Gjest vi vil, vi vil... Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 ... men jeg lurer på hvor mye som da må forandres i livet vårt:o) Vi har rekkehus, her er kun tre soverom og de to andre barna våre er store ( 9 og 10 år), de kan ikke dele rom, så da må vi vel ha større "hus" og det er jo dyrt! Vi må vel ha en større bil og.... hmmm..... En til som trenger klær og utstyr, de ungene vi har nå er jo så store, så den "nye" kan jo ikke arve noe derifra... Nei, jeg vet sannelig ikke jeg... men jeg er såååå baby syk og det er mannen min og:o) Hva vil du som 3-barnsmor (far) si? Skjønner jo at det blir litt dumt, man vil jo ikke velge bort det siste barnet sitt uansett, hehe, men hva var mest drastisk omveltning med å få nr 3??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vi har tre barn - som nå er 4, 7 og 9 år. Jeg følte at da vi fikk nr 3, hadde vi en "barneflokk", og jeg synes tre barn er flott! Vi hadde da en Huyndai Elantra stasjonsvogn, og den var det fint plass til 3 barn i. Etterhvert byttet vi den ut med en Passat stasjonsvogn. Kan anbefales! Jeg ville egentlig gått enda et skritt videre, og fått barn nr 4, men min mann synes det holder med 3 - og 3 er flott det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så lenge man mener man har kapasitet til å følge opp tre barn i hverdagen, tror jeg alle praktiske ting går seg til. Gode venner av meg fikk nr. tre mens de fremdeles bare hadde ett soverom og en knøttliten bil. Det gikk bra det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
live2 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg har alltid ønsket meg tre barn, og det har jeg vært så heldig å få! Våre er ganske tette så jeg følter igrunnen ikke at omveltingen var så stor. Vi har tre gutter som er 16mnd, 4år og 5 1/2år. Vi har passat stasjonsvogn, her er det plass til tre barneseter. Ny bil trenger dere sikkert ikke. Plass i huset finner dere helt sikkert! Kanskje dere kan lage til et lite rom? Tenk så stas for de to eldste med en lite baby! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - litt i overkant ? Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 tre er bra - - men to som blir tenåringer mens den lille fortsatt er såpass liten/krevende ??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliten, men lykkelig mamma til tre Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vi har tre barn på 7 år, 4 år og 9 mnd. Hektisk, slitsomt, bråkete, rotete og kaotisk - men du verden så HERLIG!! Visst var det mye å tenke på og ordne, men man får til det man vil! Vi har også bare tre soverom, så de to minste må dele, vi har kjøpt ny bil og måtte kjøpe inn babyutstyr og klær på nytt (vi hadde gitt bort det meste fordi vi ikke skulle ha flere barn... trodde vi!). Den største omveltningen var nok å få en til som skal ha oppmerksomhet, tid, omsorg og stell - det praktiske ordner seg ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg har tre barn. Det er 9 år mellom den eldste og den yngste. Minsten arvet faktisk en noe babytøy etter den eldste, vi hadde noe liggende som vi også hadde brukt til nr en og to, eller bare nr to. Vogn kjøpte vi ny til nr to, og sprinkelsenga var den samme til alle tre. Alle fikk ny madrass, men sengetøyet gikk i arv. Minsten sov på rommet med oss foreldre i, tja, 10 måneder eller noe slikt. Vi byttet bil da nr tre skulle komme. Og det vi har oppdaget (vi driver og bytter bil i disse dager også) er at mange biler er registrert for fem, men laget for fire. I baksetet er det ofte to gode, formede seter, og så en smal liten hump i midten. Vi har faktisk lett litt rundt etter modeller med plass til tre i baksetet. Men de også finnes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Den mest drastiske omveltningen med vår nr. 3 var å plutselig få en baby i huset igjen. Jentene var 4,5 og 5,5 år gamle når han kom, og rimelig flinke til å ordne seg selv. Vi måtte også bygge om huset for å få flere soverom. Jentene hadde delt soverom frem til da, men det ble ganske slitsomt for både dem og oss. Bilen vi hadde (og har) har plass til 3 barneseter, men det er trangt. Ellers synes jeg ikke det er så mye mer med 3 enn med 2 - sånn egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.