etc. Jeg har aldri forlangt at foreldrene betaler noe, men har satt pris på at de innimellom f.eks. har sendt med ungene penger til inngangsbilletter på Tusenfryd slik at vi deler på kostnadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sendt med penger når mine barn er blitt invitert med på feks kino, basseng.

Stort sett har de med pengene tilbake.

Men jeg passer på å spandere neste gang, slik at det blir annenhver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...